15 mei 2025, 20:35:24

Valk maakt herrie in volière

Gestart door Erik2305, 9 juli 2006, 11:48:33

« vorige - volgende »

Erik2305

Hoi,

2 weken geleden heb ik een nieuw valkparkietje aangeschaft voor onze Coco. Hij maakte in huis nogal veel herrie, daarom heb ik een vollière gebouwd, een extra vogeltje gekocht en ze samen in de volière geplaatst.

In het begin ging het erg goed. Coco reageerd agressief als ik in de volière wilde komen en ze zaten vaak bij elkaar in de buurt. Nu lijkt het echter dat Coco het jonge vogeltje vergeten is en hij weer terug naar binnen wil. Hij kan soms 2 uur achter elkaar schreeuwen. Als ik dan in de buurt van de volière kom wordt hij weer even stil, maar als ik weer weg ga dan maakt hij weer herrie. Dit gebeurt veel rond een uur of 20.00 uur tot 22.00 uur (dit heeft er waarschijnlijk wel mee te maken).

Ondanks dat de buren zich er niet aan ergeren, vind ik het zelf wel erg vervelend. Als hij af en toe nog schreeuwt, vind ik het niet erg, maar bestaat er misschien een oplossing dat hij wat minder vaak schreeuwt?

Ik moet erkennen dat ik in het verleden vaak bij Coco kwam kijken als hij in huis begon te roepen, misschien heeft dit er wel mee te maken.

Alvast bedankt voor de reacties!

Riny

Hoy Eric
Door naar je valkje toe te gaan als hij schreeuwt, beloon je in feite slecht gedrag.
Probeer het hem af te leren, door hem juist dan te negeren.
Ga er naar toe als die mooi stil is ,en beloon hem dan .
Je kunt hem dan wat lekkers geven, en lief tegen hem praten.
Veel succes Riny :D

Erik2305