8 mei 2025, 01:45:13

Buiten

Gestart door Carin, 2 juli 2006, 23:52:24

« vorige - volgende »

Carin

ik hoor buiten ergens een valkje vliegen.. Modo en Calimero reageren er ook al op.. Nu is mijn vraag: Kan ik mijn valkjes en grasjes met deze temperaturen buiten zetten op het balkon?
Om het valkje te lokken?

vickie

Het kan wel als je ze in de schaduw zet en af en toe eens natsproeit zodat ze het niet te warm krijgen. Succes verder, ik hoop voor je dat je het valkje kan lokken zo  :)
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Carin

Hoi Vickie,

De vogels staan nu sowieso buiten op het balkon in de schaduw.. Maar het valkje hoorde ik gisteren rond 23.00 uur...
Maar vind het niet wat om mijn vogels 's nachts de nacht te laten doorbrengen op mijn balkon..

Ik hoop dat ik hem lokken kan.... Lukt het, dan zet ik het hier op het forum natuurlijk!

disney

Pas op met het natsproeien. Het vocht haalt zuurtsof uit de lucht en dan kan het erg benauwd worden voor je vogels. Dus niet sproeien als de vogels zo goed als uit de wind staan, dan doe je ze er geen plezier mee. Ik sproei met deze temperatuuren ook binnen niet. Ze krijgen dan wel badwater, maar ze maken er geen gebruik van. Terwijl ze met koeler weer wel heel graag badderen.

Groetjes Karin

es

Ik zou ze zelf ook niet 's nachts buiten laten staan, maar als je misschien op de dag thuis bent, dat je ze buiten zet.
Misschien kan je hem zo lokken.
In welke omgeving heb je hem gezien als ik vragen mag ???

Groetjes van Esther

Carin

Hoi Esther,

ik woon in Apeldoorn...
Ik heb de valkjes vandaag op het balkon in de schaduw gehad.. Maar geen aanvliegertje!

groetjes Carin

es

hoi Carin,
Tja dat is voor mijn Tigo ietsiepietsie te ver.
Ik hoop wel dat je deze kan vangen.
succes ermee
Groetjes Esther

Carin

Hoi Es,

Ik blijf voor je duimen dat Tigo veilig thuiskomt!

groetjes Carin