12 mei 2025, 17:31:51

wanneer uit de kooi?

Gestart door Loes, 19 juni 2006, 23:03:13

« vorige - volgende »

Loes

hallo,

wij hebben sinds vandaag ons valkparkietje:Sjappie.
ik heb al een tijdje bij hem gezeten en veel tegen hem gepraat.
en met mijn hand op de kooi gezeten, hij lijkt best snel te wennen en is niet zo bang.
ik moet niet met mijn hand in de kooi gaan, anders is het wel paniek, maar wanneer mag hij uit de kooi om wat rond te vliegen?
ik vind het zo zielig dat hij maar een beetje zit en niet even lekker zijn vleugels kan uitspreiden...

groetjes, loes

b

Het beste is om te wachten tot Sjappie zonder problemen op je vinger komt zitten.

Elders op deze site staat een stappenplan waarop je precies kunt zien welke stappen je moet zetten om Sjappie helemaal goed tam te krijgen.
Echt niets overhaasten, want anders heb je dadelijk een vogel los in je kamer en krijg je hem niet meer te pakken.

Succes en heb veel geduld

Groetjes Bianca

Loes

ik heb vandaag een nieuwe kooi gekocht en wou sjappie daarin krijgen.
het ging alleen niet echt als geplant, hij vloog rond in de kamer als een kip zonder kop.
en ik kreeg hem na een kwartier ofzo te pakken met mijn handen, ik wist niet hoe ik hem anders weer in de kooi kreeg.
lokken ging ook niet.
ik hoop dat ie niet te gestressed is en hij zit nu rustig in de kooi.

groetjes

mickeledoki

hee hooi,

het beste is inderdaad om het rustig aan te doen en het is echt niet erg als hij in het begin een paar dagen in de kooi zit,zo kan hij ook de afstanden van de kamer inschatten waarin hij moet vliegen .als ik je een tip mag geven :als je valk gaat vliegen  en je ziet dat hij een beetje in paniek is ...ga er dan niet achteraan  maar blijf rustig hij  landt dan vanzelf wel ergens ...zorg wel dat de gordijnen dicht zijn. ikzelf heb ook z'n grapjas die denkt dat ze hoger kan vliegen dan het plafon en ik heb gemerkt  dat als je rustig blijft en er zelfs niet tegen praat( op Z'n moment dat je  ziet dat ze overal tegenaan botsen)ze weer het snelst ergens landen

succes en de grtz mickeledoki