11 mei 2025, 12:38:35

geboren met stompen snavel

Gestart door danielleschutter, 27 juni 2006, 10:30:50

« vorige - volgende »

danielleschutter

Hallo,
Ik heb een dierenspeciaalzaak en voer zelf jongen vogels om daarna weer te verkopen.
Nu had ik een jonge valkparkiet die geen haakje aan ze snavel heeft, een beetje stomp snaveltje. Weet iemand wat er dan aan de hand is?, of is het een erfelijke aandoening?, en kan hij dan wel zaad eten op een begeven moment. Hij probeert het al wel en is nu 6 weken oud en zit op 2 voedingen per dag.

Ik hoop dat iemand er iets van af weet.

Groet Danielle

mickeledoki

hee hooiii :o :o :o,

als hij de zaadjes gaat pellen moet je er ook ff opletten of hij ze daadwerkelijk opeet als dit het geval is zal het wel goed komen,hij doet ermisschien alleen wat langer over om zelfstandig te gaan eten ...over de  afwijking zelf durf ik je niets te zeggen.zoiets kan altijd wel gebeuren denk ik ...als ie maar goed terecht komt

succes mickeledokus

Gerda

Citaat van: danielleschutter op 27 juni 2006, 10:30:50
Hallo,
Ik heb een dierenspeciaalzaak en voer zelf jongen vogels om daarna weer te verkopen.
Nu had ik een jonge valkparkiet die geen haakje aan ze snavel heeft, een beetje stomp snaveltje. Weet iemand wat er dan aan de hand is?, of is het een erfelijke aandoening?, en kan hij dan wel zaad eten op een begeven moment. Hij probeert het al wel en is nu 6 weken oud en zit op 2 voedingen per dag.

Ik hoop dat iemand er iets van af weet.

Groet Danielle

Hoi Danielle,

Is het puntje van de snavel niet afgebeten door de ouders?? Ik ken een geval waarbij dit gebeurd is. Dan is een bezoekje aan een vogelarts ter controle wel aan te bevelen!!!

Groet, Gerda

♪ Marlies

Hoi Danielle,

Wij hebben hier een catharina parkietje gehad die het puntje van de snavel miste. Hij kon zich prima redden, eten ging ook goed.
Heb je misschien een foto van z'n snaveltje ?

Groetjes Marlies

danielleschutter

Hallo,

Het is niet scherp, het is wel in een punt maar er zit geen haakje aan. Het is ook niet afgebroken volgens mij.
Ik moet even een foto maken, zal hem er later even op zetten.

Groet Danielle