19 juli 2025, 00:59:52

Sietskes valkjes uit Almere.

Gestart door Quendi, 10 januari 2006, 20:51:57

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hey sietske.

Leuk om te horen dat het goed gaat met de fallowtjes. Ik heb een afgelopen donderdag het split fallowtje afgebeld. Hierover kun je meer lezen in mijn dagboek. Ik heb dit gedaan omdat Migo dood is gegaan en ik dus niet weer een valkje aan de handopfok wilde. Dat is ook de reden waarom ik het fallowtje van jou pas wil ophalen als deze zelfstandig is.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Quendi

Ow wat jammer zeg, dat ie dood is  :'(.

Maar ik begrijp het wel.

De Fallowtjes groeien ontzettend hard en zodra ik tijd heb ga ik weer foto's maken.

Gr sietske

Henry

Hoi Sietske

Nou ben erg benieuwd naar de grote hoe ze nu zijn ;D

Henry

Lucky Charlie

Ja ik ook! :D en hoe ze er uit zien natuurlijk ;D Ik kijk echt naar de foto's uit! :D

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Quendi

Dit zijn mijn Catharinaatjes!!!  ;D ;D Het zijn echte poepies en ik ga ze een hele leuke namen geven. Heeft iemand nog ideeen? De groenige is een popje, de donkerblauwe een man.

Ze maken echt hele leuke geluidjes  ;D.

De foto's van de fallows komen nog...

Gr sietske

Quendi

Ik heb weer een paar foto's gemaakt van de baby fallowtjes  :). Ze zijn nu 2,5 week oud.

Gaaaappp...  ;D, ze vonden het vermoeiend ofzo, om de hele tijd te poseren  ;).

Groetjes Sietske

Henry

Hoi Quindi

Nou wat worden dat mooie valkjes zeg.Maar wat is dat bij foto 1 het lijkt net of hij is uit gegleden qua stand van de pootjes?Of lijkt dat maar zo eigenlijk?

henry

Lucky Charlie

Wat zijn ze al schattig, ik kan echt niet wachten tot ik er een kan ophalen ;D Dat met die pootjes deden de jongen van mij ook wel. Vooral als ik ze op de hand had. Dan hadden ze hoogtevrees ofzo ;D ::)

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Quendi

Als ze jong zijn, kunnen ze niet zo goed staan  ::).

Maar het zijn geen spreidpootjes hoor. Ze zijn helemaal gezond.

De GENDIKA monsters worden opgestuurd, zijn als het goed is er morgen. Dus dan moet ik even wachten tot de kleintjes mooie veertjes hebben om op te sturen, en dan weten we wat het zijn. Ik denk een mannetje en een vrouwtje  :P.

Groetjes Sietske

Lucky Charlie

Wat leuk, stuur je dan zodra je het weet de uitslag naar ons/mij toe? Ik ben echt benieuwd.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Quendi

Is goed, Henry wilt het alleen als verrassing houden. Dus ik vertel het hem pas als hij hem of haar komt ophalen.

Gr Sietske

Quendi

Hoi iedereen,

Ik ben van plan mijn fallow geparelde man en mijn bont geparelde pop weg te doen. Dit omdat ik veel problemen heb gehad met de kweek dit jaar, en dat het waarschijnlijk komt door overbevolking.

Omdat dit koppel nog geen jongen heeft gehad, en niet echt duidelijk een koppel is, verkoop ik de man. De pop doneer ik aan de kinderboerderij in Baarn.

De man is van 2005 en is gepareld geweest. Ik ga niet de normale prijs van een fallow vragen voor hem, omdat hij een kaal plekje heeft achter de kuif. Vroeger, toen hij nog bij Marlies woonde, was hij lelijker, maar hij is nu helemaal in top, alleen zal hij die kale plek, want wel een stuk verminderd is, altijd houden. Dit hoeft geen probleem te zijn voor de kweek, zolang ze maar een split vogel tegenover hem zetten. Dat ze bijvoorbeeld gepareld is, split fallow. Ik heb een adverentie op de adverentiesite gezet. Wie een mooi bod doet, mag hem komen ophalen.

Ik hoop dat als dit koppel weg is, de voliere weer wat rustiger is. Het is niet dat ik deze vogels persee weg wil hebben hoor, echt niet, maar omdat de andere koppels allemaal al hebben gekweekt, hou ik die liever, dan dit koppeltje die nog uit elkaar gehaald kan worden. Dan is de kinderboerderij ook weer blij met een popje, en hopelijk kan ik ook iemand blij maken met deze man.

Groetjes Sietske

Quendi

Vandaag is er een klein valkje geboren bij mij  ;D. En het andere beruchte eitje piepte. Er is nog een bevrucht ei, maar ik weet niet of die nog leeft. Dat de eieren hebben een nacht koud gelegen bij een ander koppel.

Het is een geel donsje met donkere ogen.  ;D

gr Sietske

Lucky Charlie

Gefeliciteerd ;D Dat het maar een mooi valkje mag worden. En succes met de andere eitjes :D

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Mariska

GEFELICITEERD MET JE DONSJE :D :D :D

Dat deze maar heel groot en sterk mag worden ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)