M'n baby valkjes: Max en Misha. En m'n grasjes + catharina's

Gestart door vickie, 3 mei 2006, 19:10:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Vickie,

Erg leuk om te lezen hoe het met Max en Misha gaat :D
Het lijkt me geweldig om je babyvalkjes zo groot zien te worden ;)
Gelukkig dat het met het vliegen ook lukt...:)
Misschien kan je een keertje een foto laten zien? :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Hoi,

zal wel een opluchting voor je zijn dat het zo goed met de 2 gaat. Nog even en ze zijn allebei helemaal zelfstandig. :)

vickie

Joehoe, ze eten zelfstandig!  :D Ze zijn nu 7,5 week oud, hun ontlasting is goed, hun gewicht is goed dus ze zijn zo gezond als ze maar kunnen zijn.
Ik heb gemerkt dat ze elke keer als ik de kamer binnenkom ze naar me fluiten, dat vind ik zo schattig  :-* Nu ja, ze zijn ook schattig  :P
'S middags ging Misha ineens op de tijdschriften zitten en begon er aan te knabbelen. Natuurlijk moest Max zich komen moeien en waren ze met z'n twee gaatjes aan het maken in de krantjes. Wat ze fantastisch vonden natuurlijk  ;D
Die foto's zullen nog wel komen, ik ga de gsm van m'n broer eens lenen en dan zien we wel of het lukt.

'K ben benieuwd wat ik nog allemaal ga meemaken met m'n valkjes. Daarstraks heb ik wel iets raars meegemaakt. Ik was op bezoek bij een vriend. Ineens komt zijn vader binnen met een baby albino grasje van amper een paar dagjes oud. Het was helemaal koud maar leefde nog. Natuurlijk spring ik direct recht om te helpen. We hebben het kleintje warm gekregen door het goed in onze handen te houden en warme lucht te blazen. Daarna heeft m'n vriend met een mini-spuitje het kleintje gevoerd. Hopelijk overleeft het diertje, het was trouwens vrij groot voor een albinootje dus ook een heel sterk beestje denk ik. Momenteel denk ik veel aan het kleintje en hoop dat het overleeft, het zou sneu zijn als het sterft. Maar ja, de natuur kan je niet dwingen dus als het sterft hebben we in ieder geval wel ons best gedaan  :-\

Jullie horen nog van me,
groetjes vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

ManjaV

Hoi Vickie,

Wat fijn dat het zo goed gaat met Max en Misha. Ja, ze zijn duidelijk gehecht aan je geraakt en hoe kan het ook anders! Je hebt ze toch maar mooi groot gekregen!! :D
Waar kwam dat grasje vandaan? Ik hoop ook dat hij het overleeft!!!
Groetjes,
Manja

vickie

De vader van mijn vriend kweekt grasjes. :)  Helaas had de moeder het grasje gewoon aan de kant geduwd en aan haar lot overgelaten. Omdat er geen koppels waren die jongen hadden van ongeveer dezelfde leeftijd kon het jong dus niet overgelegd worden en moet hij het zelf doen  :-\ O ja, we weten al zeker dat het albinootje een popje wordt indien ze het overleeft omdat de vader blijkbaar geslachtsgebonden kweekt met de albino's. Hoe dat komt snapt hij zelf eigenlijk ook niet goed haha  ;D

Gisterenavond zaten we rustig in de zetel met de valkjes. Ik was een boek aan het lezen. Interessant dat ze dat vonden! Misha was stilletjes dichterbij aan het komen en zette toen ineens zijn snaveltje in de pagina's. Toen heb ik m'n boek maar weer weggelegd.
Daarna kwam papa uit de keuken met een zakje pinda's en begint die rustig te pellen. Wat denk je dat er gebeurt? Het is weer Misha die zich gaat moeien. Papa dacht, laat ik eens een stukje geven en ja, hij lustte het  ;D  Daarna heb ik de deugeniet bij mama gezet omdat hij bleef proberen papa's pinda's te pikken  :P

K ben benieuwd wat ze straks met m'n tante gaan doen hehe
Groetjes, vickie

ManjaV

Hoi Vickie,

Waarschijnlijk is het albinograsje door de moeder aan de kant gezet omdat ze vond dat een albino niet in het nestje paste. Ik heb laatst zoiets gelezen. Het gebeurt in het wild ook.
Het zou wel erg leuk zijn als het grasje het overleeft, ik ben benieuwd!

Grappig dat ze zo op de pinda's afkwamen :D :D :D Ja, dat vinden ze lekker ;) En interessant ook he, dat gekraak! ;D

Groetjes,
Manja

vickie

Het albinootje heeft het niet overleefd.  :-\ Maar ja, m'n vriend heeft tenminste geprobeerd om het diertje met de hand groot te brengen dus hij heeft zijn best gedaan he  :)

Vanmiddag wilde ik de deugenietjes eten geven en ze klommen gelijk op m'n arm om mee naar de keuken te gaan  ;D Ik kan dus nooit in hun kooi komen zonder dat ze meteen op m'n arm klimmen hehe.

Even over gisteren. In de voormiddag ben ik naar Van Camp geweest om eten voor de grasjes, valkjes en catharina's de kopen. Ik heb gelijk een kweekkooi voor m'n koppel catharina's gekocht omdat ik ze liever apart zet om te kweken, ze hebben nl een koekoeksneiging. Dit wil zeggen dat ze hun eieren in elke nestkast durven leggen en dat ik ze dan moet gaan zoeken  ;D En omdat dit niet zo leuk is zet ik ze maar apart he. Er komt trouwens over enkele weken nog een blauw koppeltje bij!  :D

Bij de grasjes heb ik nestkastje terug opgehangen omdat ze weer broeds waren. De vorige poging is mislukt dus ik duim dat het deze keer wel lukt en trots kan zijn om m'n jonkies. Maar zover is het nog niet. O ja, momenteel zitten ze binnen om te kweken omdat we nog niet zijn kunnen beginnen aan de bouw van de buitenvoliere.

Ik houd jullie op de hoogte van de verwikkelingen hier.
Groetjes, vickie

vickie

De valkjes zijn nog altijd even grote deugenieten hehe  ;D Max laat zich héél graag kroelen. Hij is een echt knuffelbeestje. Misha vind het juist niet leuk om gekroeld te worden, hij is nogal eigenwijs. M'n bijna volwassen bonte man krijgt puberstreken. Hij fluit heel hard, roffelt met z'n snavel tegen de tralies en hangt veel ondersteboven  ;D Spijtig dat hij niet tam is maar ja, dat is niet zo erg.

Eén van m'n koppel grasjes heeft al een nestkastje ingepikt, ik heb ze ook al zien  :censuur  ::) Het popje van dit koppel had ook al goed gevochten om de nestkast, haar vleugel bloedde en de andere pop haar staart was afgebeten. Gelukkig was het maar een klein wondje en heeft ze er geen last van. Ze zit ook veel in haar nestkast.

De catharina's zitten soms in hun nestkast, vooral de man dan. Ik heb het popje ook al zien trillen met haar vleugels. Wel leuk dat ik dit paargedrag eens heb gezien, is wel lief  :)

Ik ben benieuwd of de grasjes eitjes gaan leggen  :P
Groetjes, vickie

valkchico

Hallo Vickie,

wat gaat het goed hier zeg geweldig gewoon en straks misschien kleintjes bij je grasjes en catharina's. Ha hier op  het forum herst momenteel het catharinavirus er zijn er heel veel verliefd op die lieve vogeltjes. Heb jij ze binnen of buiten zitten?

gr Esther

vickie

Nu ik gisteren toch over de buitenvoliere bezig was kan ik ineens melden dat de boomstronk die alle werkzaamheden vertraagde eindelijk uit de grond is ;D Nu enkel nog wat wortels uitgraven, grind gaan halen, grind leggen, voliere bouwen!  :D Amai wat ga ik blij zijn als de voliere er staat, ik vind dat zo leuk om te zien.
De grasjes hebben nog gevochten, maar het was niet ernstig dus ik heb het maar even zo gelaten. Het lijkt of Croky haar poepje dikker wordt maar echt duidelijk zie ik het niet, misschien is het morgen ofzo wat duidelijker.
De valkjes hebben nog niks uitgespookt vandaag, seffens misschien wel want dan mogen ze los  ;D
De catharina's gedragen zich nog hetzelfde, af en toe in de nestkast kruipen. Het enige interessante dat ik bij hen heb opgemerkt is dat ze het invlieggat van hun nestkast aan het verbouwen zijn  :P
Ik hou jullie op de hoogte
Groetjes, vickie

vickie

De grasjes hebben nu jonkies  :D Ik vind het fantastisch om te zien  :) Allez ja, een koppel heeft nu 2 kleintjes, de eitjes van het tweede koppel komen ergens deze week ook uit.

Max en Misha zijn gisterenmorgen mee naar de badkamer gemogen. Ze vonden het heel interessant  ;) Straks mogen ze er uit dan kan ik weer met ze spelen hehe :P Ze zeuren al de hele morgen om eruit te mogen dus ik ga nogal wat pesterijtjes moeten verdragen straks  ;D

Groetjes, vickie

Dagboek / verhaal is gesloten.
Er is 1 jaar niet meer in geschreven.
Weer open? Neem dan contact op.

Groetjes Marianne, moderator dagboek/verhalen