8 mei 2025, 20:17:35

groei van de jongen

Gestart door Quendi, 5 juli 2006, 22:06:08

« vorige - volgende »

Quendi

Hoi iedereen,

Zou het kunnen dat ik iets in de voeding fout doe tijdens de kweek?

Ik geef mijn vogels groente, elke dag eivoer, gewoon voer en ze krijgen af en toe trosgierst en hebben de mogelijkheid om mineralen en kiezel te eten. Maar goed, waarom deze vraag nou? Ik zie vaak foto's van jongen die rond de 1 week oud zijn en dan al in de pennen zitten. Mijn jongen zitten rond die leeftijd NOOIT in de pennen en zijn allemaal nog lekker kaal en donzig. Dit heb ik bij al mijn koppels, dus geen uitzonderingen. Of ligt het aan het weer ofzo?!?! ???

Groetjes Sietske

Riny

Hoy Sietske
Op bovenstaande foto is het jonkie ook een week oud.
Zo zien die van mij er ook uit.
Meer dons als pennetjes, dus maak je geen zorgen.
Het enigste wat ik anders doe met voeren als jij ,is dat ze in het broedseizoen 's avonds bruin brood krijgen.
Verder krijgen ze bij mij nog gekiemde zaden.
Groetjes Riny :D

Mandy

Inderdaad normaal hoor, is hier ook, dit valkje is 8 dagen;

Dit gaat een bont valkje worden dus misschien wordt deze zwaar bont omdat het begin van de pennetjes in de vleugel nog niet te zien is, ik hoop het. ;)
Maar met een week gaan wel meestal de oogjes al open.
En de puntjes van het kuifje gaan door komen.
Dus je voeding is gewoon goed hoor, ik doe vrijwel hetzelfde. En ook ik geef ze bruin brood, met sesam zaad, en dat doe ik 2-3 keer per dag, zeker met deze hitte. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Hoi,

hier een foto van 1 van mijn jongen, 1 week oud:

Haha, ik zie dat je nu foto's genoeg hebt om te vergelijken ;)

Quendi

Ow dank jullie wel!!

;D

Maar de vogels waar ik ze mee vergelijk zijn allemaal na ongeveer 1 week doodgegaan en die hadden ook al een achterstand dus daar zal het aan liggen. En het koppel die nu een jong hebben van 8 dagen oud, is een fallow geparelde. dus dat zie je zowiezo al amper omdat je gele pennetjes natuurlijk niet goed door de huid ziet. Ik zat me al zorgen te maken, maar zo te zien is dat niet nodig. Hij groeit ook goed hoor, het is al lekker een zware klont warm (hoe noem je dat) balletje aan het worden.

;D