8 mei 2025, 06:11:46

Lutino

Gestart door Roma, 6 juli 2006, 14:34:47

« vorige - volgende »

Roma

Wie kan mij duidelijkheid verschaffen over de vraag of een lutino áltijd rode oogjes heeft. De één zegt wel de ander niet.
Mijn 2 'lutino's' zien uit als lutino's maar hebben geen van beide rode oogjes,als ze rode oogjes moeten hebben wat heb ik dan voor een vogels, gewoon een witte en gele ?
De ene heeft mooie zwarte kraaloogjes( de gele ) en de andere ( de witte ) een zwart stipje met een grijze kring eromheen.
Roma

Quendi

6 juli 2006, 14:46:25 #1 Last Edit: 6 juli 2006, 14:48:34 by Quendi
altijd. het stukje -ino betekend rode oogjes. Net als bij albino.

Als er een vogel geel is met zwarte ogen, dan is het of een echte 'gele' of een extreem bonte waar je het grijs niet meer in kan vinden.

Bij volwassen lutinos is het soms erg moeilijk te zien of ze rode ogen hebben. Vaak word er dan gezegt van zwartoog lutino's maar die hebben gewoon rode ogen die eruit zien als donkere. En bij de geboorte hadden ze gewone rode oogjes.

Ik denk dat jou lutino's toch gewoon echte lutino's zijn, alleen dus met erg donkere (rode) ogen.

Je kunt het wel soms zien door licht door het oogje te laten schijnen. Door bijvoorbeeld de vogel te bekijken in de zon.

Roma

Dank je wel voor de uitleg en gefeliciteerd met je jonkie.
Blijft alleen mijn vraag wat is die witte met die ' rare ' oogjes.
Roma

Quendi

De ene heeft wat meer iris kleur dan de ander. Rood kan ook effen rode ogen zijn, of een rode pupil met baby roze/bijna witte iris.

Het is niet zo vreemd hoor, mensen hebben ook allerlei gekke ogen, valkjes ook  :)

Roma

Dank je wel ,
gelukkig dat ik nu een antwoord heb en me niet druk hoef te maken
Mvg Roma