grootte broedkooi en bouw voliere-vraagjes!

Gestart door Lin, 12 juli 2006, 14:19:43

« vorige - volgende »

Lin

12 juli 2006, 14:19:43 Last Edit: 13 juli 2006, 11:02:17 by Lin
Dag allemaal,

Aangezien ik nog geen buitenvoliere heb. Begin ik met een binnenhok te maken. nu is mijn vraag voor degene die in een schuur kweken, hoe groot is jullie broedkooi? Ik bedoel dus niet het blok dat je eraan hangt maar de kooi zelf. En kopen jullie die kooien of timmeren die jullie zelf? Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten?

Over de bouw van een buitenvoliere heb ik al wat in verdiept. Vooral aan dit stuk van inger had ik wel veel informatie vandaan.
http://www.valkparkiet.com/nl/files/voliereinger.htm

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ik heb de voliere uitgemeten:
1.20 m diep
3.50 breed en 180 hoog. 2 meter hoog redden we net niet. zoals het nu eruit ziet komen daar 6 valkjes in. Is dat ruim genoeg?

oh ja er komt voor de zekerheid ook nog een sluis aan vast die nu niet meeberekend is.

bodembedekking dacht ik aan grind met als ondergrond tegels, maar is dat niet te hard voor jonge valkjes als ze vallen of nadelig ivm opeten van het grind?

Gaas een van 19 x 19 mm

hardhout: eerst verven op waterbasis en dan de hoeken met aluminium strippen voorzien Hoe lang gaat een houten voliere mee?

dak: voor de helft open laten. Liefst golfplaten en anders glas.

Iemand nog tips?

Lin

Plannen zijn gewijzigd!

als ik een houten neem en zelf in elkaar zet is dat 300 euro ongeveer. Heb net een prijsofferte binnengekregen en dat is 570 euro. Dus ik ga toch voor aluminium.Wel 2x zo duur maar zie daar toch meer voordelen in.

Rianne

ik zou geen glas gebruiken, als de zon erop staat, werkt dat als een broeikas. Aluminium is onderhoudsvrij, en dat houdt z'n waarde. Mocht je verhuizen, en een grotere voliere willen, kun je m ook zo weer uitbreiden. :)
Het is sowieso handig om de voliere van boven af te dekken, als je zaterdag hier bent, moet je even kijken naar de platen die bij ons boven het afdak hangen. Die zijn niet doorzichtig maar laten veel licht door. :)