ziek valkje al naar dierenarts geweest maar vragen

Gestart door elkeverpoorten e, 25 juni 2006, 23:09:10

« vorige - volgende »

elkeverpoorten e

hallo

ik ben nieuw op dit forum maar ik zit met een probleem
ik heb 2 valkjes
nu ongeveer een week eerst ging alles goed toen kregen ze na 5 dagen allebij slappe ontlasting maar de poepjes bleven mooi proper
onmiddelijk naar de dierenarts gegaan en ze staan nu op baytril
eerst grote verbetering slappe ontlansting weg en goede eetlust
actief
maar nu na 3 dagen zit één valkje met zijn staart naar beneden en met zijn vleugels hangen
soms met zijn bekje open
weet er iemand in belgië een goede vogel dierenarts die ik om raad kan vragen
groetjes Elke

Mariska

Hoi Elke,

Hier links bij Dierenarts staan er een heleboel.
Als je het echt niet vertouwd zou ik ook nu nog bellen.
Je kunt je valkje in elk geval wat water met druivensuiker geven als je dat in huis hebt en zorg dat hij warm zit.

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

elkeverpoorten e

ik ben zo bang voor die papegaaienziekte want ik heb ook nog een papegaai
die zit gelukkig niet in dezelfde kamer
maar weet er iemand hoe besmettelijk de papegaaienziekte is ook al komen de vogels niet in dezelfde kamer

Karin

Hier kun je wat meer lezen over papegaaienziekte : http://www.valkparkiet.com/nl/files/papegaaienziekte.htm
Overigens zou baytril ook van één van de antibiotica's zijn die bij papegaaienziekte gegeven kan worden, het moet dan wel langer dan de week die er normaal voor staat, maar vraag even aan je dierenarts wat hij er van vindt. Je kan in iedergeval wel indirect via jouw kleren / handen je papegaai besmetten, maar het is natuurlijk helemaal niet gezegt dat je valkjes het hebben.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

elkeverpoorten e

hi

ik heb mijn handen steeds goed gewassen
dus ik hoop dat dat al veel voorzorgen is
ik ben zo bang
hoe snel kan je via je kleren besmetten ik heb mijn papegaai niet tegen mij aangehouden of zo en het valkje ook niet

Lin

Hey,

door warmte houden valkjes ook hun bek open en hijgen. die andere tekenen wijzen meer op het leggen van een ei. Druivesuiker alleen geven als de valk verzakt en geef dit dan door het drinkwater heen.

Succes met de behandeling

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)