28 april 2024, 13:43:11

vadervalk berijdt zijn eigen jong

Gestart door nunspeet, 26 juni 2006, 22:32:44

« vorige - volgende »

nunspeet

Hierbij een vraag wij hebben een koppel die 5 jongen hebben waarvan de oudste nu 5 1/2 week zijn en net zijn uitgevlogen. Nu wil de vader van deze jongen elke keer zijn eigen jong(een man) berijden, hij heeft er al diverse keren op gezeten.
Is dit normaal? gaat dit nog over? en wat kunnen wij hier aan doen? want wij vinden dit gewoon zielig voor dit jong, want je hoort het jong piepen en dan kijk je en ja hoor meneer zit er weer bovenop. En naar zijn vrouwtje kijkt hij niet om, terwijl ze nog 2 jongen in het blok hebben, en hij doet het niet bij het oudste jong wat een pop is.
Graag jullie advies/ raad.

Groeten Ria

ZIGG0

27 juni 2006, 11:17:05 #1 Last Edit: 27 juni 2006, 11:19:51 by ZIGG0
weetniet hoor maar is ditniet  gewoon een teken van rangorde bevesteging ::) toen Ik  jonge Agas reden de Ouders soms ook op hun   om hun op hun plaaats tewijzen ::)

of is het echt en poging van copuleren dat Je ziet  in dat geval ::) weet Je zeker dat het een Manntje is 5 weken is volgens Mij tevroeg om echt het geslacht tekunnen bepalen ::)

margreet

hallo Ziggo,

Even offtopic, zelf heb ik een gepareld mannetje en bont vrouwtje, vorig jaar 2 nestjes, dit jaar 1, het geslacht van de jongen staat vast. Wildkleur mannetjes en geparelde popjes. Als je de mutaties weet van de ouders met eventuele splits is het soms vast te stellen wat het geslacht van de jongen zal worden.

Dus het is mogelijk dat hij de geslachten al weet.

groetjes Margreet

nunspeet

Ja ik weet zeker dat het jong een man is. Omdat de vader een cinnamon geparelde is en het vrouwtje een lutino gepareld. We hebben 2 cinnamon geparelde en dit zijn poppen en 3 wildkleur geparelde en dit zijn mannen.
Maar ongeacht of het een man of pop is ik vindt het niet normaal dat de vader op 1 van zijn eigen jongen gaat zitten ::)
daarom mijn vraag of dit dus normaal is ? en of dit vaker voor komt of wie die ook al eens heeft meegemaakt?

Groetjes Ria