6 mei 2025, 13:55:25

wil niet meer in zijn kooi

Gestart door yvesvdn, 30 juni 2006, 10:30:14

« vorige - volgende »

yvesvdn

hallo,

de laatste week hebben we het zo moeilijk om ons valkje s'avonds als we slapen gaan in de kooi te krijgen, tot voordien was dat geen probleem en dikwijls ging hij zelf al op zijn stok of koord zitten
maar de laatste tijd wil hij er niet meer in, dan moet ik hem steeds met de hand zien te pakken wat hij natuurlijk niet leuk vind,
moet wel zeggen dat hij de laatste week minder uren uit zijn kooi geweest is dan normaal, misschien ligt het daar aan, dat hij bij zichzelf denkt van ik zit er de laatste tijd teveel in ofzo..
of is dat nu puberachtig gedrag, hij is nu ongeveer 9-10 maand

help....

groetjes

Agnes

Het kan heel goed zijn dat het pubergedrag is.
Die van mij (4) hebben het ook gehad.
Eerst zonder problemen in de kooi.... en dan lekker uitproberen.

Het enige dat je kan doen is rustig blijven en laten merken dat je de baas bent.
Geef hem geen eten buiten de kooi, als ie honger krijgt zal hij er vanzelf wel weer ingaan.
Je kunt hem evt met trosgierst in de kooi lokken.
En duidelijk belonen als hij gewenst gedrag vertoont.

Succes ermee!

En: het gaat weer over hoor! ;)

Die van mij gaan nu op commando in de kooi ;) ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Riny

Hallo Yves
Mocht het dan nog niet lukken dan zou je ook nog een half uur, voor je ze uit de kooi laat ,het eten weg kunnen nemen.
Verder precies zo als Agnes voorstelde.
Groetjes En succes. Riny :D

mariska Hage

Hallo,

Mijn valk Koko heeft ook af en toe zo'n bui dat ze niet meer in de kooi wil 's avonds.
De truc die dan nog wel eens wil werken is: alle lichten uitdoen zodat ze niets meer ziet.
Ze gaat dan ook niet vliegen, maar blijft zitten waar ze zit.
Ik blijf tegen haar praten, steek mijn hand uit, en kan haar zo in de kooi zetten.

Misschien een beetje gemeen, maar zo voorkom ik wel dat ze steeds wegvliegt, en misschien ergens tegenaan vliegt.

Mariska.