29 april 2024, 03:07:53

Pini en Beppie eindelijk een nest

Gestart door Paul, 11 juli 2003, 07:56:59

« vorige - volgende »

Paul

11 juli 2003, 07:56:59 Last Edit: 21 juli 2003, 21:43:52 by Paul
Hoi Allemaal,
Vanavond was het een Grote verrasing om een eitje te vinden in het broedhok van Pini en Beppie :-)

Eerste ei 10-07-2003Onbevrucht
Tweede ei 12-07-2003Onbevrucht
Derde ei 14-07-2003Onbevrucht
Derde ei 16-07-2003Onbevrucht


Pini was het popje wat ik samen met Sjakie kreeg en die waren echt niet aan een man te koppelen.
Maar nadat Sjakie een nestje kreeg met Vondel is Pini naar een mannetje toe getrokken en ze waren al enige weken bezig met paren.
Ik weet natuurlijk nog niet of het eitje bevrucht is maar dat is gewoon even een paar dagen afwachten.
Het enige wat minder fijn is dat nu de man van het koppeltje nu steeds het andere koppel (Peppie en Kokkie)door de kooi jaagd omdat hij zijn eigen nest wil verdedigen dus ik hoop dat dat goed gaat.
op naar het tweede ei van Pini en Beppie :-)

Groetjes, Paul



Marianne

Hoi Paul,

Wat een verrassend nieuwtje.
Geheel onverwacht nog een nestje, super spannend.
Ook heel veel succes met dit nestje.
Ik lees de vorderingen wel in je dagboek.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

Wow, dat is zeker een verrassing joh....leuk leuk leuk.
Enne, hoeveel broedhokjes heb je nu dan in totaal over hoeveel kooienn verdeeld?
Het zal mij maar gebeuren dat ik in maart het blok neer ga zetten en plots krijgen ze allemaal zin...hahaha dan heb ik een probleem ben ik bang.

Groetjes,
Trudie

Kolkkie

Hoi Paul,

Wat een leuke verassing. Gefeliciteerd!!!
Nu duimen dat het eitje bevrucht is, en dat er weer een "lelijk monstertje" uit mag komen  :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Leuk Paul! ;D

Heb je nog wel plek om ergens te slapen straks? :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,
Dat slapen lukt nog net en valkjes nemen gelukkig niet zo veel plaats in :-)
Vandaag het tweede eitje van Pini en Beppie.
Beppie is alleen heel vervelend, die jaagd het andere koppel wat een nest heeft door de hele kooi heen :-(
Als het zo blijft moet in wat veranderen, misschien het ondergedeelte met de broedhokken in 2 delen splitsen,
Ik dacht eraan om er stroken tussen de tralies door te schuiven want een schot kan je niet door de deurtjes heen krijgen :-)
In elk geval nu afwachten of deze eitjes bevrucht zijn :-)

Groetjes, Paul

Tara

Heee wat spannend Paul!

Morgen misschien een derde eitje??? Misschien kan je dan ook al iets in het eerste eitje zien :). Het gaat goed hé bij jou en je nestjes :). Veel succes, ik duim voor je dat er bevruchte eitjes zijn :).

Groetjes, Tara

Valerkiet

waaaw...had ik dat maar :-/ :'(
ik ben jaloers ahaa :D ;)
heel veel geluk ermee en PROFICIAT!!! ;)

Paul

Hoi Allemaal,
Vandaag is het derde eitje al weer gelegd, ze doet dus ook erg haar best :-)
Alleen haar mannetje is nogal vervelend in de volliere :-(
Die gaat steeds voor het broedhok van het andere koppel zitten en jaagd die dan soms de hele kooi door :-(
Vaak halen we hem er in de avond uit en dan gaat ie in de andere helft van de volliere dan zijn de andere hem weer de baas :-)
Ik ben benieuwd hoeveel eitjes Pini nog gaat leggen.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Paul,

leuk dat Pini haar derde ei heeft gelegd. Wat jij meemaakt met haar mannetje heb ik ook meegemaakt met Jako vroeger, hij joeg het ander koppel van hun nest, dan heb ik ze apart gestopt. Heb je al eens naar de eitjes gekeken? Ben erg benieuwd hoor :).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Allemaal,
Helaas zijn alle vier de  eitjes onbevrucht dus daar zal niks meer uitkomen helaas :-(
Omdat het zo zielig is heb ik de twee kleinste van Sjakies nest overgelegd omdat die daar niet goed gevoerd worden omdat de oudste alle voer opeisen :-(
Toen ik eerst de kleinste had neergelegd bij Pini en Beppie werd hij meteen door het mannetje gevoerd maar die heeft totaal geen ervaring nog dus het jong zat helemaal onder het voer :-)
Natuurlijk meteen het ergste even weggehaald maar het belangrijkste is dat hij gevoerd werd.
Alleen lag ie al een paar keer op zijn rugje en ik heb hem snel weer rechtop gelegd toen ik het zag.
Zijn iets oudere broertje heb ik er nu ook bij liggen want een jong alleen is best heel zielig.
Die werd helemaal meteen gevoerd maar die is ook een stukje groter en gilt harder om voer, de piepjes van de hele kleine zijn maar heel zacht.
Ik heb al wel gezien dat het kropje tot nu toe nog nooit zo vol als nu geweest is dus de kleine word zeker veel beter gevoerd als bij zijn eigen ouders, ik denk dat ie het daar niet lang meer had gered en nu heeft hij zeker een veel betere kans en Pini en Beppie hebben nu het idee dat ze jongen hebben gekregen :-)
Daarom heb ik ze een voor een in het hok gelegd en steeds een eitje mee uit het nest gehaald dus nu nog 2 onbevruchte eitjes en 2 jongen.
Later vanavond zal ik ook even wat foto's bij mijn dagboek erbij zetten Maar ik moet nu steeds de jongen even in de gaten houden of dat goed gaat maar het ziet er zeker hoopvol uit.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Paul,

Wat leuk dat ze de twee kleintjes adopteren.
Ik hoop dat het goed met ze blijft gaan, maar daar duimen we voor natuurlijk.

Succes!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Hoi Paul,

Het is wel een goed en leuk idee van je om 2 jongen over te leggen. Hebben Pini en Beppie ook jonkies om op te voeden.

En als ik het zo las kregen ze nog beter te eten ook. Echt leuk dat P&B dat zo oppakken. Ik zal voor je duimen dat het goed blijft gaan.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi,
Ik heb net nog even gekeken en de twee kleintjes liggen tegen elkaar aan te slapen nu met volle kropjes :-)
Als de kleinste wat groter is dan is het gevaar van dat op zijn rugje liggen ook niet zo groot meer maar zoals ie vanmiddag lag dacht ik eerst dat hij dood was :-(
Gelukkig was het niet zo en nadat ik hem rechtop zette begon ie weer wat te bewegen :-)
Ik heb tot nu toe alleen het mannetje fanatiek zien voeren en het popje nog niet want die zit steeds op de overgebleven 2 eitjes die nooit uit zullen komen :-(
misschien moet ik die terzijnertijd ook maar helemaal weghalen maar ik laat ze eerst even wennen aan de 2 jongen.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hello

jamer dat alle eitjes onbevrucht waren!!
gelukkig hebben ze nu toch nog twee jongen om groot te brengen, kunnen ze al wat oefenen tegen dat ze echt jongen van hun zelf hebben!!
waarom mogen ze niet op hun rugje liggen trouwens? kunnen ze dan doodgaan?

SDC:D
greetz from belgium