4 mei 2025, 22:48:28

kwaad

Gestart door Amy, 5 juli 2006, 00:47:34

« vorige - volgende »

Amy

men valkparkiet was redelijk tam en toen vond ik dat ie een vriendje nodig had
khad eentje gekocht maar dat bleek achteraf een vrouwtje te zijn
nu als ik in de buurt van de kooi kom begint men tamme vogel te bijten en sissen(dit was vanaf het moment dat de nieuwe er was)
de nieuwe doet niets maar heeft schrik
hoe komt dit en wat kan ik doen?
(broedblok hangt pas op)groetjes
Mijn valkje,hij heet Kiekske & ben er dol op
x smak x

Gerda

Hoi Amy,

Het lijkt er op dat je valkje een koppeltje wil vormen met het nieuwe valkje en daarom jou probeert weg te jagen.
Meestal is het bij tamme valkjes veel geblaas, maar als je hem aait of op laat stappen doen ze vaak weer 'normaal'.
Het is een beetje terretoriaal gedrag!!
Tenminste, dat denk ik!!

Vooral als er een blok hangt worden valkjes vaak heel alert op mogelijke indringers!!

Groetjes, Gerda

Karin

Als je graag wilt dat je valkje knuffelig blijft kun je beter geen broedblok ophangen. Ze zullen dat blok verdedigen en minder tam t.o.v. jouw worden. Bij een aantal valkjes trekt dat weer bij nadat de jongen weg zijn, maar bij veel valkjes gaat er wel een beetje tamheid vanaf als ze eenmaal gebroed hebben. Ik heb zelf 4 popjes waar ik dus niet mee kweek zodat ze lekker tam blijven. De rest vormen koppeltjes en kunnen lekker hun gang gaan.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Amy

kheb gistere de broedblok weggedaan want ze gaven er toch niet zoveel aandacht aan en hij blijft een beetje kwaad doen maar ga proberen hem uit de kooi te halen en trg laten wennen aan vroeger
grtz
Mijn valkje,hij heet Kiekske & ben er dol op
x smak x