Onze nieuwe valkjes ervaringen....nieuw boekje begonnen

Gestart door *Yvon, 22 juni 2006, 23:04:42

« vorige - volgende »

Jacqueline

Hoi Yvon,

Leuke foto's weer hoor. Ik wou dat ik van die mooie foto's kon maken. Ik zal aankomend weekend foto's gaan maken van mijn valken en dan vooral voor jou een aantal foto's van Witney. Het gaat overigens met de overige valken nog steeds goed. Er zijn geen zieken meer bijgekomen behalve dat ik nog steeds mn twijfels heb over de geelwang ondanks dat ze nog eet en vliegt. Ik zit nu te wachten totdat de medicijnen (fungizone) binnen zijn bij de DA want deze moesten besteld worden. We hebben overigens bij Mandy haar laatste 3 mannen gereserveerd nl. een bonte witmasker, een getekende en een cinnamon witmasker. Zodra het hier wat rustiger is met de medicijnen gaan we ze halen. We hebben het elke avond er maar druk mee om de AB te geven. Vooral Witney is erg slim om elke keer niet gevangen te worden.

*Yvon

Hoi hoi

Yvette,Anke,Anja,dank jullie wel.
Ervan gesmuld hebben ze zeker.  ;D

Silke,we hebben idd de rode en gewone trosgierst.
De rode trosgierst hebben we niet altijd,is niet altijd makkelijk te verkrijgen.

Jacqueline,ik wilde je vanavond een mailtje sturen.
Hoef ik nu dus niet meer tedoen.  ;)
Hopelijk gaat je geelwangetje toch nog helemaal opknappen.
Jammer dat die fungizone nog niet binnen is.  :-\
Dat zou miss toch het zetje meer in de goede richting zijn voor het geelwangetje.
Hopelijk komt dat medicijn niet te laat.
Heb je de appelciderazijn al kunnen halen?
Witney is dan wel een blontje,maar dom niet.  :P  ;D
Ik kijk uit naar de aankomende foto's.

Groetjes Yvon




Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Yvette


Jacqueline

De appelciderazijn heb ik vanmorgen gehaald en gelijk in het water gedaan 15ml op 1 liter water. Ik heb ook het gevoel dat het wel goed komt en dat inderdaad het medicijn misschien het laatste zetje kan zijn. Ik heb zojuist ook nog een cinnamon geelwang popje gereserveerd en we gaan ze 9 december ophalen het is wel helemaal in Apeldoorn. Ondanks alles heb ik de moed niet verloren. En ik ben ook wel blond maar ook niet dom want ik heb Witney toch kunnen vangen. ;D

Caroline

Wat een raar gezicht om Cartier steeds in jouw volière te zien zitten.  :P ;D

Ze hebben echt allebei dezelfde uitdrukking.  :-*

Gave foto's!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Yvon ....wat een mooie foto's heb je weer gemaakt en super supermooie valkjes he !! Grtjs Ann



*Manon*

Hoi Yvon,
Waauww wat een mooie foto's en wat zijn ze mooi!
Ja, het lijkt wel alsof Anshu licht geeft zeg, zo mooi is ze.
In ieder geval valt ze zeker op, je andere valkjes zijn overigens ook heel mooi hoor ;) maar ja.. Anshu valt gewoon op hé  :D

Groetjes Manon

ManjaV

Hoi Yvon,

Wat heb je een prachtige foto's geplaatst zeg! Echt geweldig! :D
Anshu is zo mooi om te zien, ze lijkt wel een zonnestraaltje! :D Dat betekent haar naam toch ook?
En Puku heeft inderdaad een geel kopje gekregen, hij doet mij denken aan Mikki en Timmy in die fase. Nog niet helemaal volop geel, maar wel bijna. Ik vind dat er altijd zo lief uitzien!
En wat staat Tino er lief op... :-* :-* :-* :-*

Ik had inderdaad voor morgenmiddag met Carcoline afgesproken en zou graag ook bij jou langs komen, ik zou echter eerst morgenochtend op visite gaan bij mijn zusje, die thuiszit met een geopereerde knie.  ::) Hoe laat moet je weg morgenmiddag?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Yvonne

Je hebt waanzinnig mooie foto's gemaakt. Echt prachtig. IK heb er van genoten.

Mara

Wilma1

Ik ga zo eens ff "stoeien" met die cd, eens kijken wat voor creatie IK eruit kan halen  ;D  :P

Tjee, ik zit natuurlijk wéér te kwijlen op het toetsenbord  :o wat een prachtige foto's ze lijken te "leven" op mijn  scherm, wat een heerlijkheid in jouw voliere ( wel errug letterlijk  ::) :P)

Nog steeds ben ik erg blij, dat ik van dit soort momenten kan genieten op het forum, want in welk vogelboek ook, vnd je dit soort plaatjes nooit!!!

Géén voliere, toch genot!!!  :D :D :D :D

:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky



Wat een heerlijke foto :-* :-* :-*

Citaat van: Caroline op 28 november 2007, 22:46:56
Wat een raar gezicht om Cartier steeds in jouw volière te zien zitten.  :P ;D

Ze hebben echt allebei dezelfde uitdrukking.  :-*


Dara heeft toch een iets andere koppie... grappig is dat  :) Maar het blijven alledrie prachtige zusjes  ;D

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Jacqueline,hoe gaat het nu met de valkjes ?

Caroline,vaker foto's komen bekijken,dan wen je er wel aan dat er hier ook een Cartiertje zit.  ;) :D

Ann en Manon,dank jullie wel.
Anshu is zeker een heel opvallend valkje in de voliere.  :D

Manja,dank je.  :D
Puku is ook nog niet helemaal op kleur,daar wachten we nog op.  :D
Tino staat er ook niet altijd op,maar nu zat hij er mooi voor.  ;)

Mara,dank je wel  :D

Wilma,met de cd ben je denk ik zo uitgestoeid,geeft weinig reaktie.  :P
Ik hoop wel dat het je gaat lukken met de proggies die erop staan.  :D
Als je elke X gaat zitten kwijlen bij het zien van de foto's is het niet zo gek als je toetsenboord zo gek gaat doen.
Emmertje eronder is beter.  ;D
Ben iig blij dat ik je toch heb kunnen laten kwijlen. ;D

Monique,idd een leuke foto van Tino.
Miss dat ik binnenkort ook maar eens van ieder valkje een fotoserie gaat maken.  ;) :D
3 Prachtige zussen zijn het zeker.
Maar die Kirsten gehouden heeft vind ik nog steeds de mooiste.  ;) ;D

Er gebeurd hier nog steeds niks bijzonders verders.
Alleen had Cheeky gister weer zin in een wip.  :-\
En dat gebeurde natuurlijk weer met Dandil.
En arme Yaron zat ernaast en moest toekijken.  :-\
En hij wilde ook zo graag........
Met Anshu gaat het ook helemaal goed.
Ze is ook niet erg bang als ik de voliere in kom.
Zolang er een paar rustig in het binnenhok blijven zitten,blijft zij ook zitten.

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Hoi Yvon,

Met de valkjes gaat het goed. We krijgen het geelwangetje er ook wel doorheen. De medicijnen (fungizone) waren vandaag eindelijk binnen. Ook heb ik nu het eindrapport van de patholoog gekregen nadat de darmen op kweek waren gezet en de uitkomst is dat er alleen een schimmelinfectie was en geen pathogene bacterien (giftige bacterien). Vanaf morgen dus de nieuwe medicijnen gaan geven en dus weer elke avond vogels vangen. We worden er wel handig in en zijn nu al volleerde vogelvangers  ;D en we moeten stoppen met de AB omdat er geen giftige bacterien zijn gevonden. Al met al loopt het misschien met een sisser af alleen is het heel jammer dat het ons 3 valkjes heeft gekost.We hopen nu dat we een beetje kunnen gaan genieten van onze hobby want we hebben het goed voor onze kiezen gehad. Overigens is het de bedoeling dat we zondag de 3 mannetjes bij Mandy op gaan halen en volgende week zaterdag rijden we nog naar apeldoorn om een cinnamon geelwang pop op te halen en daar moet ik dus weer een man bij zoeken. Ik zat zelf te denken aan een geparelde geelwang split cinnamon of een geparelde cinnamon split geelwang of had jij nog andere suggesties aangezien je het leuk vindt om berekeningen te maken maar ik denk dat ik met deze mutaties wel leuke jongen kan kweken. Dan hebben wij in totaal straks ook 12 valkjes en de plannen voor uitbreiding zijn er al mits dat we een stukje grond van de gemeente kunnen huren. Ik raak er eindelijk een beetje mee vertrouwd hoe de mutaties bij elkaar passen. Hoe gaat het met Anshu. Ik vind haar nog steeds super mooi hoor. Witney zat vandaag overigens de hele dag bij de witmasker man in de buurt. Ze hebben hier straks ook vrije keus maar ik zou het wel leuk vinden als zij een koppeltje gaat vormen met de witmasker man. Als het van het weekend een beetje droog is zal ik wat foto's proberen te maken want ik weet dat je nieuwsgierig bent naar Witney. Ik moet wel vertellen dat ze een beetje vies eruit ziet maar dat komt omdat er de afgelopen dagen want AB naast het snaveltje is gelopen en dat plakte een beetje en het is een bruinig goedje dus vandaar. Maar ze poetst zichzelf goed dus met een paar dagen moet dat weg zijn.

Wilma1

Even een opmerking Jaqueline, als je alinea's tussen delen tekst zet leest het mnder vermoeiend, dus een stuk gemakkelijker  :D ;)

Hou Yvon,
Nou idd, zó snel had ik nit gedacht er "klaar" mee te zijn  ::) ik had er de héle dag voor uitgetrokken  ;D ik verdeelde me dus een ongeluk nu  :P

En ik kwijl lekker door, ook zonder emmer, want je weet nooit wat er te zien valt, van alleen letters hoef ik niet echte te kwijlen  ;D dus kom maar op met mooie foto's ik heb een heel pak tissuea naast me staan  ;)
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Jacqueline

Wilma,

Ik zal er aan denken. Bedankt voor de tip.