28 april 2024, 23:27:10

Help, onderkoeld jong

Gestart door Lucky Charlie, 22 juni 2006, 12:21:12

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Ik kwam zonet de volière binnen, en wat bleek, het jonge dat vanochtend uit is gekomen lag half onder de bodembedekking, en helemaal koud. Hij leeft nog net, maar we zijn hem aan het opwarmen met de warmtelamp. Hij wil alleen niet eten. Wat moet ik doen??!!!! Hij wordt al wat levendiger, maar hij zal toch ook moeten eten!! Help a.u.b zo snel mogelijk!! Oja, hoe hoog moet de warmtelamp boven hem hangen???

Groetjes Lutske Antwoord alsjeblieft snel!!!


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Bianca

als ie weer warm is zou ik een klein beetje (warm) suiker water in het bekje laten druppelen, en dan gewoon weer bij broertjes en zusjes neerleggen (als ie die heeft)
Succes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

b

In de eerste 24 uur voeden de ouders hun jong nog niet, hij leeft dan nog van de dooier.
Heb je toevallig druivensuiker is huis.
Probeer in ieder geval wat vocht toe te dienen.
Hierdoor krijgt hij wat extra energie.

Als hij is opgewarmd, zou ik toch proberen om hem terug te leggen.
Ja en als de ouders er vervolgens weer niet naar omkijken zou je hem onder een ander koppel kunnen leggen (tenminste als je die hebt) en zoniet zal je hem zelf moeten gaan voeren.

Hiervoor zul je Nutribird A21 in huis moeten gaan halen.
Maar als je alle verhalen hier op de site leest over handopfok van zo'n ieniemienie wordt je niet blij.
En als je nog geen ervaring hebt met handopfok zal het helemaal niet meevallen.
Misschien zit er een kweker bij jou in de buurt waar je het jong onder kunt brengen.

Ik hoop dat er nog mensen met ervaring zullen reageren.

Succes
Groetjes Bianca

Lucky Charlie

Hallo,

Hij heeft inmiddels wat voer gehad, handmix. Ik heb een kuikentje wat zaterdag geboren is en na 2 uur al was gevoerd. Hij is nu opgewarmd en al veel levendiger. Hij heeft nog 4 broertjes/zusjes, maar de moeder was er niet op gaan zitten, hij lag ver van z'n famillie af, onder de bodembedekking. In ieder geval bedankt voor de rescties.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

b

Oh gelukkig maar.
Ik bedoelde daar mee te zeggen dat ze niet meteen voer nodig hebben als ze net zijn geboren.
Dat je dus nog niet helemaal in paniek moet raken als je dit ontdekt.
Gelukkig heb je er iets ingekregen en voelt hij zich waarschijnlijk een stuk fitter.
Leg hem maar lekker tussen zijn broertjes en zusjes, zo krijgt hij ook warmte.

Broeden de ouders wel op de rest?

Succes

Bianca

Lucky Charlie

Ja, dit was het laatste eitje wat uit is gekomen. Meer hebben ze niet. Hij ligt inmiddels tussen zijn broertjes en zusjes, en de moeder zit er mooi op. Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora