2 augustus 2025, 22:01:08

My cute little Cathi's...

Gestart door Monky, 15 juli 2006, 10:37:50

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Monique

Ook hier weer prachtige foto's. Wat mooie kleuren hebben de cathi's toch!

Groetjes

mara

Romy

Hoi Monky

Fijn om te lezen dat het goed gaat met je cathi's! Je hebt het blijkbaar goed opgelost met dat plexiglas.

Mooie foto's ook  :D Wat grappig dat ze veel op hun koppie hangen  :D Dat geeft wel heel leuke foto's  ;D

Groetjes
Romy

carco

Wat lief  :-*
Enne 2 cathi poppen kunnen samen ook eitjes leggen hoor.
Dat doen ze hier ook  ::)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Sanna

Hoi Monique,

Wat zijn ze allevier toch mooi van kleur! Fijn hoor, dat je nou twee hechte koppeltjes hebt. En zo met dat plexiglas kan het zeker prima bij elkaar.

Groetjes, Sanna

Monky

Ja hoor... Jada heeft besloten broedend het nieuwe jaar in te luiden  :-\ Ik denk dat er weinig kans bestaat dat er echt een jong uit gaat komen. Het is hier beneden veel te onrustig lijkt me. Maar je weet maar nooit. Het is wel een heel schattig gezicht  :) Ik ben een klein beetje aan het dubben wat ik ermee zal doen... zal ik haar lekker laten gaan... met toch een kans op een jong?

Nee ik denk dat ik het eitje weg ga halen en vervang met een nepperd.

Gekke beesten  ;D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Oh wat spannend  :D
Ben je er al helemaal uit dat je het eitje gaat vervangen door een nepperd? Ik vind het wel erg bijzonder hoor, een broedende cathi!

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Monique

Ow wat lief zeg. Heb je er een foto van? Vind het zo vertederend.

Groetjes

Mara

Monky

Hi Romy,

Ik heb heel even zitten twijfelen of ik de eitjes zou laten uitbroeden. Ik heb besloten om dat niet te doen. Ze is, vind ik, eigenlijk nog te jong (nog geen jaar) en daarnaast heb ik geen tijd om noodingrepen te doen als het fout dreigt te gaan. Verder heb ik me er ook helemaal niet in verdiept. Wat hebben de ouders nodig bij het broeden, wat hebben de jongen straks nodig enz.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel even in de verleiding kwam... vooral als je haar zo driftig op die eitjes ziet broeden  :-\ Maar ik denk dat het beter zo is.

Als ze van haar eitjes af gaat, zal ik ze vervangen voor nepeitjes.

Mara, hier komt een foto van Jada die op haar eitjes zit.

Niet op de zooi letten... ze legde de eitjes juist op het moment dat de kooi verschoond moest worden... ik had niet het lef om haar te storen  :-[

Het grappige is dat cathi's kleiner zijn dan valkparkieten, maar de eitjes zijn bijna even groot. De cathi ligt er dan ook meer op dat dat ze er op zit  :)

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Het viel me al meteen op dat ze meer op de eitjes ligt. Maar nu snap ik ook waarom. Ow wat een lieve foto zeg. Om te zoenen die mooie Jada.

Ik zou ze ook vervangen hebben door nepeitjes.

PRachtige foto zeg!!!!

Mara

Monky

Oh dit is zoooo vertederend...

Ze zitten nu saampjes op de eitjes  :)
De eitjes heb ik ondertussen vervangen voor nepeitjes, maar het heeft alleen maar geleid tot nog intensiever broeden. Ik zal kijken of ik hier ook een foto van kan maken  :)

Ik heb de eitjes eens bekeken. Ze lijken 3 lagen te hebben. Het bovenste deel lijkt lucht, dan komt een stukje lichter spul en dan een groot stuk donker spul.
Betekent dat dat ze bevrucht zijn? Of zien alle eitjes er zo uit?

Ze broeden nu lekker op nepjes. Ik vind ze sowieso te jong voor jongen ook al zijn ze geslachtsrijp.

De foto houden jullie van me te goed. Ze zijn net van de eitjes af om te gaan eten  :)

Wat ook wel leuk is om te weten is wat voor een jongen hier uit zouden komen. Ik weet alleen niet 100% zeker of het klopt  :-\

Man Jani: DD groen /turquoise ino (olijfgroen split creme ino)
Pop Jada: groen /turquoise (lichtgroen (wildkleur) split blauw)

jongen man:
25.0%     D groen /turquoise ino (donkergroen split creme ino)
12.5%     D groen /ino (donkergroen split lutino)
12.5%     D turquoise /ino (kobaltblauw split lutino)
25.0%     D groen /turquoise (donkergroen split blauw)
12.5%     D groen (donkergroen)
12.5%     D turquoise (kobaltblauw)

jongen pop:
25.0%     D ino /turquoise (?donker lutino? split blauw)
12.5%     D ino (?donker lutino?)
12.5%     D turquoise ino (?donker creme ino?)
25.0%     D groen /turquoise (donkergroen split blauw)
12.5%     D groen (donkergroen)
12.5%     D turquoise (kobaltblauw)

Groetjes,
Monky

Monky

Jani en Jada saampjes  :)

Jani zie je bijna niet, maar hij zit achter Jada  :)

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

dit is supercute om te zien  :D

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Monique

Dat is zo vertederend. Echt zo lief.

Mara

carco

Lief gezicht he hoe ze zitten te broeden, maar ook best eng inderdaad. Soms is het net of ze er voor dood bijliggen.
Wat de leeftijd betreft: er wordt juist vaak aangeraden om cathi's voor het eerste jaar al te laten broeden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

christa

wat lief die vogels he!ik heb er ook 2 in de voliere zijn net van die van mime spelers ik wil er van het voorjaar zeker 2 bij hebben alleen al om hun tja hoe zal ik het zeggen hun grappigheid ik was ze voor een tijdje terug kwijt ik heb het hele binnen en buitenhok afgezocht hingen ze op de kop in de buxus!!!! vind ze dan maar eens als ze blauw en groen zijn.
groetjes christa