28 april 2024, 04:03:33

Wild valkje

Gestart door Bowie90, 3 juli 2006, 15:25:40

« vorige - volgende »

Bowie90

Hallo,

Ik zit weer met een probleempje.
Ik heb een wildkleur valkje van 3maanden oud. Indy, alles gaat prima.
Omdat ik ook nog 3jaar naar school moet, opleiding dierenverzorging.  :) Vind ik het zielig om mn valkje alleen te laten. Ik ben dus op zoek gegaan naar een maatje. Ik had er een gevonden, een lutino. Hij komt uit de voilere.

Thuisgekomen heb ik hem in een aparte kooi gedaan. Zodra je bij de kooi in de buurt komt begint ie al te blazen en te doen. Mn andere valk gat soms op zn kooi zitte, dat vind de lutino niet echt leuk en bijt dus ook naar Indy  :(

Ik ben wel veel met de lutino bezig. Paar keer op een dag een tijd met de hand in kooi. Maar zodra je beweegt begint hij ook te blazen en hij heeft me ookal gebeten.
Ik heb hem nog maar een week maar er zit geen enkele vooruitgang in.

Het lijkt me echt een valk wat gewoon liever in een grote voilere zit zonder mensen er steeds bij.

De kweker zij ook dat ie nog maar 8 weken was, maar heeft een mooi vol verenpak en een apart ringetje.. Niet een gewone ronde maar grijs met een soort uitsteeksel eraan  ???

Ik weet niet goed wat ik hier mee moet  :o

Al het advies is welkom:)

Alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal  ;)

Riny

Hoy Bowie
Een valkje van die leeftijd is best tam te maken, maar je moet er wel geduld mee hebben.
En een week is wel nog kort.
Als ze blazen is dat meestal uit angst.
Ik weet niet of het kan maar misschien was het toch beter geweest, om de Lutino in een aparte kamer te plaatsen.
dan wordt je eigen valkje ook niet jaloers als jij met de Lutino bezig bent.
Anders kun je het stappenplan eens proberen.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html


Groetjes Riny en veel succes.:D

Bowie90

Hallo

Riny bedankt:)

Ik heb de lutino nu in de woonkamer gezet.
Het klinkt misschien raar, maar ik heb een handschoen gepakt, gevuld met papier, en in de kooi gehangen.
Tot mijn grote verbazing ging hij er na een uur al op zitten :)
Ik hoop dat het allemaal goed komt en ik er weer een lief valkje bij heb, net als Indy :)

Groetjes!

Riny

Hoy Bowie
En wil je de Lutino dan leren om op je hand te stappen als jij ook een handschoen aan hebt?
Groetjes Riny :D

Valerie

Hij kan moeilijk zijn eigen hand in de kooi hangen.  ;D
Succes met het tam maken!



Bowie90

Hahaha
Nee zo wil ik hem leren dat dat een hand is, en dat ie echt nix doet!
Vanmiddag was ie perongeluk ontsnapt dus moest ik hem vangen :( In de kooi zag k een beetje bloed aan de vleugel, maar dat is weer al weg  :)

Enne Riny voorlopig zal ik nog wel een handshoen nodig hebben, want bijten dat ie kan haha

Enne.. Haar hand;) niet zijn hand  :P

Groetjes!

Riny

Citaat van: Valerie op  3 juli 2006, 19:37:55
Hij kan moeilijk zijn eigen hand in de kooi hangen. ;D
Succes met het tam maken!


Hoy Valerie
Als ik een vogel hier heb die heel erg bang is , blijf ik vaak met mijn hand in de kooi zitten.
Op een gegeven moment krijgt hij heus wel in de gaten, dat mijn hand hem niets doet.
Zo heb ik hele avonden TV gekeken.
maar het hielp wel.
Groetjes Riny :D

Bowie90

Hoiii

Zo zat ik ookal ja met je hand erin en tv kyken, of een boek lezen haha.
Hij blaast wel naar je hand maar hij bijt niet.
Alleen lijkt hij hier niet erg gelukkig :(
Als het na een tijd nog niet beter gaat, is het dan beter om hem in een voilere te doen?
Mn ouders hebben de hoop al opgegeven maar ik ga nog even door.

Ook goed nieuws  ;D Mn pa kwam gister met het mooie idee om volgend jaar een voilere te bouwen  ;D ;D ;D Joepi!!

Groetjes