19 april 2024, 08:18:30

De volière!

Gestart door Tara, 23 juni 2003, 00:51:55

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello

ja dat zijn allebei mannetjes, dat zijn die twee uit de tabellen van daarboven.

SDC:D

Tara

Dacht het :).

Dank je, ik ga eens kijken nu :).

Groetjes, Tara

Stijn dc

helllo

ok, bedankt.
je mag voor allemaal wel eens kijken hoor.

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

ik heb net even gekeken, en volgens mij zal je ze niet zo makkelijk verkrijgen. Misschien wel, maar ik weet in ieder geval totaal niet hoe :-/ ... Je ziet wel hoe het afloopt ....

Sorry dat ik je niet echt heb kunnen helpen :-[

Stijn dc

hello

tis geen probleem hoor. mss later. bedankt toch.

SDC:D

Barbara

Hoi Tara,

wat bedoel je met syndroom? Bedoel je niet chromosoom? ;D Ik zal later vandaag ook wel s ff kijken of Stijn lutino geparelden kan kweken, ik moet nu Sinterklaaskadootjes kopen voor de nichtjes van mijn vriend.

Groetjes,

Barbara

Tara

Euhh ::) Tuurlijk, zal dat wel zijn :D :D Sorry :-X

Zit er met m'n hoofd nie echt bij .... Hopelijk vind jij wat Barbara, succes!

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

ja, als je dat zou willen doen voor mij. ga nu maar eens lekker shoppen ;)

SDC:D

Tara

De volière ziet er trouwens inmiddels zo uit:





Groetjes, Tara

Barbara

Hoi Stijn,

ik heb het allemaal nog s uitgeplozen, maar je kan met jouw vogels alleen lutino cinnamon geparelde valkjes krijgen via die 'overspringende' genen waar ik het eerder over had. Het probleem is namelijk dat zowel cinnamon als gepareld en lutino alledrie alleen voorkomen op het X-chromosoom. Een popje kan deze mutaties alleen van haar pa krijgen, omdat die het X-chromosoom aan haar levert 9van ma krijgt ze altijd de Y). Aangezien jouw mannelijke valkje een X heeft met C en P en op de andere L, en hij er maar eentje kan doorgeven aan elk jong, kan hij dus nooit alle 3 de mutaties aan 1 jong doorgeven, behalve dus in het geval dat de lutino mutatie spontaan bij de P en C op de andere X gaat zitten voordat die wordt doorgegeven, en dit gebeurt dus in 1/3 van de gevallen heb ik gelezen.

Het is onmogelijk om met jouw vogels een lutino cinnamon gepareld mannetje te kweken, omdat die 2 X-chromosomen met daarop die 3 mutaties nodig heeft om er zo uit te zien. Dat zou pas kunnen als je een lutino cinnamon gepareld popje hebt en die kruist met haar papa (spit voor CP en L), maar dat is natuurlijk niet goed! Ik hoop dat het zo een btje duidelijk is.. anders vraag je het maar hoor!

Groetjes,

Barbara

Stijn dc

hello

tis zeker duidelijk, helaas pindakaas, maar nu heb ik toch nog kans op andere mooie mutaties dus dat vind ik dan neit zo erg.

SDC:D

Tara

Hoi Barbara,

:) Je ziet echt dat je echt iedereen wil helpen, top hoor!!!

Hoi Stijn,

tja, wie weet, ooit? Tuurlijk ;D.

Hmm, je weet vaak nooit wat je valkjes in je hebben, tenzij je ze allemaal zelf gekweekt hebt, maar dan nog, als je niet weet waar de ouders split voor zijn, kunnen de jongen nog een meedere split hebben, dus wordt afhangen ...

Zou in ieder geval wel erg leuk zijn :).

Groetjes, Tara

Barbara

Dank je Tara, ik vind het stiekem ook wel leuk om een btje de wijsneus uit te hangen, haha ::)  ;) :P Zonder dollen, ik doe het ook graag omdat ik snap dat mensen zich bepaalde dingen afvragen en graag willen weten. Dus als ik ergens het antwoord op weet, zal ik t altijd uitleggen als ik tijd heb!