zeebravinkje bij valkparkieten plaatsen

Gestart door beethoven, 22 juni 2006, 15:13:19

« vorige - volgende »

beethoven

Hallo,
Mijn dochter heeft een zeebravinkje wat nu zielig alleen in een kooitje zit.Vinkje heeft altijd bij 2 kanaries gezeten.
Ikzelf heb een grote huiskamer voliere met 4 valkparkieten,nl. papa,mama,en 2 jongen van hun die nu 8 weken zijn.
Kan ik het zeebravinkje bij de valkparkeiet plaatsen,of is dit vragen om moeilijkheden.
alvast bedankt voor jullie antwoord.
Mary.

Rianne

Hoi,

wat de valkparkieten betreft, die zullen misschien wat blazen, maar verder niet moeilijk doen. Hoe het vinkje zich zal gedragen weet ik niet. Maar proberen kan altijd dacht ik. ;) Lukt het niet, kan hij weer terug in z'n eigen kooi.

Riny

Hallo Mary
Het zal er ook vanaf hangen welke kooi jij gebruikt voor je valkjes.
Zebravinkjes zouden makkelijk tussen de tralies door kunnen kruipen.
Groetjes Riny :D

beethoven

Hoi,
bedankt voor jullie antwoord.
ik wilde weten of ze samen konden,of dat de valkparkieten het vinkje zouden aanvallen of niet.
het vinkje is natuurlijk wel heel erg snel.
en nee,het is zo'n grote huiskamer voliere.de spijlen staan niet zover uit elkaar,dus daar kan hij niet doorheen vliegen.
Alleen bedenk ik me nu net een ander probleempje.
De valken komen allemaal iedere dag uit de voliere .Dan moeten we wel uitkijken dat het vinkje niet ontsnapt.
groetjes,Mary.

b

Wie weet komt het vinkje ook wel gezellig bij jullie zitten en heb je er een leuke tamme vogel bij.
Houd ons op de hoogte

Groetjes Bianca

mijnliefstestuffy

ik denk dat het eraan ligt hoe dominant je valkjes zijn
ik wou eerst ook 2 vinkjes erbij in doen maar de dierenwinkel zei dat ik het beter niet kon doen omdat mij valkje best wel dominant is
sucses :)

ZIGG0

24 juni 2006, 12:16:55 #6 Last Edit: 24 juni 2006, 12:21:01 by ZIGG0
in de doorsnee kooi zou Ik GEEN     kleinere Vogels en HELEMAAL geen VEEL KLEINERE  Vogels  zoals Zebravinken
samen met Valken houden

hoewel Valken de naam hebben vreedzaam tezijn
kunnen Ze net als  elk ander levend wezen ook off dagen hebben
slechts 1 kleine knauw  en  Je Zebravink   = history

ken iemand die maanden lang een Valk met een Gras   samen hield
de Gras was altijdd de druktemaker en lefgozer van de twee ook  domineerde Hij de Valk

.....................totdat  de Valk het het op een dag spuugzat was   de Gras heeft diens woedeuitval niet na kunnen vertelen............................ ::) ::) ::) ::) ::) ::)

en ook niet elke Valk = mellow van nature
Mijn vorige Valk daagde de Agas uit   ::) ::) ::)

mijnliefstestuffy

:o
kunnen valkes grasjes doodbijten :o ???
ik heb zelf 1 valkparkiet bij 3 grasjes in en mijn valk parkiet is best wel dominant maar er is nog nooit iets gebeurt ???

ZIGG0

25 juni 2006, 15:06:04 #8 Last Edit: 25 juni 2006, 15:12:47 by ZIGG0
Citaat van: mijnliefstestuffy op 25 juni 2006, 00:29:51
:o
kunnen valkes grasjes doodbijten :o ???
ik heb zelf 1 valkparkiet bij 3 grasjes in en mijn valk parkiet is best wel dominant maar er is nog nooit iets gebeurt ???

het zal zeer zelden gebeuren   
maar het is zeer zeker NIET uitgesloten      ondanks alle boeken & sites die beweren dat        Valken zeer  vreedzaam zijn en elke vorm van aggressie uit de weggaan

klopt wel dat  ze over het algemeen  vreedzaam   zijn
maar dit kun je uiteraard NIET voor elke Valk die er op aarde rondvliegt zeggen.....................................

::)Mijn vorige Valk daagde de Agas uit   

en heb verhalen gelezen over Valken die in vrijenvlucht   mensen aanvielen en zelfs achter nakwamen ::)

met voldoende ruimte zullen Grasparkieten geen last hebben van Valken ................het is eerder andersom

maregoed 
push someone to the limit and...................   
mess with the wrong guy and............................
::)

het dood gebeten Grasparkiet zal het je  niet kunnen vertellen