16 mei 2025, 19:40:53

Hoogte van het broedblok?

Gestart door daan, 24 juni 2003, 19:20:21

« vorige - volgende »

daan

Ik heb een vraag.
Lucky is nu ruim 3 weken, en het zal misschien nog wel even duren voordat hij/zij gaat uitvliegen, maar ik wil wel alvast weten wat ik moet doen.

Het blok hangt nu op ongeveer 1.80 meter hoogte, ik ben dus nu heel bang dat als Lucky gaat uitvliegen dat ie ineens neerstort op die hoogte.

Moet ik nu het blok lager hangen of niet, of moet ik hem/haar over een poosje zelf gewoon op de grond zetten???

Pa en ma hebben ook al weer nieuwe eitjes gelegd, kan het gaan kwaad als ik dan het blok lager ga hangen, of als Lucky nog in het blok zit.

Ik hoop dat iemand hier een goed antwoord op heb.

Groetjes Daan

Valerkiet

ik zou het nie riskeren op het blok van hoogt te veranderen ik zou er dan mischien een soort elastisch netje eronder zetten? :-/

Tara

Hoi Daan,

zeker niet verlagen hoor, heb ik hier zondag ook gedaan en dat koppel die al 3 keer hun nest verlaten had, had het weer verlaten, dus echt niet doen, want dan denken ze dat hun nest weg is en dat dat een ander is :(

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Daan,
Ze zullen echte niet te pletter vallen hoor.
In de natuur zitten ze ook hoog in bomen en holletjes en dan overleven ze ook.
Als je ziet dat ie wil uitvliegen kan je hem ook zelf op de grond zetten maar je kan dat ook eerder doen.
Omdat de mijne geplukt werden heb ik ze twee weken al uit het broedhok gehaald en in een bakje op de grond gezet maar dat hielp helaas niet tegen het plukken.
in mijn eerste twee nestjes zijn ze wel zelf uitgevlogen en er is niks gebeurd terwijl in de ene kooi het broedhok zeker een meter hoog hangt.
Je moet je dus geen zorgen maken want vaak fladderen ze al als ze uitvliegen en ze vallen dan nooit hard.

Groetjes, Paul

daan

Dank jullie wel voor jullie reactie,

Ik laat het blok dus gewoon op deze hoogte hangen, en we zien wel hoe het gaat, anders zet ik hem al eerder op de grond.

Tara, wat zonde dat ze weer het nest hebben verlaten.

Ja paul je hebt idd wel gelijk, in een boom zitten ze ook op grote hoogte en dat gaat ook goed, de natuur doet ze werk wel.

Groetjes Daan