Onze nieuwe valkjes ervaringen....nieuw boekje begonnen

Gestart door *Yvon, 22 juni 2006, 23:04:42

« vorige - volgende »

valkchico

Hallo,

Zo weer bij gelezen en nu ook even een reactie :).
Wat een leuke kleintjes hebben jullie zeg. En cathjes ooo wat een valken forum wel niet aanricht ;D.

gr Esther

ps wel een leukerd hoor jullie bonte het is dat ik dus gelukkig wel een rem heb ;D

*Yvon

Nou als we Cina en Tino hun gang laten gaan zouden we binnenkort weer jonkies hebben.Ze hebben net een flinke wip zitten maken onder toeziend oog van Sjakie :)
Alleen helaas voor hun gaat het niet door.
We zitten te wachten tot de jongen uit gaan vliegen.
Dit nest is niet zo snel als het vorige.Die waren nog maar net 4 wkn toen ze eruit kwamen.Het lijkt er zelfs op dat de oudste(nu 4 wkn) nog niet helemaal rechtop kan zitten,ze heeft geen spreidpootje of wat dan ook en kracht heeft ze ook wel in haar poten.Ze blijft alleen nog behoorlijk plat zitten op de vinger.Hopelijk is ze gewoon wat langzamer,we gaan veel oefenen ieg.
Met bontje en de jongste gaat het verders goed,al wordt de jongste een beetje geplukt.
En we hebben nog wat nieuws....... wij kunnen vanaf nu ook soms een filmpje erop zetten.  ;D
Hier komt dan ook gelijk de eerste test  

http://www.youtube.com/v/Ulh1UvrOL9U
en dan nog een klein nieuwsje:
Cina die een jaar oud is en nooit tam,gaat lef krijgen.
Ze komt de laatste tijd gewoon uit onze handen eten  :D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

 :D Leuk joh, dat niet tamme valkjes nu uit jullie handen komen eten.  :D

Het filmpje is ook grappig, die kwartel tussen de valkjes.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Wat leuk zeg :)
Ik merk dat hier ook dat sommige vogels tamheid van anderen overnemen :)

*Yvon

8 juli 2006, 18:27:38 #49 Last Edit: 9 juli 2006, 10:06:10 by Yvon en Rene
Carolien(carco) bedankt voor je immetjes.Als we heel veel geluk hebben komen er binnenkort 2 cathi's hierheen.We hebben een mailtje gehad dat ze er nog zijn,maar er waren tuurlijk nog meer die interesse hebben.Nou dus wachten op de volgende mailtje.

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Tja.... eigenlijk zouden we een huisje zoeken als ze uitgevlogen zouden zijn,maar voor de mensen waar bontje heen gaat wil ik het wel eerder doen.Hij gaat nml naar zijn broertje.En dat vind ik toch wel heel erg leuk.We weten dat hij dan ook goed zit.
Dan hebben we nog de 2 popjes,waarvan ik denk dat de oudste ook een hele lieve kan gaan worden.Ze is heel rustig,blazen doet ze maar heel kort of niet  en blijft rustig bij je zitten.De jongste is een stukje drukker,maar dat zal ook nog wel minder worden of weggaan.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Hoi

Leuk dat de bonte naar je broer gaat, kan je hem toch nog blijven volgen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Citaat van: carco op  9 juli 2006, 13:01:51
Hoi

Leuk dat de bonte naar je broer gaat, kan je hem toch nog blijven volgen.
Groetjes: Caroline.
hahahha....... even goed lezen!!
Hij gaat naar ZIJN broertje  :P[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




caro

Hoi Yvon,

Bedankt voor je mailtje hoor. Ik heb daar wel iets aan want ik weet bijna niets over kwartels.

Dus je doet je bonte valkje toch weg. Ik dacht dat je hem zou houden.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Yvon

Sorry ik verveel me een beetje,dus heb ik maar een poosje bij de vogeltjes gezeten.
Maar wel een leuk filmpje kunnen maken van Beauty.(vind ik )
Spelen met een riempje van zo,n aparaatje is best wel leuk  ;D
Tuurlijk ook wel wat fotoos gemaakt,maar die moet ik dan weer eerst verkleinen,komt later wel ....
(alleen ik doe denk ik iets fout,want je krijgt denk ik het filmpje gelijk int groot te zien,dan is het mooier als je eerst dat venster verkleind)
http://www.youtube.com/v/rtULSb93YRY

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Yvon

Citaat van: caro op  9 juli 2006, 16:40:33
Hoi Yvon,

Bedankt voor je mailtje hoor. Ik heb daar wel iets aan want ik weet bijna niets over kwartels.

Dus je doet je bonte valkje toch weg. Ik dacht dat je hem zou houden.

Groetjes

Caro
Geen dank hoor,ik vind het altijd wel leuk dingen opzoeken,en we hebben zelf ook kwartels
Tja,daar liepen we wel over na te denken,maar wat nou als er volgend jaar weer zo'n leuke bijzit en het jaar daarop?
En dan hebben we tuurlijk ook nog Beauty en Sjakie,wat als die nou hele leuke krijgen??  ;D
Dus nee we hebben besloten om toch maar voor alle jonkies die we gaan krijgen nieuwe adresjes te zoeken

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Esther*

Hoi

ja, moeilijk is dat he. Ik snap het helemaal.
Ik krijg nu mijn eerste nestje dus daar houd ik er sowieso 1 van. Maar nu willen mijn bonte witmaskers ook een nestje gaan beginnen en daar wil ik dan ook 1 van houden. :-X
En, en ....
Gelukkig heb ik nog ruimte genoeg ;)

gr Esther

*Yvon

Het is inderdaad moeilijk ja,ik ben beetje bang voor incest,dus wil gewoon geen risico nemen. ;)
We gaan onze voliere wel verplaatsen/verbouwen en iets vergroten,maar er moet ook nog genoeg vliegruimte blijven.
En volgend jaar willen we gewoon nog 1 koppeltje erbij.

groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >