18 mei 2025, 11:58:47

Het plukken gaat gewoon door...

Gestart door Elseline, 9 juli 2006, 18:41:33

« vorige - volgende »

Elseline

Jeetje, ik smeer nu dagelijks 2 keer ('s morgens en 's avonds) de jongen in met uiercreme. Ze hebben in de kooi een flinke wilgentak,maar dus nog niet genoeg afleiding. Ik baal er echt van. Alleen de kleinste heeft weer het begin van een staart,maar de rest heeft een staart meer en voor de rest beginnen er wat veren door te komen op het lijf. Ik las hier iets over een bepaalde kooi,waar de jongen in zitten en wel gevoerd kunnen worden,maar niet geplukt waar kan ik zo iets vinden?
De oudste jongen zijn nu ongveer 3 weken en lijken niks op het jong onder het onderwerp kweken (die foto's van dag 1 tot dag 42). Ze zijn wel fel en krijgen goed te eten. Heb het idee dat ze ook ieder moment kunnen gaan uitvliegen,maar blijven dus kaal.

Groeten Elseline

Inger m

Hoi,
Jonge valkparkieten vliegen pas uit met 5-6 weken, dus als ze 3 weken zijn, zullen ze voorlopig nog niet uitvliegen. Een plukkooi is een kooi waarin de ouders de jongen wel kunnen zien en hun kop door het gaas kunnen steken om hen te voeren, maar niet de mogelijkheid hebben om ze te voeren. Je kunt een plukkooi kopen, maar mogelijk ook zelf iets bouwen volgens het bovenstaande principe.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.