Onze nieuwe valkjes ervaringen....nieuw boekje begonnen

Gestart door *Yvon, 22 juni 2006, 23:04:42

« vorige - volgende »

Wilma1

Dat was wel verleidelijk, maar een beetje kappies onder dat lage bed  ;D kom ik er niet meer onder vandaan  ::)
;)


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

carco

En is het trosgierst goed gekeurd??

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mara

Hoi Yvon

Hoe is het nu met Maxie? Is hij de nacht goed doorgekomen?

Liefs

mara

*Yvon

Hoi hoi

Wilma,ben jij niet zo slank dan ??  :P ;D
Beetje meer  gaan fietsen dan.  :P

Nou Carcoline,de valkjes vonden de trosgierst wel lekker hoor.
Maar het is toch wel aan de dure kant.
Ik heb het zakje trosgierst gewogen en het woog maar 2 ons en dat voor 1,35 €
We zitten toch aan te denken om een baal te bestellen.
Dan kost het ons 3 € p. kilo.

Mara,over Maxie kan je in Dilana d'r boekie lezen.  ;) ;D


Als ze zich zo uitrekt,moet het wel lekker zijn.  ;)

Cina wil ook zo graag...   ;D


stom he ?  tis gewoon lekkerrrrrr  ;D


Groetjes Yvon[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi Yvon,

Ik koop het meestal ook per kilo en soms zelf wel meer want hier eten ze het toch regelmatig.

Groetjes

Mara

•=Bonnie=•

Hier zijn ze ook zo gek op trosgierst, wij halen het ook per baal mits ik ze eerst kan zien want het scheelt wel, soms zie ik gewoon dat ze er met minder smaak van zullen eten. Die rode vinden ze lekker maar die kan ik hier ergens vinden. *lach* Krijgen ze wel smerige bekkies en veren van ;)

Mara

Hoi Bonnie

Hier eten ze juist de rode helemaal niet en zowel de rode als gewone is hier eenvoudig te verkrijgen.

Mara

ManjaV

Hoi Yvon,

Leuke foto's! :D Je valkjes worden weer verwend! ;) Het ziet er heel lief uit hoe ze met z'n allen aan het trosgierst knabbelen.  :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin

Hey Yvon,

Mooie fotos heb je gemaakt. Ik vind trosgierst eigenlijk ook vrij duur. Het is ook zo op. volgende jaar maar zelf gaan kweken.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

chica

hey yvonne
ik vind je handtekening zo mooi hoe doe je dat eigelij.
ik hoorde van patricia dat je het kan downloaden via internet.weet jij misschien hoe die site heet?dankjewel
groetjes ilse
dikke kus aan al je valkjes. ;D

*Yvon

Hoi hoi

Citaat van: Mara op 31 januari 2007, 13:29:18
Hoi Yvon,

Ik koop het meestal ook per kilo en soms zelf wel meer want hier eten ze het toch regelmatig.

Groetjes,Mara

Aan de rode trosgierst kunnen wij hier niet zo makkelijk aankomen,en daar waar we er wel aan kunnen komen,moeten we gelijk 25 kilo nemen.  ???

Citaat van: Bonnie op 31 januari 2007, 20:27:08
Hier zijn ze ook zo gek op trosgierst, wij halen het ook per baal mits ik ze eerst kan zien want het scheelt wel, soms zie ik gewoon dat ze er met minder smaak van zullen eten. Die rode vinden ze lekker maar die kan ik hier ergens vinden. *lach* Krijgen ze wel smerige bekkies en veren van ;)
Bonnie,dat ze er een beetje smerig van worden maak me niet uit.
Vind ik alleen maar mooi om te zien,teken dat het gesmaakt heeft.  ;) ;D

Citaat van: ManjaV op  1 februari 2007, 14:02:49
Hoi Yvon,

Leuke foto's! :D Je valkjes worden weer verwend! ;) Het ziet er heel lief uit hoe ze met z'n allen aan het trosgierst knabbelen. :-*

Groetjes,Manja

Manja,verwend worden ze niet hoor.  8)
We geven ze gewoon tussendoor dingen die ze lekker vinden.  ;) ;D

Citaat van: Lin op  3 februari 2007, 12:59:05
Hey Yvon,

Mooie fotos heb je gemaakt. Ik vind trosgierst eigenlijk ook vrij duur. Het is ook zo op. volgende jaar maar zelf gaan kweken.

Groeten, Lin

Lin,dat het een beetje prijzig is niet erg.
Maar dat we gelijk zo'n grote baal moeten nemen.  ???
Zelf kweken gaat hier een beetje moeilijk.
Konijnen lopen dag en nacht los en tuin is te klein.  ;) ;D

Citaat van: chica op  4 februari 2007, 21:26:03
hey yvonne
ik vind je handtekening zo mooi hoe doe je dat eigelij.
ik hoorde van patricia dat je het kan downloaden via internet.weet jij misschien hoe die site heet?dankjewel
groetjes ilse
dikke kus aan al je valkjes. ;D

Ilse,een dikke kus doe ik niet bij allemaal hoor.  ;) ;D
Maar als je op google naar reflet zoekt(pagina's in het nederlands) dan vind je hem zo.
Lukt het je nog niet dan geef je maar nog een gilletje.  ;D

Nu even een kleine update.
Ik weet niet wat het is met Tino en Beauty.
Die 2 hebben een aantrekkingskracht van heb ik u daar.  ;D
Tino en Beauty zijn zo goed als een koppel.
Tino valt dus ook nog op Cina.
Witney wil ook elke keer door Tino gekroeld worden,maar krijgt nog steeds een knauw van hem.
Sjakie is ook nog steeds op Beauty,maar die wil dus niks van hem.
En Fady.....die fluit als een gek naar van alles en nog wat.  ;D
De hooikorfjes doen het ook goed hier,zowel buiten als binnen.
Morgen plaats ik wel even wat foto's en een filmpje.
Dan hebben we een probleem met de mannelijke kwartel.
Die pakt constant 1 vrouwtje,gewoon super zielig voor haar.
Ik zou eigenlijk de dierenpolitie voor hem moeten bellen en aangeven voor verkrachting.  ;D
Met Maxi gaat het goed en wordt al beetje vriendjes met Dulcy.

Nou dat was het dan wel weer zo'n beetje.
Morgen meer.  ;)

Groetjes Yvon[/color]



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Met kwartels is het aan te raden 2 popjes en 1 man te nemen, want die mannen zij "niet te houwen"  :P en blijven het popje bespringen  ::) ::) ::)

Dit heb ik ook niet van mezelf, maar vertelde een kennis aan me....toen ik een koppeltje kwartels had.....raadzaam om de vrouwen in meerderheid te nemen dus.....of HEB je dat al ???

De rode trosgierts heb ik altijd via Nellie, die kan het heel makkeljk kopen, maar ik weet NIET WAAR ze dat doet, misschien zit er zo'n bedrijf/winkel bij jullie in de buurt ??? Hier bij ons kennen ze het niet eens  ::)
;) Wilma



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi Wilma

Lees eens bij kwartel probleem.  :P ;D ;D
En helaas is de trosgierst hier in de buurt niet te koop.
Alleen kleine hoeveelheden in Ridderkerk voor zover we weten
En dat weten we ook van Carcoline.  :D
Maar dat is best wel prijzig.
Rene kan het wel ergens in brabant halen,weet niet meer waar,al heeft hij het een aantal X gezegd.  :-[  :D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Ik heb meestal 2 flinke zakken voor 5 euro dat valt nog wel mee, als ik er aan denk zal ik het haar vragen WAAR zij en Olga het kopen.

kwartelprobleem ??? Hmmm ik zal eens kijken...zo klein en toch een "probleem"...hihihihi...de mijne waren wel lief saampies en de man was redelijk rustig ze sliepen samen in een kattegrasbak, die ze eerst hadden paltgestampt  ;D en een zacht bedje vormde....heel lief.

De man was op gegeven moment uit de voliere gesprongen ( en DAT kunnen ze  :o heel hoog) en kreeg Mitzy hem te pakken, niet eens hard, maar hij was zooooo geschrokken!! Hij leek er niets aan over te houden, maar de volgende dag bleef ie plots liggen ....ik van alles proberen, maar korte tijd later was hij overleden.

Zo zielig voor het popje, die heeft werkelijk geschreeuwd  :o om haar mannetje  :'( maar ik durfde geen nieuwe te nemen...was bang dat het nogmaals zou gebeuren dus besloot de pop naar een collega tebrengen in een grote voliere en dat is goed gegaan.
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

chica

hey yvonne
ik heb het geprobeerd om de reflet te bebruiken.alleen heb ik een klein probleempje mijn foto beweegt niet.weet jij misschien hoe dat komt.dankjewel
groetjes ilse ;D