23 mei 2025, 13:39:47

fladder gedrag

Gestart door Raymond, 6 juli 2006, 20:53:21

« vorige - volgende »

Raymond

Ik vroeg mij eventjes af wat dit soort gedrag is/betekend. Het is waarschijnlijk speels of paar gedrag.

Voor paar gedrag lijken ze mij erg jong, zijn nu 8 weken ongeveer.

Maar Het vrouwtje Cici gaat heel vaak naast Stitch (een albino, geslacht onbekend) zitten en geeft een soort van kopjes dan. en poets Stitch zijn veren ook.

Vanavond zat ze naast hem op de stok en begon te fladderen naast hem maar vloog niet weg. Dit deed ze een seconde of 10-15 en daarna stopte ze er weer mee. Ze keek er heel vrolijk en lief bij.

Iemand een idee wat voor gedrag dat is?

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

bobbie

Hoi,

Als 1 van mijn valkparkieten gaat fladderen weet ik dat ie toe is aan een rondvlucht door de kamer. Bij mij doen ze dat fladderen dus als ze rond willen vliegen en behoefte hebben aan beweging.

Groetjes, Nel :)

Raymond

Dat zou kunnen inderdaad, alleen zijn ze nog maar 4 dagen hier. Ze waren een grotere voilere gewend. Misschien dat dat het wel is. Maar ik vind ze nog niet tam genoeg om ze uit de kooi te laten. Tenzij ik de hele dag thuis ben, want dan heb ik de tijd om ze te lokken naar hun kooi

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

mijnliefstestuffy

zo doen mijn twee grasjes ook tegen elkaar
ik hoop dat hier nog meer reactie komen want ik wil ook weten wat het is  :P ;)
groetjes noeska ;D

Caroline

Hoi hoi.

Ook hier doen ze het nooit behalve afgelopen week met die hitte. Ze mogen hier elke dag eruit en lekker losvliegen, toen het hier binnen 30 º C werd vond ik het veel te heet om maar met zijn negenen als gekken te gaan rondvliegen, ze hebben toen een paar dagen huisarrest gehad, toen begonnen ze ook zo te fladderen. En ook als ik hier een nieuw jong valkje krijg die eerst een paar daagjes moet wennen zie ik het die ook doen.

Conclusie:  In  mijn ogen doen ze het inderdaad net als wat Nel ook al aan gaf om dat ze weer eens lekker willen vliegen, zijn ze dagelijks los, doen ze het nooooooi.  :D

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.