12 mei 2025, 08:47:07

vraagje over voliere

Gestart door mellebel, 30 juni 2006, 14:36:29

« vorige - volgende »

mellebel

Hoi
heb zelf nu een jong valkparkietje.
Maar mijn vriend die heeft dus een volière gebouwd buiten.
Hij is dus helemaal gek van gekleurde vogels vooral als ze lijken op papegaaitjes ::)
Maar ik vind het dus wel leuk om verschillende soorten te houden. met name valkparkietjes.
Vind hij ook wel leuk wil hij er ook wel in hebben.
Nou we zijn gek van kleuren .
Hij vind dus vooral rosella's wel mooi maar ik heb te horen gekregen dat dat niet zo goed bij elkaar kan.
Maar hij wil geen grasparkietjes dus welke kleurrijke vogelsoort kan er op zich wel bij in

alvast bedankt voor de informatie

Met vriendelijke groeten
Melani

*Yvon

Hoi Melani,

Wij hebben naast onze valken ook Bourkeparkieten zitten en kwartels op de grond lopen.

De Bourkes zijn heel rustig tov de valkjes maar zijn wel heel mooi om te zien.

Kakariki's hebben we ook gehad en zijn superleuke vogels om naar te kijken, ze zijn altijd bezig. Het nadeel is alleen dat ze heel nieuwsgierig zijn en overal komen, dus ook in de evt broedblokken van je valkjes en dat gaat niet goed.
Is je voliere groot genoeg en wil je niet gaan broeden, kan je misshien hier eens aan denken.

Best kans dat het in andere gevallen wel goed kan gaan maar bij ons was het geen succes.

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Karin

Als je wilt kweken hou het dan alleen bij valkparkietjes. Wil je dit niet dan kun je inderdaad valkjes combineren met kakariki's ( niet te veel, want ze zijn erg druk ! ) en bourkes. Catharina's zijn ook erg leuk, maar die zijn nogal vocht en tocht gevoelig en het wordt niet aangeraden om die in de winter buiten te houden. Maar neem niet teveel soorten en zorg voor heel veel ruimte !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mara

Ik heb naast mijn valkparkieten, prachtrosella's, grasjes en roodruggen en ook kwartels. En dat verstaat zich bij mij buitengewoon goed. Ze zitten gewoon bij elkaar en tijdens het broedseizoen ging het hier ook goed.

Rosella's zijn soms wat baziger maar daar trekken mijn valkjes zich helemaal niets van aan.

Anders kun je mss eens in mijn stukje bij 'andere dieren' kijken.

Groetjes

Mara

Karin

Tijdens het broedseizoen zijn rosella's en grasjes echt niet aan te raden hoor. Bij Mara gaat het dan wel goed, maar bij heel veel mensen geeft het veel problemen tot het afslachten van de jongen aan toe ! Het licht er ook aan hoe groot de volière is, maar ik zou een makkelijker combi nemen. Scheelt je veel verdriet.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Melani
Ook wij kunnen er van meepraten.
Daarom ben ik het met Karin 100% eens.
Groetjes Riny :D