2 mei 2024, 04:59:08

De volière!

Gestart door Tara, 23 juni 2003, 00:51:55

« vorige - volgende »

Tara

Ja, ik wil een kweker worden met specialere mutaties, zodat ze niet uit gaan roeien, lijkt me erg leuk :). Maar ik ga ze ringen, en doe ze dan weg aan m'n vertrouwde dierenzaak. Lijkt me altijd leuk, en volgend jaar kan ik daar m'n vakantiejob gaan doen :).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

leuk dat je dat kan gaan doen, maari k zou ze liever aan kwekers verkopen, die hebben meestal een beter zicht op de waarde van zon mutatie.

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

ja, dat wil ik ook wel doen, maar helaas, ken ik geen kwekers ... Dus dat is ook weer wat minder :-[

Stijn dc

hello

dan meot je adverteren of zo. maar dierenwinkels, tja, ik ga daar dus nooit naartoe.

SDC:D

Tara

Mjah, zit wel wat in. Maar ze hebben er best verstand van. Ik doe ze bijv. ook niet zomaar ergens heen, om te dumpen, zo ben ik zeker niet, en eerst ga ik ff rondvragen aan familie, of vrienden.

Maar goed, het is bijlange nog niet zo ver :).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

ja dat weet ik dat je ze niet zomaar weg doet. ook al vind je niemand, ik zou ze toch nog wat houden tot je iemand vind.
inderdaad zo ver zijn we nog neit.:D


SDC:D

Tara

Ma Stijn, ik kan ze niet zomaar houden, mijn volière zou dan wel heel erg overbevolkt zijn hahahah en dan hecht ik er nog meer aan en kan ik ze helemaal niet weg doen :o :o, maar dat mag niet, ik moet ze kunnen weg doen, mag niet aan mezelf denken, moet me in bedwang houden ::) ;D

Stijn dc

hello

ow, ik heb mijn jongen ook zes maanden gehouden voor ik ze heb weggedaan hoor. dan heb ik er langer plezier van.

SDC:D

Tara

Citaathello

hier heb ik het dan


Mother:Lutino
Father:Pearl Split To {X1:  Cinnamon}

male offspring:
50% Grey Split To {X1:  Cinnamon Pearl} {X2: Lutino}
50% Grey Split To {X1:  Pearl} {X2: Lutino}

female offspring:
50% Cinnamon Pearl
50% Pearl

dit zijn de ouders waar ik dit jaar mee gekweekt heb, paar ik dan zon grijs mannetje met een lutino dan bekom ik:


Mother:Lutino
Father:Grey Split To {X1:  Cinnamon Lutino Pearl}

male offspring:
50% Lutino Split To {X1:  Cinnamon Pearl}
50% Grey Split To {X2: Lutino}

female offspring:
50% Cinnamon Lutino Pearl
50% Grey


zo dat was het :D

SDC:D

Hoi Stijn,

volgens mij heb je een foutje gemaakt, bij het X1 en het X2 syndroom. X1 is mannelijk, X2 vrouwelijk, daar kan je de splitten kiezen. Nou, ff uitleggen.

Het eerste is correct, je hebt een geparelde man met een lutino gekruist, en je komt dit uit:

Mother:Lutino
Father:Pearl Split To {X1:  Cinnamon}

male offspring:
50% Grey Split To {X1:  Cinnamon Pearl} {X2: Lutino}
50% Grey Split To {X1:  Pearl} {X2: Lutino}

female offspring:
50% Cinnamon Pearl
50% Pearl

Maar dan, ben je van plan een mannetje, te kruisen met een lutino, maar dit heb jij gedaan:

Mother:Lutino
Father:Grey Split To {X1:  Cinnamon Lutino Pearl}

male offspring:
50% Lutino Split To {X1:  Cinnamon Pearl}
50% Grey Split To {X2: Lutino}

female offspring:
50% Cinnamon Lutino Pearl
50% Grey

Je ziet namelijk, allemaal X1 (dus mannelijk) syndroom bij de vader: Grey Split To {X1: Cinnamon Lutino Pearl}. Maar het zou dit moeten zijn: Grey split to {X1: Cinnamon Pearl} {X2: Lutino}

Dus:

Mother:Lutino
Father:Grey Split To {X1:  Cinnamon Pearl} {X2: Lutino}

male offspring:
50% Grey Split To {X1:  Cinnamon Pearl} {X2: Lutino}
50% Lutino

female offspring:
50% Cinnamon Pearl
50% Lutino

Je ziet, dat je een foutje hebt gemaakt bij het X-en? Dus helaas heb je nou niet echt kans, maar misschien als je het anders doet wel!

Als je het niet echt begrijpt, kan je het natuurlijk zelf ook nog eens berekenen.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

oeps. toch maar geen lutino cinnamon gepareld dan. jammer, maar ja, nu heb ik wel veel kans op lutino's.
wat ik eigenlijk ook wel wou.

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

echt sneu voor je, sorry dat ik je beeld heb vernietigd, heb er echt spijt van :(.

Maar ze komen echt wel :). Reken daar maar op ;).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

kvind het juist goed wat je gedaan hebt, want nu heb ik tenminsten geen valse hoop. anders  hadi k zelf nooit de fout gevonden hoor. bedankt dus.

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

dank je, vond gewoon dat je het moest weten, ik ga eens uitzoeken, hoe je ze anders zou kunnen krijgen :).

Wat voor mutaties heb jij eigelijk allemaal zitten?

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

ik heb dus twee lutino popjes. een geparelde split voor cinnamon. een grijze split voor cinnamon gepareld en lutino.
een witmasker man, een bont geparelde man en twee gewoon geparelde poppen.

SDC:D

Tara

Citaathello

ik heb dus twee lutino popjes. een geparelde split voor cinnamon. een grijze split voor cinnamon gepareld en lutino.
een witmasker man, een bont geparelde man en twee gewoon geparelde poppen.

SDC:D

2 lutino popjes, witmasker man, bont geparelde man, 2 geparelde poppen, en die grijze split voor cinnamon gepareld en lutino en die geparelde split voor cinnamon, zijn die 2 mannen?

Groetjes, Tara