1 mei 2025, 08:56:51

Wat is dit?

Gestart door M., 24 juni 2006, 23:45:03

« vorige - volgende »

M.

Hoi allemaal.

Ik voed mijn valkjes dus met de hand op.

Nu zitten ze nog op 1 voeding, en krijgen dus s'avonds nog pap.
Alleen meende ik vanmiddag toen hij bij me zat,  dat zijn krop wat harder leek.

Vanavond nog een keer gevoeld, en ook mn vriendin laten voelen en ook zij zij dat de krop wat hard was. Mijn andere valkje heeft een gewone normale zachte krop..

Is dit nu kropverzuring of wat anders?
En wat zou ik er aan kunnen doen??
Hoop dat iemand raad weet, ik moet er niet aan denken dat het dit zou zijn, en ik mn valkje kwijt zal raken :(

Gerda

Hoi Malou,

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb wel eens als advies gelezen om wat warm water met druivensuiker te geven en dan de krop een beetje te masseren.
Sommigen geven ook wel eens yakult, om de krop sneller te laten legen.

Ik hoop dat de kleine er door komt!!

Groetjes, Gerda

M.

Ik heb toevallig laatst een pak druivesuiker gekocht omdat een van de jonge valken van mn vriendin niet fit was, en ik het zelf in huis wou hebben, voor hun en voor mezelf ;)

Ik heb hem dus wat proberen te geven met koud water maar dit nam hij niet.
Heb het dus door het drinkwater gedaan, voor de andere valkjes kan het geen kwaad verder.

Hij eet nog wel wat zaad enzo, maar ik geef hem geen pap meer.

Zou je bij een benzinepomp yakult kunnen krijgen??
Dan ga ik zodra er een pomp open is morgenochtend daar heen dat spul halen...

Geven ze die yakult dan in de papspuit?

Ik hoop dat het wegtrekt, ik moet er niet aan denken dat ik hem misschien kwijt kan raken. Ik ben zo wijs met mn vogeltjes en het idee alleen al. :( :'(

Ik heb net t een en ander opgezocht en het lijkt er toch op dat het kropverzuring is, al vraag ik me af hoe dat dan kan?
Want ze kregen alleen pap rond een uur of half 8 en de rest aten ze zelf bij.

We houden het in de gaten, bedankt voor je reactie in ieder geval!