27 april 2024, 19:35:16

Cadeau voor mn vriend

Gestart door An, 6 juli 2006, 22:41:29

« vorige - volgende »

An

Hoi :)

Ik ben An en ben 17.
Ik heb namelijk maar 1 vraagje. Mijn vriend ik binnekort jarig en ik weet dat hij erg graag een valkparkiet zou hebben. Het is nog niet zeker dat ik dit ga kopen omdat ik alles nog moet bespreken met zijn ouders, als zij er niet zo voor zijn gaat het allemaal niet door. Maar als het wel door zou gaan, wat zou me dat allemaal kosten? Het valkje zelf, zijn kooitje, eten voor te beginnen, en eventueel een speeltje.
Ik zou het geweldig vinde als iemand met kennis(want zelf weet ik er niets van) me dit zou kunnen vertellen!
Alvast bedankt.
Liefs.

b

Hoi Ann,

Ik wil je best wel helpen, maar denk dat je dit beter persoonlijk kunt bespreken met een goede kweker bij je in de buurt.
Zo kun je al je vragen op degene afvuren.

Ikzelf maak op verzoek een starterspakket waar alles inzit wat je nodig hebt voor een valkje.
Het enige waar de mensen dan nog zelf voor moeten zorgen is een kooi met speelgoed en bodembedekking.

Als je me kunt vertellen waar je precies woont, kan ik je misschien wel helpen aan een vertrouwd adres.

Groetjes Bianca

An

Vanavond bel ik naar de ouders van mijn vriend omdat hij dan werken is en dan weet ik meer. Of zijn ouders willen bijdragen of dat ze misschien nog een kooitje hebben omdat ze vroeger al een valkje hebben gehad :) Dan laat ik iets weten hier op het forum!
Liefs

Raymond

Aah dat is zeker wel een leuk idee.
Ik raad je wel sterk aan om een valkje bij een kweker te halen en niet bij een dierenwinkel. Kijk/vraag bij meerdere kwekers om informatie. Prijzen kunnen nogal verschillen voor eenzelfde soort valk. Daarnaast moet je niet een te overhaaste beslissing nemen, het valkje moet je gewoon liggen of niet. Elk valkje heeft zo zijn eigen karakter.

Over de kooi, mocht je niets kunnen vinden dan heb ik er nog eentje te koop staan. Ik weet niet waar je woont, maar ik woon in Alkmaar.

Voor de rest succes met de aanschaf van een valkje


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

An

Helaas mag ik van mijn vriend zijn ouders geen valkje kopen.. Toch allemaal bedankt voor de goede tips en misschien kan ik het later wel gebruiken!

Raymond

Dat is jammer. Wat is de reden ervoor als we dat mogen weten? Ik vind dat valkjes juist een extra gezelligheid in huis geeft en is niet veel extra werk.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

An

Die gaan nogal vaak op vakantie en ook omdat ze er geen plaats voor hebben. Ze hebben nu nog een hond, maar na die hond, komt er geen enkel dier meer in huis. :(