16 juni 2024, 23:51:04

ik snap er niets van :s

Gestart door Quendi, 22 juni 2006, 17:09:16

« vorige - volgende »

Quendi

22 juni 2006, 17:09:16 Last Edit: 22 juni 2006, 17:11:09 by Quendi
Ik snap het niet. Ik doe alles zo goed als ik kan, en toch gaat het mis.

Dit is nou al de zoveelste keer dat er een jong dood gaat. en ze hebben allemaal weer andere symptomen.
Zijn broertje was gister dood gegaan. Deze had een zwarte buik en een gele krop (niet de inhoud maar echt de huid).

Nu heb ik dit jong onder de warmte lamp want ik kwam hem ijskoud tegen onder de troep in het blok. Hij had niets meer in zijn krop dus ik heb hem met pap gevoerd (hij is 1 week oud). Hij is nu weer opgewekt maar ik kan dit beestje niet verzorgen 24 uur lang. Ik zal hem dus weer eronder moeten leggen, maar ik zou wel graag willen weten waarom hij nou bijna dood is. Ik hoop niet dat het besmettelijk is.

Zijn 2 nestgenootjes(pleegbroertje en zusje) zijn ook anders als normaal. Ik vind dat ze een hele droge huid hebben... Het voelt een beetje ielig aan. Misschien beeld ik het me in, maar ik kan herinneren dat de jongen die ik eerder heb gekweekt bij andere koppels, anders aanvoelen. Dit is ook het eerste nest van dit koppel, dus misschien is het onervarenheid.

Ik vind ook dat de inhoud van de krop bij elk jong erg leeg is, het kan veel voller. En de inhoud is geel en zeer vloeibaar, en ik dacht me herinneren dat je normaal gewoon zaadjes in de krop kan zien zitten.

Zou het aan het voer kunnen liggen? Of geven de ouders teveel verteert voer ofzo??

De jongen groeien ook veelste langzaam. Ze horen met deze leeftijd al pennetjes te hebben. Deze hebben nog steeds een hele gave huid zonder pennetjes.

Kan iemand mij helpen?

Mandy

Hoi Sietske,

Ik reageer wel maar niet omdat je ik echt helpen kan helaas, ik heb wel met je te doen. Ik weet zelf hoe moeilijk en vervelend dit is maar je kan hier zo weinig aan doen. :-\
De ouders moeten het toch echt zelf doen, jij biedt het voer aan en ze pakken en geven het zelf zoals hun instinct dat ingeeft. Wel goed natuurlijk dat je dat jong gevonden hebt, warm hebt gekregen en heb gevoerd. Dit jong kan nu toch best overleven. Het jong wat ik vorige week koud vond leeft ook nog en lijkt het toch beter mee te gaan. Dus geef de moed niet op. Zit tussen deze probleemjongen ook de 2 van Fred&Wilma? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Quendi

Hoi Mandy,

Gelukkig niet. Fred en Wilma zitten lekker apart, dus die hebben geen last van de onrust.

De albino verkoop ik, en Eefje van dit forum heeft interresse in het cinnamon bont geparelde witmasker popje die ik ook tekoop heb, dat scheelt een heleboel ruimte gelukkig. Dan heb ik geen mannetjes meer die poploos zijn, dus dan zal er weer een heleboel rust wedergekeert zijn. Het koppel die hun kids hadden verstoten zjin weer een nieuw nest begonnen.

En dernet vond ik weer een dood jong in het nest.  :'( Ik heb dus nu nog 2 jongen waarvan 1 kunstmatig verwarmd en 1 natuurlijk.

patty_dordtse valkjes

hoi,

ik heb hetzelfde meegemaakt en weet hoe het voelt als er weer een overleden is en je niet snapt waarom het zo gaat!

zoals je nu doet doe je al je best voor je diertjes lekker eten en water om te badderen en af en toe mss het blok nat sproeien.

als het echt niet gaat met voeden zou ik ze zeker bijvoeren .


je kan me altijd een im sturen

succes en sterkte
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website