12 mei 2025, 07:51:41

Sietskes valkjes uit Almere.

Gestart door Quendi, 10 januari 2006, 20:51:57

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

gefeliciteerd met je donsje  :D

Quendi

Hoi Bonnie, Mariska en Lutske,

Bedankt voor jullie reactie!  ;D.

Vandaag is er weer een donsje geboren  ;D ;D!!! Hopen dat dit koppel nou eindelijk eens gezonde jongen krijgen. Ze hebben al 2 nesten gehad, en beide nesten waren de jongen overleden  :'(.

Gr sietske

Quendi

Hoi iedereen,

Dit berichtje is vooral bestemd voor Henry en Lutske. Maar alle andere geinterresseerden mogen ook reageren  ;).

Met de 2 geparelde fallow babytjes gaat het heel erg goed. Ze zijn nu 4 weken oud en zitten op het moment lekker voor zich uit te staren op mijn schoot. Ze lijken nu al wel super tam, want ze vinden alles best ;D. Ik heb ze alleen dernet wel moeten martelen, want ik heb veertjes bij ze uit getrokken voor een Gendika DNA test. Zometeen doe ik de envelop in de brievenbus, en ik hoop dat ze snel weten welk geslacht ze hebben.

Ze zijn echt super mooi! Het dikkertje, waarvan ik denk dat het een ventje is, fluit meer, dit wil niets zeggen, maar toch denk ik echt dat het een ventje is. Maarja, het zal snel bekend zijn  ;D. Ik ga ze nu weer in het blok zetten want pa en ma missen ze vast.

Gr Sietske

Lucky Charlie

Hey Sietske,

Leuk om te horen dat het zo goed met ze gaat :D! Ik ben echt heel erg benieuwd naar de uitslag van de tests! Ook heb ik zin om over een paar weken 1 van de 2 lieferdjes in mijn handen te houden ;D Je zou me nog een im sturen over de datum hè?

Groetjes Lutske ;D

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Quendi

FOTO'S!!  ;D ;D

De Fallowtjes zijn nu 4,5 week oud  ;D. Ze zijn zooo lief. Als ze niet gereserveerd waren, had ik ze gehouden  :-X

Gr Sietske

Henry

Hoi Sietske

Nou het worden mooie foto-valkjes lol.

henry

Lucky Charlie

:o :o :o :o :o :o :o
Wauw! wat zijn ze mooi! en lief ;D :D Nog maar een paar weekjes ;D ;) Ik vind ze echt prachtig!

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Quendi

Heey Hallo,

De geslachten zijn bepaald (van de fallows), en ik weet wat het zijn  ;D. Lutske, als je het wilt weten moet je me even Pm-en, want Henry wilt het als verassing houden, dus daarom zeg ik niet wat ze zijn.

De Fallowtjes zijn inmiddels uitgevlogen, dus wie weet kunnen ze volgende week al weg. Dan zijn ze bijna 6 weken oud. Ik denk dat ze binnen een week wel zelfstandig kunnen eten.

Gr Sietske

Mandy

Nou ik ben wel benieuwd hoor. ;)
Ze zien er in ieder geval goed uit hoor, ze zijn gelukkig ook niet geplukt zo te zien.
De fallow uit hun 1e ronde hier is trouwens een mannetje, die zingt uit volle borst, die komt boven alles en iedereen uit, hij doet ook altijd erg maf, zo leuk.
En de geparelde is een pop, broer en zus dus, maar ze zijn wel erg klef vind ik...
Maar na de TT gaat de geparelde zowieso weg, over de fallow twijfel ik nog... 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Quendi

Hoi Mandy,

Alleen de jongste wordt nog een beetje geplukt, maar dit pas nadat ze het blok uitwaren. In het blok zag ik zelden een bebloed pennetje. Heel raar dat ze het de ene keer meer doen als de andere keer  ::). Maar het gaat heel goed met ze  ;D. Papa en mama gaan over 2 weken de grote voliere in, mogen ze zich lekker aanpassen aan de rest ;). Dan krijgen ze rust.

De kamer voliere waar ze in zaten gaat naar mijn slaapkamer. Daar wil ik mijn bleekmasker/geelwang? man indoen samen met een grote forse pop waar ik nog naar opzoek ben. Ik ben bang dat ik er niet uit ga komen wat voor mutatie het is, als ik er een witmasker op zet. Dus ik zoek een bonte, een wildkleur of een geparelde of in combinatie hiervan een popje. Fallow erbij mag ook. Maar weer geen witmasker of cinnamon. Dit omdat ik er naar streef om (als het een geelwang blijkt te zijn) Wildkleur geelwangen te kweken, want iedereen heeft al cinnamons.

Maar goed, dat was het weer  :). Even de fallows erbij pakken, dit doe ik elke dag zodat ze aan mensen wennen.

Gr Sietske

Quendi

Hallo iedereen,

Vandaag is Lutske met haar moeder, en ik denk vriendin? langgeweest om het baby fallowtje op te halen. Volgens mij was ze er wel blij mee  ;D. Ook heeft ze voor Trienke de fallow geparelde opgehaald, die een kaal plekkie had, die bij Marlies vandaan komt. Zij vond hem een beauty  :D.

Met de 2 baby valkjes van mijn extreem bont geparelde split cinnamon man en geparelde split bonte pop gaat het goed. De grootste is een bont geparelde. En de kleinste is net als pap extreem bont gepareld, en eveneens cinnamon, dus een popje.  ;D. Ik denk dat zij ook maar iets van 7 veertjes grijs ofzo op haar lichaampje krijgt. Ik zit er heel erg over na te denken om haar te houden, maar ik denk dat dat gewoon niet kan omdat ik geen genoeg ruimte heb.... Als ik een keer tijd heb en licht, dan maak ik foto's van ze.

Gr Sietske

Mariska

Ik wil wel foto's zien ;D

Fijn dat het zo goed met ze gaat :D

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lucky Charlie

Hey Sietske,

Het gaat heel goed met Het fallowtje. Ik heb hem elmo genoemd ;D, Hij is heel rustig en maakt hele lieve en zachte geluidjes. Gisteravond heeft hij ook al wat zaadjes gegeten. Verder vind ik hem heeel erg mooi! Ik ben inderdaad heel erg blij met Elmo. Ik zal op zoek gaan naar een mooi valkje voor Elmo, zodat hij er een leuk vriendje bij heeft. Mathilde is inderdaad een vriendin van mij. Ze is bij ons aan het logeren en is al eerder meegegaan als ik valkjes ophaalde. Ik zal binnekort wel een aantal foto's van elmo maken :)

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Wendy..

Hai Sietske,

Hoe is het? Hier alles goed!!!
Hoe is het met de Albino pop(van Iris)...............?Ik ben even benieuwd hoe het met haar gaat zo in de volliere!

Groetjes wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

jacksmama

Hoi Sietske,

ik lees al een tijdje mee in je dagboekje, maar niet echt de tijd genomen om te reageren.

Nu was ik toevallig afgelopen zaterdag bij Ranzijn en moest aan je denken....dus gelijk nu maar even reageren.

Prachtige valkjes heb je hoor!

Ik keek bij Ranzijn ook nog even bij de valkjes..maar schrok enorm van de prijs.

Zat jij toevallig te schminken zaterdag middag???

groetjes,

Christa & de Rest
Christa & De Rest