29 april 2024, 08:53:42

zelfstandig

Gestart door leoni, 1 juli 2006, 13:55:50

« vorige - volgende »

leoni

hoii,

ik heb nu voor het 1ste jaar jongen maar nu zijn er 3 uitgevlogen en 6,5 week oud maar waneer weet ik nu waneer ze zelfstandig zijn. ja als ze zelf eten dat doen ze hier ook maar als ze dan bedelen om voer krijgen ze het ook dus ze eten al wel een beetje zelf maar worden ook nog door de ouders bijgevoert. dus mijn vraag is waneer weet je zekker als je valkje zelfstandig is in de voliere?

groetjes leoni

Riny

Hoy Leoni
Als ik valkjes heb die 3 weken uitgevlogen zijn dan haal ik die uit de voliere.
Die plaats ik dan op een ander plekje waar ze niet meer gevoerd kunnen worden door de ouders.
Je kunt hier ook een oude kooi voor gebruiken.
Voor ik ze daar plaats weeg ik ze ,en na een paar dagen weer.
Je kunt ook kijken of de valkjes nog bedelen bij de ouders.
Maar er zitten er tussen, die het wel heel erg gemakkelijk vinden om het eten kant en klaar in de mond te krijgen, en even goed blijven bedelen terwijl ze zelfstandig zijn.
Groetjes Riny :D



leoni

hoi riny,

oke bedankt want had namelijk een jong wat ene weekje later uitvloog en die eer nu al veel zelf en bedeld ook niet echt meer maar 1 die bedeld echt heel veel en word ook elke keer gevoert en als dat 1 keer niet gebeurt gaan hij naar andere volwasse valkjes on te bedelen

groetjes leoni

Riny

Hoy Leoni
Ik heb vorig jaar een valkje na het broedseizoen in de voliere gehouden.
Die werd wel 4 maanden door de ouders doorgevoerd.
Groetjes Riny :D

leoni

hoii,

ow oke hhihihi dan laa tik hm ook gewoon in de voliere tot hij zelf gaat  eten ;D
en zijn dit sprijtpootjes( is niet het jong wat uitgevlogen  is)



ze staat altijd zo  op handdoek, beton, bank, tafel, houdsnippers, zaagsel. nouja staat ze hangt meer op haar buikje. ik het er wel al een touwtje tussen gedaan en ze staat wel beter.
maar ik dacht altijd dat sprijt pootjes erger was meer naar buiten staant.

groetjes leoni