Onze nieuwe valkjes ervaringen....nieuw boekje begonnen

Gestart door *Yvon, 22 juni 2006, 23:04:42

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi LIn en Wilma  ;D

De benaming van onze vogeltjes zijn niet zo moeilijk hoor.  ;D
Het zijn nml gewoon bourkes.
Mooie maar saaie vogeltjes die gelukkig niet hard fluiten.  ;)
Op de foto staan er 5 maar we hebben er nog 4.
Wildkleur mannetje,pastel popje,rubino is wss ook een popje en een lutino,maar wat dat is weten we nog niet.


Groetjes Yvon[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

IK wist niet wat Lin bedoelde, maar BOURKES ken ik wel, ik heb er zelf 3 gehad....idd heeeeeeel erg rustig...behakve als er een ander soort bij kwam dan was Ruby ( mijn eerste en een man ..roze met geel) heeeeeel erg fel...daarna kwam Rodi (een popje....roze)en Rocky ( ook een man...wildkleur )...ik zal eens foto's zoeken....ze waren erg lief, maar niet met andere soorten in een kleinere ruimte...wel in een buitenvoliere blijkt nu.

Jammer genoeg was er te weinig ruimte, vond ik ( in een gewone hangkooi ) en ze konden niet bij de parkieten in de kamervoliere, dus liet ik ze heel vaak boven vliegen, maar dan waren ze zo lang alleen en ik had er weinig aan zo..... dus ik heb ze terug naar de eigenaar van de eerste gebracht en dan gaat prima in een grote buitenvoliere waar ze inmiddels weer ruim een jar inzitten. Ruby en Rodi zijn een koppel geworden.

Het zijn hele mooie vogels en vreselijk rustig, ze doen niets en fluiten heel weinig.
:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Is hier nieeeeeeeeeeeeeeeeeets te melden  ??? ??? :-\
;D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Ok,ik zal even wat melden.  ;D
Onze bourkes,meneer Bourk,mevr.Pasty,Luti en Rubi,die horen we alleen 's avonds als het al donker is,soms vroeg en soms laat.
De valkjes horen we zowat de hele dag door.
Die wisselen elkaar lekker af.  ;D
En dat begint 's morgens vroeg al,waar is soms niet blij mee ben,zoals in de uitslaapweekenden.  ;)
Verders is er helemaal geen nieuws te vertellen,ik val elke keer in de herhaling.  ::)

Verders ben ik de laatste paar dagen druk in huis bezig.  :P
Met allerlei veranderingen.  ;D
Maar ondertussen lees ik hier en daar wel zo goed als alles hoor.  8)

Groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Dat is toch heerlijk...lekker onder de dekens luisteren naar de tevredenheid van de vogels ???

En veranderen ??? Je hele huis op zijn kop....als hier 1 kast wordt verplaatst, begon de jongste zoon al te mopperen, want dan werd eigenlijk geleidelijk alles overhoop gehaald  ;D "en dat door 1 kassie"  ::) zei hij dan.....want zijn kamer werd even gebruikt als opslag  ::) en later meeveranderd en OPGERUIMD!!!!!

Nu ziet ie het graag  :o want woont niet meer thuis ;D

;D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

28 februari 2007, 23:31:50 #800 Last Edit: 1 maart 2007, 19:20:52 by Yvon en Rene
Hoi hoi

Citaat van: Wilma1 op 27 februari 2007, 23:20:35
Dat is toch heerlijk...lekker onder de dekens luisteren naar de tevredenheid van de vogels ???



En veranderen ??? Je hele huis op zijn kop....als hier 1 kast wordt verplaatst, begon de jongste zoon al te mopperen, want dan werd eigenlijk geleidelijk alles overhoop gehaald  ;D "en dat door 1 kassie"  ::) zei hij dan.....want zijn kamer werd even gebruikt als opslag  ::) en later meeveranderd en OPGERUIMD!!!!!

Nu ziet ie het graag  :o want woont niet meer thuis ;D

;D Wilma

'S morgens om 6 uur in de ochtend en dan in het weekend??Dan kan ik nog niet genieten van de vogels hoor. ;) ;D ;D
Wil ik wel een beetje uitslapen.
Er is hier in huis flink veranderd van kasten dan.
Maar zonder commentaar,want we zijn er allemaal mee vooruit gegaan.  ;) ;D
In het weekend gaat er eindelijk een kleurtje tegen de muur.  8) ;D

Zo,en nu is het fototijd !!













Beetje wazig....

Nu de in de voliere...





Tino lekker in de rui









Zo,morgen verder.
En dan nu .......oogjes dicht en snaveltje toe,slaap lekker.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Heeft vandaag bij jou de zon geschenen ???
Het lijkt wel hartje zomer daar.

En wat dacht je de volière duurt nog wel even, we gaan het eerst maar binnen verbouwen?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Citaat van: carco op 28 februari 2007, 23:35:17
Heeft vandaag bij jou de zon geschenen ???
Het lijkt wel hartje zomer daar.
het zonnetje was heerlijk,al stond ik binnen in de voliere.
Jij geen zon gezien dan?  ???


En wat dacht je de volière duurt nog wel even, we gaan het eerst maar binnen verbouwen?
Juist,moet toch ergens beginnen ??  ;) ;D

Groetjes: Caroline.


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Yvon,

Wat heb je een stel mooie foto's geplaatst! :D Heel lief om te zien hoe Trixy en Quinto allebei willen kroelen. Als het eenmaal lente is, heb je twee supertamme valkjes om in de voliere te doen. ;D

Die foto's in de voliere zijn ook erg leuk. Grappig hoe ze op je arm zitten. ;D Ik vind het nog steeds bijzonder dat volierevalkjes zo tam zijn, maar dat komt natuurlijk omdat je er veel tijd en aandacht aan besteedt! :D Echt gaaf!
Die foto met die wortel is heel leuk. ;D
En foto's van slapende valkjes zijn altijd lief. ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

 :D :D :D FOTO"SSSSSSSS  :D :D :D

Hi Yvon,
Heb je lekker geslapen?  ;D

Ze zij heel leuk geworden!!! Je kan die wortel trouwens ook in die hooiruif doen, geloof ik. Ik had dat ook ergens gelezen  :)

Citaat van: Yvon en Rene op 28 februari 2007, 23:31:50





:-* :-* :-*

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Citaat van: ManjaV op  1 maart 2007, 08:53:50
Hey Yvon,

Wat heb je een stel mooie foto's geplaatst! :D Heel lief om te zien hoe Trixy en Quinto allebei willen kroelen. Als het eenmaal lente is, heb je twee supertamme valkjes om in de voliere te doen. ;D

Die foto's in de voliere zijn ook erg leuk. Grappig hoe ze op je arm zitten. ;D Ik vind het nog steeds bijzonder dat volierevalkjes zo tam zijn, maar dat komt natuurlijk omdat je er veel tijd en aandacht aan besteedt! :D Echt gaaf!
Die foto met die wortel is heel leuk. ;D

Groetjes,Manja

Thnx  ;D
2 valkjes tegelijk kroelen en foto maken is wel lastig hoor.
Zeker als ze behoorlijk jaloers zijn en ze willen ook niet echt te dicht bij elkaar zitten.  :-\
ik popel ook om Quinto en Trixy in de voliére tedoen.
Kunnen ze lekker fladderen wanneer ze willen.  ;)
En foto's van slapende valkjes zijn altijd lief. ;D
Oja,en van die peen heb ik ook nog een filmpje.



Citaat van: Monky op  1 maart 2007, 10:39:04
:D :D :D FOTO"SSSSSSSS  :D :D :D

Hi Yvon,
Heb je lekker geslapen?  ;D

Ze zij heel leuk geworden!!! Je kan die wortel trouwens ook in die hooiruif doen, geloof ik. Ik had dat ook ergens gelezen  :)

:-* :-* :-*

Groetjes,Monky

Ik heb nog wat over van gister.....  ;D
En als ik slaap,dan slaap ik goed.  ;D
Maar die peen in het korfje doen,durf ik niet.
Ik ben dan bang dat als er nog een klein stukje inzit en die willen ze ook hebben,dat ze dan hun koppie erdoor wroeten en niet meer los komt.
In die korfjes doe ik alleen maar spul wat makkelijk eruit te halen is.
Zoals verschillende soorten hooi.  ;)

Nu nog wat foto's.......






















Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Ja Yvon, ik zie het wel... The best for last  :P ;D

Ook weer hele mooie foto's. Zie je wel dat het niet eentonig hoeft te zijn. Als je maar altijd je camera in de buurt heb, kan je hele leuke dingen erop zetten  ;D ;D ;D

Die filmpje van de peen bekijk ik thuis wel... Ik denk dat ze hier op zouden kijken als ze ineens valkparkieten horen  :-X :-[ ;D

Groetjes,
Monky

Inge88

Yvon, is een van de valkjes een witmasker cinnamon bonte geparelde? Het valkje op de eerst foto... Ik vind 't zo'n mooi valkje.. ik wil ook zo'n mutatie namelijk! En weet niet of ik nu de juiste mutatie van jouw valkje opnoem? Áls ik er ook zo een wil, moet ik wel de juiste mutatie reserveren  :P
Ik vind juist dat vele wit en het kleine beetje grijs dat er toch is, zo mooi!

•=Bonnie=•

Hoe gaat het met beauty, heeft ze ondertussen haar keuze al gemaakt wat betreft haar aanstaande? :)

*Yvon

1 maart 2007, 19:35:09 #809 Last Edit: 1 maart 2007, 19:54:20 by Yvon en Rene
Hoi hoi

Heey Monkey,gelukkig zag jij het ook.  ;) ;D
Deze keer was het me gelukt om wat aktie foto's te maken,wat dus ook maar zelden voorkomt.

Inge,ik neem aan dat je Trixy bedoeld ?

Ik noem deze mutatie :
zwaar bonte witmasker opaline.
Of dat de goeie benaming is weet ik niet.

Hoi Bonnie,ik had al eens een foto van haar geplaatst waarop ze zit te kroelen met Tino.
Beetje helaas doet ze het nog met hem.
Ik had haar graag met Sjakie gezien,die dan ook nog steeds gek op haar is.
Maar ja,dat is het risico van allemaal de vrije keus geven.
Dan doen ze het niet zoals wij het graag zouden zien.  ;) ;D
Hmm,deze foto stond alweer 10bldzs terug,wat gaat de tijd toch snel.  ;D

Oooja,ze wordt door ons ook nog graag gekroeld.  ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >