13 mei 2025, 17:09:37

Groei van de kuif

Gestart door SuzanneS, 24 juni 2006, 14:19:29

« vorige - volgende »

SuzanneS

Ik kon het niet vinden met de zoekfunctie dus ik vraag het maar even hier.

Ik heb sinds ruim een jaar een valkje. Toen ze in huis kwam was ze 1.5 jaar. Toen ze bij ons kwam had ze niet zo'n mooie volle kuif als wat je bij de echte mooie valkjes ziet.
Maar nu valt me op.. ik weet niet of dat ook door de rui komt, maar ze krijgt hele lange veertjes in haar kuif en haar kuif wordt voller.

Maar als dit de rui is, waarom merk ik het nu pas want dit is haar 3e rui alweer sinds ze hier is, en nu pas zie je dat ze een hele hoge kuif krijgt?

Nou ik ben echt benieuwd naar de antwoorden, alvast bedankt!
Groetjes Suus

Rianne

Hoi Suzanne,

bij de rui worden niet alle veertjes vervangen, maar een groot deel ervan. De kuif is waarschijnlijk bij de vorige ruien niet uitgevallen, en nu wel. :)

SuzanneS

bedankt voor je antwoord :)
Dus tóch de rui. Ja zo raar vind ik dat omdat nu pas haar kuif in de rui is terwijl ze hier al 2x eerder in de rui is geweest. Ik dacht dat met 2x wel alle veertjes vervangen zouden zijn, maar dat is dus niet zo?

Rianne

Een valkje heeft echt heel veel veren. :) En ik zie hier dat de staart en vleugel veren het eerst en snelst uitvallen. En misschien is dat wel logisch, omdat ze die veren nodig hebben met vliegen. Maar dat is maar een idee van mezelf.