3 mei 2025, 16:35:23

Vogelspeeltuin zelf maken

Gestart door Paul, 31 mei 2003, 01:58:57

« vorige - volgende »

Ellen

Die indruk krijg ik ook, dat hij dat allemaal s'nachts
doet. Kan haast niet anders dan Paul zijn als je een
berichtje geplaatst om 05.00 uur ziet staan.

Dat je niet helemaal kierewiet wordt door dat
weinige slapen. :D

Gr. Ellen.

Ellen

Hoi Ziralioness,

Dan zit je hier op deze site goed hoor.
Altijd iemand om gezellig tegen aan te kletsen en
zoals je ziet zelfs een "crea-bea cursus". :D

Hou je haaks en tot horens,
Gr. Ellen.

Paul

Hoi Ellen,
Vandaag is het inderdaad weer behoorlijk laat geworden maar er gaat ook best veel werk on dat kleine werk zitten.
Je ziet weinig vooruitgang maar er zit best veel tijd in.
Vandaag heb ik een soort wenteltrapje gemaakt.
Het is met het boren van de gaatjes wel goed uitkijken want voor je het weet scheurt het hout :-(
Eerst heb ik de kleine stukjes gezaagd die als treedes gaan dienen.
Deze zijn van 9 mm dik rond hout gemaakt en 10 cm lang.

Daarna heb ik in een van de staande palen een aantal gaten geboord met precies de dikte van de stokjes.

Stokjes erinsteken en klaar is de wenteltrap of klimboom.

Het lijkt niks maar je bent zo een paar uur verder met zoiets simpels te maken maar ik ben dan natuurlijk ook geen timmerman :-)

Morgen doe ik er weinig aan want dan ben ik zonder meer laat thuis dus het vervolg komt een dagje later denk ik.

Groetjes,  Paul

Speedy

Wow Paul,

Dit ziet er nog meer geweldiger uit joh, het is echt heel mooi aan het worden, wat een leuk idee van die wenteltrap.
Ik kom een keer met mijn 5-tal hoor, kunnen ze ook ff spelen in jouw speeltuin. :D :D :D :D :D

Groetjes,
Trudie

Irene

11 juni 2003, 14:05:11 #34 Last Edit: 17 juni 2003, 20:31:28 by admin
Wauw Paul ;D!
Dat ziet er super uit hoor!!!!
Mijn complimenten!
Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Kolkkie

Hey Paul,

Heb begint al echt mooi te worden :). Ben benieuwd naar het resultaat van je bouwsel. Je bent echt een handypauly.
Je bent dus toch nog aan het nachtbraken geweest :-X  :D. Drink je de hele dag door red bull ofzo of heb je een ander geheim? Ik zou na 1 zo'n nacht al omvallen tijdens mijn werk.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

Wow... wat een idee, die wenteltrap! :)
Gaaf zeg! Ik ben benieuwd of je valkjes er raad mee zullen weten. :)
Ik zit nog te denken wat er allemaal in de speelboom moet komen, maar in elk geval een laddertje, een schommel, een houten zitring, eventueel een spiegeltje en het leukste: een stel knijpers om verse groenten en fruit mee in de boom te hangen... En dan zo dat ze moeite zullen moeten doen om dit te bemachtigen. :)

Jou schommeltje en trapjes zijn echt helemaal het einde... maar ik heb wel een vraagje... word die bak er niet onstabiel van?

Goh...tijd voor mij om ook maar richting Xenos te gaan geloof ik. :)

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Ellen

Wat te denken van een "bel" Ziralioness?
Zo eentje waar je gek van word, die vinden zij
nog het leukst. Als het maar lawaai maakt :D

Ik ben inmiddels sprakeloos Paul.
Wat een kunstplaatje. Onverbeterlijk.
En dat voor "geen timmerman"!.

Gr. Ellen.

ziralioness

Hey ja, een bel... daar had ik dom genoeg nog niet aan gedacht... Wel al eerder de revue laten passeren maar kennelijk was het alweer weggezakt in mijn geheugen... Bedankt Ellen! :)
Dat doe ik zeker ook! :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Paul

Hoi Diane,
Het valt best mee wat de stabiliteit betreft want er zit weing beweging in als je het neerzet gelukkig.
Vanavond heb ik weinig kunnen doen maar ik denk dat ik morgen wel weer wat ga doen aan de speeltuin.

Groetjes,  Paul

Marianne

Hoi Paul,

Nog al wat verder geknutseld aan je vogelspeeltuin?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Hoi Paul,

Is de speeltuin al klaar, want we hebben je er al zolang niet meer over gehoord?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Barbara

Ahah, hier is de cursus klussen met Paul!

Gaaf ding hoor! Daarbij vergeleken is mijn van een stellingkast gemaakte volière (zie bericht in dit gedeelte 'Stellingkast wordt volière) niet echt creatief, en die heb ik ook niet helemaal zelf in elkaar gezet (zeg maar gerust helemaal niet, haha)

Ga zo door! Helaas heb ik geen plek voor zo'n ding meer, maar mijn valkjes kunnen in hun volière ook heel behoorlijk spelen nu  :)

Valerkiet

17 juni 2003, 23:49:48 #43 Last Edit: 17 juni 2003, 23:51:06 by Valerkiet
klein vraagje,
als ze erop zitten en ze moeten iets laten vallen gaat dat dan nie naast de bak?
of doen jullie er nog een groter bak onder? :-/

Paul

Hallo,
Ik ga er deze week weer mee verder maar wat erbij gaat komen zijn nog een dwarsstok en een aantal touwen met versiering maar we zijn druk bezig te bedenken hoe we dat gaan maken :-)
en Tim, dat ding staat op een vloer met zeil dus makkelijk schoon te maken en in de bak komt bodembedekking.

groetjes, Paul