6 mei 2024, 18:25:41

Teuntje, Tony & Bibi

Gestart door Ineke, 17 juni 2006, 20:16:18

« vorige - volgende »

hippysuus

Voor je het weet zal hij je kusjes geven! Als morgen Billy en Ozzy bij Mariska gaan wonen dan ga ik Tommy en Mupke samen in de grote kooi zetten...ben benieuwd of Tommy ook steeds Mupke laat weten wie de baas is.. ::)

Bogucci

Hoi Ineke,

Ik ben blij dat Tony zich weinig van Teuntje's macho gedrag aantrekt.

Ik was vandaag in de dierenspeciaalzaak er zaten 5 valkjes, waarvan 3 jong en al redelijk tam. De Lutino, was bijzonder nieuwsgierig en niet bang. Ondanks de kriebels ben ik niet overstag gegaan. Stel het klikt niet, dan zit ik met een probleem, ik heb geen plaats voor een tweede grote kooi.

Groetjes,

Riny

Hoy Ineke
Hoe gaat het met die 2 kornuiten van jou??
Groetjes Riny :D

Ineke

Citaat van: Bogucci op 27 juni 2006, 16:35:01
Stel het klikt niet, dan zit ik met een probleem, ik heb geen plaats voor een tweede grote kooi.

Groetjes,

Ook niet voor die van Teun? ;D, Die zal binnenkort weg gaan.

Citaat van: Riny op 29 juni 2006, 13:24:08
Hoy Ineke
Hoe gaat het met die 2 kornuiten van jou??
Groetjes Riny :D


Riny, ik heb mijn best gedaan :D, hier n update.
Teun is niet meer zich zelf in zijn eigen kooi, hij eet niets en wipwapt alleen nog maar. In de andere kooi begint ie gelijk te eten en zich te wassen.

De '''jongens'' hebben gisteren en vandaag uren samen in de kooi gezeten. In t begin eten ze gebroederlijk samen. Teun pikt Toon t eten uit de snavel, de kleine stiekemerd. Na t eten wassen ze zich samen op n stokje. Tony zoekt vaak toenadering tot Teun. Hij krijgt dan n snauw van Teun en druipt af naar n ander stokje. Teun jaagt m dan van dat stokje weg en zo gaat dat n tijdje door. Totdat Teun echt gemeen wordt, boven op Tony springt en m hard in zijn nekje bijt. Tony keldert dan naar beneden en zit met de vleugeltjes wijd beteuterd te kijken. Hij is zo lief voor die akelige Teun en doet nooit iets terug. Op n gegeven moment moet ik Teun eruit halen met de handdoek over mijn hand, want hij geeft n paar lelijke knauwen. Toch vind ik dat t heel goed gaat, want t duurt n paar uur eer Teun zo doet. Je ziet ook dat ze elkaar missen als ze niet samen zitten. Ik denk dat ze over n kleine week wel samen in n kooi kunnen.

Hier brabbelen ze samen:
http://s83.photobucket.com/albums/j312/Teuny/?action=view&current=Pratenavi.flv

Wat ik heel leuk vond vandaag, was t natsproeien. Teun houdt er niet zo van, maar in de grote kooi ging ie ondersteboven met wijd open vleugels aan t stokje hangen. Hij genoot ervan. Tony deed t zelfde! Het was n plezier om te zien. Daarna maakte ik met de theedoek de kooi droog en Tony was niet bang. Het lijkt alsof ie zich op zijn gemak voelt, hij eet ook gierst als ik mijn hand naast m leg.
Lieve Tony:




FF springen:


Als Tony op de schommel zit wil Teun er ook bij, maar durft niet. Hij gaat dan kwaad aan de schommel rammelen en Tony zit zich al schommelend prinsheerlijk te wassen ;D
Net heeft Teun zijn angst overwonnen en is op de schommel gesprongen, ze schommelen samen:
http://s83.photobucket.com/albums/j312/Teuny/?action=view&current=Schommelenavi.flv

Riny

Hoy Ineke
Ik vond het heel erg leuk om je filmpjes te bekijken.
Ook ben ik blij dat Tony zich goed gedraagt.
Hij gaf hier ook helemaal geen problemen.
Voor Teuntje is het ook allemaal heel erg wennen, altijd is die enigste valkje geweest in ''Huize Ineke''
Dan komt er ineens zo'n grijs wit ding en gaan ze de boel ook nog verbouwen.
Het zal even tijd nodig hebben.
Ik hoop dat alles goed komt.
Groetjes Riny :D

Ineke

Tony is veel te lief voor Teun, maar het gaat voor de rest supergoed! Je zult dus binnenkort Teun´s kooi hier te koop zien staan :D

Riny


Citaat van: Ineke op 29 juni 2006, 14:53:28
Tony is veel te lief voor Teun,

Hoy Ineke
Het is ook een heel grote overgang voor Teuntje.
Hij snapt er natuurlijk niets van, en daarbij heeft hij voor het eerst in zijn leven last van de hormonen.
Groetjes Riny :D

hippysuus

Hoi Ineke, bedankt voor de gekke glimlach ;D Ik vond het laatste filmpje heel erg lief, wat kan Teun toch mooi fluiten :-*

Vanaf morgen ga ik Tommy en Mupke samen zetten, ik ben ook benieuwd hoe het zal gaan. Als Mupke te dichtbij komt doet Tommy ook lelijk maar gisteren ging Tommy zelf heel dicht bij Mupke zitten....Ha...heb jij 2 jongetjes en ik twee meisjes  :D

Ineke

30 juni 2006, 20:10:25 #68 Last Edit: 1 juli 2006, 09:11:14 by Riny
Citaat van: Riny op 29 juni 2006, 15:01:28
Hoy Ineke
Het is ook een heel grote overgang voor Teuntje.
Hij snapt er natuurlijk niets van, en daarbij heeft hij voor het eerst in zijn leven last van de hormonen.
Groetjes Riny :D
Citaat


YEP!
Hij heeft me gisteren flink gebeten. Ik krijg m wel goed uit de kooi bij Tony, maar niet in zijn eigen kooi als ie los in. Voorheen was dat heel makkelijk. Je merkt echt dat ie de kluts kwijt is en baldadig is. Voor Tony is ie wel aardiger en dat vind ik belangrijk. Als ie later aan Tony gewend is, ze samen buiten de kooi kunnen vliegen en zijn hormoontjes weer wat gedaald zijn zal ie wel weer normaal doen.

Suus, leuk dat t goed samen gaat met je meisjes :D ik heb t net gelezen.

Teun poetste vandaag de staartveren van Tony, dat was lief :-* Overal is ie onrustig, behalve in de kooi met Tony. Daar eet ie ook goed, want vandaag had ie weer zijn ontbijtje niet aangeroerd.
Telkens als Tony dichterbij schuift onder t mom van "gezellig, samen tegen elkaar kruipen'' krijgt ie n knauw. Als ze lang samen op 1 stokje zitten wordt t  Teun ook te heet onder de voeten en jaagt ie Tony door de kooi. Ik heb m vanaf vanmiddag 1x eruit gehaald en even in zijn kooi gezet, toen ie van geen ophouden wist. Voor de rest ging t prima. Je ziet dat ze elkaar graag nadoen. Samen eten, wassen, naar de grond...



Tony blijft naast me zitten als ik poepjes uit de kooi haal en hij eet gierst uit de hand. Teun zit dan in zijn eigen kooi, want die wil mij bijten dus daar heb ik geen hulp aan :) Om m toch erbij te betrekken fluit ik veel met m, dat vindt ie geweldig. Inmiddels komt Tony ook al zelf naar de hand met gierst als er gefloten wordt

Nu Teun alleen nog maar onophoudelijk t zelfde deuntje fluit, wordt t hoog tijd voor n ander melodietje. Ik heb al naar deuntjes geluisterd, maar nog geen topper ;D gevonden - suggesties zijn welkom!

Samen scharrelen (geluid uit want t deuntje komt weer voorbij )
http://s83.photobucket.com/albums/j312/Teuny/?action=view&current=Film.flv

Gerda


Hoi Ineke,

Wat een geweldig filmpje weer!! Teuntje zingt echt prachtig!!
Misschien vind je hier nog wat inspiratie!!
http://www.valkparkiet.com/nl/files/film.htm
Vooral Birdy fluit is prachtig!! En ik denk dat Teuntje dat zo onder de knie heeft.

Toch apart he, zo klein en toch eigen karaktertjes!!

Groetjes, Gerda

Ineke

 :-* Gerda, bedankt! Ik had al veel liedjes op die pagina beluisterd, maar deze nog niet en die is heel mooi! Die vogel zingt wel erg zuiver, wat n dotje is dat ::) Heb t liedje opgeslagen en vanaf morgen wordt dit t nieuwe huislied. Ik kende t liedje niet, dus moet ook nog even oefenen :)

hippysuus

hihihi wat lief doet ie dat!

Mijn oude valkje deed die ook en ik had hem toen ik ging trouwen ook geleerd om daar komt de bruid te fluiten, die ken je vast wel  ;D had ik mooi spijt van toen ik eenmaal gescheiden was  ::) ;)

Ineke


Rob

Citaat van: Gerda op 26 juni 2006, 19:38:34

Hoi Ineke,

Eigenlijk is het 'Tineke' van Marilyn leuker (Teuntje, Tony en Tineke  ;D ;D), maar goed!!

Groetjes, Gerda



Maken we er toch Euntje, Ony en Ineke van  :P ;D ;)

Caroline

 ;D ;D ;D

Alles ligt hier te slapen dus kom ik morgen eventjes terug om de filmpje te luisteren.  :D

Ooit had ik ook een valkje wat alles na floot en een klein beetje kon praten nu heb ik twee mannen die "doofstom" zijn.  ;) Maar wel heel erg lief hoor.  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.