5 mei 2025, 12:53:00

kort maar droevig verhaal

Gestart door mariannenl, 3 juli 2006, 17:03:03

« vorige - volgende »

mariannenl

hallo allemaal

wij hebben de laatste tijd iets heel droevigs meegemaakt, iets haalde eerst jonge kuikens van roodruggen en zanglijster uit onze voliere en later volwassen vogels waaronder een paar valkjes en een van mijn lievelings tamme kakarikis.

Ik kon hier niet langer tegen en we besloten de hele voliere af te breken, zonde omdat het een mooi stukje natuur was maar alles te vervangen door een giga alu. voliere van 7 meter lang, met meerdere gedeeltes, ook voor mijn papegaaien, die binnenkooien krijgen.
Reden was omdat het overal onderdoor groef, en we flinke keutels ontlasting vonden in fijngemaakte tempex en glaswol.

De zooi die we vandaag vonden bij het afbreken, allemaal korrels van tempex, mogelijk mede door muizen , en op een gegeven moment braken we een stuk achter wand van de voliere af met geweld met een koevoet en.... er sprong een rat uit, getverderrie.....

Die heeft dus goed vertoeven gehad hier met al die vogels en ik hoop dat hij nu is vertrokken, over ong. een klein maandje is alles gerenoveerd en de tuin weer aangelegd.

De valkjes moesten dus naar binnen, 13 in totaal ( dus flink wat mis ik er) waarvan 2 met jongen in de blok die ik met blok en al heb verhuisd naar binnen in de hoop dat ze blijven voeren. Bij een van de valkjes ligt een jongen kakariki die ik nog heb kunnen redden die ze hebben geaccepteerd en die gewoon als hun eigen jong wordt gevoerd.

Wat een ellende half mijn kaka bestand en heel wat valkjes weg door zo een smerig rot   ,,,, :censuur,,,,dier 

We hopen dat nu alles is opgelost en ik stuur later als de volieres klaar zijn fotos, de valkjes en kakarikis krijgen een aparte voliere van 1,50 bij 2 meter, zal erg wennen zijn voor ze, want ze waren 10x zo groot gewend.

vele groetjes,
Mariannenl 

hippysuus

he gadverdamme wat een rotbeest!! Nou dat is helemaal geen fijn verhaal en ik hoop dat het nooit meer zal gebeuren. Het lijkt me heel erg verdrietig en akelig :(

Mara

Bah, smerig rotbeest. Echt, ik hoop dat je nu veilig bent van dat kreng. Getverdemme zeg, dat is echt niet fijn nee. Ik wens je veel sterkte en succes en ik kijk uit naar de foto's van je nieuwe voliere.

GRoetjes

Mara

Riny

3 juli 2006, 18:48:32 #3 Last Edit: 3 juli 2006, 18:55:11 by Riny
Hoy Marianne
Je zult wel flink geschrokken zijn.
Ik moet ook niets hebben van dergelijke dieren, maar dan ben ik wel op de verkeerde plek gaan wonen.
Bij ons achter stroomt een beek, daar zitten soms van die grote muskusratten,bbbbrrrrr
Hopelijk gaat alles goed met de kleintjes in de blokken,.
In de nieuwe voliere zitten je vogels wel kleiner ,maar ook veiliger.
Groetjes Riny :D

•=Bonnie=•

Een rat moet ook eten en als ie de kans krijgt zal ie dat niet laten... ze zijn overigens nooit alleen. Het is trouwens niet erg gebruikelijk dat ze hun toevlucht nemen tot levende have.

Gerdy

Hoi
Als je straks merkt dat je nog steeds last van ratten heb...wel buiten je voliere natuurlijk..dan kan je de rattenvanger inschakelen ik heb dat ook eens gedaan toen we nog kippen hadden..

wat zijn het toch een smerige  :censuur beesten...ik hoop echt voor je dat je er straks af bent..

gr gerdy

Linn