Vanmiddag lutino in Den Haag verkocht?

Gestart door Barbara, 8 juli 2003, 04:01:21

« vorige - volgende »

Barbara

8 juli 2003, 04:01:21 Last Edit: 8 juli 2003, 04:05:43 by Barbara
Hoi allemaal,

vanmiddag heb ik mijn vogelkooi verkocht aan een leuk jong gezin. Ze wilden er een forbus (dwergpapegaaivan 13 cm) in doen en er dan een 2de bij doen, maar lees hier in hun mail maar even wat er gebeurde...

Hoi Barbara,

Op de terugweg nog eens zitten nadenken dat die kooi wel heeeeeeel erg groot is voor de forpus. Er kunnen er bwvs wel 10 in. Omdat we toch naar de dierenwinkel moesten daar meteen wat stokken en speeltjes gekocht.
Thuisgekomen op marktplaats jonge valk parkieten gevonden in den haag, en na alle info goed te hebben doorgenomen, zit er nu ook een valkparkiet in :-)
Onze sammy, (forpus) blijft gewoon lekker in zijn eigen kooitje.
Wellicht komt er nog een 2e bij over een tijdje maar diegene bij wie ik de valkparkiet raadde me aan om met 1 te beginnen ivm tam maken. Ze heeft heel vaak nestjes jongen. Dus mocht je er nog naar 1 op zoek zijn ;-) Haar hele kelder staat vol met vogels.
Onze nieuwe aanwinst heet Pico.

Groetjes, Fiona

Leuk hè? Ze hebben een lutino, zag ik op de foto die bij hun mail zat. Nu is mijn vraag, zijn ze toevallig bij 1 van de leden hier geweest? Denkt iemand; hé, die waren bij mij vanmiddag? Zou wel grappig zijn, en er zitten hier veel hobbykwekers, dus het zou best kunnen natuurlijk... Ik heb haar uiteraard verteld van deze site, krijg ik nu een bonus webmasters? Geintje....

Hun valkje in mijn ex-kooi!

Fiona

Hee barbara, ik lees net je mail en kijk meteen even hier. Zoals ik al vertelde heb ik vanmiddag eerst alle info van deze site gesnoept, alvorens te kopen. Dank je voor de naam, ik wist niet meer dan dat ik een valkparkiet had, parelachtig ook nog. Lutino dus. Ik zoek altijd alle info op op internet.
Ik weet dus niet of 'mijn verkoopster' hier ook is. Ze had heel veel jonge nestjes. Ze heeft nog meer vogels dan alleen valkparkieten.
En onze nieuwe aanwinst heet dus Pico, maar de foto staat er al. De kooi is groot, maar niet voor Pico, en past net op het tafeltje :-))
Groetjes, Fiona

Barbara

He, welkom op t forum! Leuk! Leuk en handig he, dat intenet? dit forum is de eerste stap naar een vakjesverslaving hoor... Je bent gewaarschuwd!  ;D

Bij 'mutaties' kun je hier kijken hoe een geparelde lutino er uit ziet, maar op
www.parrotpages.com/tielMutations.htm kun je invullen welke kleuren valkjes je wilt zien in alle denkbare combinaties, dus bv een geparelde lutino (lutino en pearl aanvinken) en dan krijg je foto's te zien van zulke valkjes, ik weet dat er een paar duidelijke bij zitten van een geparelde lutino! en mijn Dimi staat als enige bij 'lutino cinnamon' dat komt niet vaak voor.

De naam Esther ben ik hier geloof ik nog niet tegengekomen, maar dat zegt niet veel natuurlijk, er zijn hier 400 leden ofzo geloof ik en sommige loggen in onder de naam van hun valkje, jaja, we zijn een btje back to childhood hier soms hoor....  :D

Fiona

Ik heb gisteravond nog een zee van informatie doorgenomen en ben wel even zoet met alle postings hier. Of in ieder geval dat wat me nu boeit :-)
Esther heeft haar hele kelder ingericht met vogels: papegaaien, parkieten, etc. Het is heel mooi opgezet, grote kooien en ze kunnen er ook uit. Veel licht. Ze is dus echt een hobby kweker, als 18 jaar ofzo vertelde ze me.
Omdat ik het wel fijn vind dat zowel sammy als pico gekortwiekt zijn kan ik bij haar ook terecht, lekker dichtbij voor mij. Geen idee of ze op het forum zit dus.

Groetjes, Fiona

Saskia

8 juli 2003, 18:25:57 #4 Last Edit: 8 juli 2003, 22:26:21 by Saskia
Wij hebben Zoe bij Esther vandaan.Wat leuk zeg.Alleen toen M'n vader haar had opgehaald kon ze niet vliegen (ze storte gelijk weer neer) en was ze vies en haar pootje staat ook niet helemaal goed,maar dat is (waarschijnlijk) haar schuld niet.We hebben dus niet zo'n goede ervaring met haar.M'n vader vond de kooien ook te klein en het er te donker.Maar dat is zijn ervaring.

Fiona

Hoi saskia,
ik vond het juist super licht in die kelder! Verbazend want meestal zijn die dingen aarde donker. Witte tegels rondom maakt het ook erg licht. Ik werd wel gek van het geluid van de papegaaien, pfff :-)
Ze gaf goede uitleg over alles dus voor de leek wel goed,

Overigens heeft Pico vandaag al op mijn hand gezeten, in mijn haar gekroeld, etc. Op je vinger zitten vanuit de kooi vindt hij nog niet denderend, maar een stokje wil wel.

Groetjes, Fiona

Barbara

Leuk hoor, dat gaat best snel dan! Lief zijn ze hè?

Saskia

Fijn dat het zo goed is gegaan.Misschien heeft ze het wel opgeknapt en voor goede verlichting gezorgd,wie weet.Ik wilde haar ook niet in een kwaad daglicht stellen.Veel geluk met Pico.Mijn Zoe was ook al heel erg tam toen we haar kregen en aan goede uitleg ontbreekt het bij Esther ook zeker niet.

Fiona

Geen idee Saskia. Misschien inderdaad net opgeknapt. Ik heb in ieder geval een jong valkje en ben er heel blij mee. Als het goed is staat er vanaf nu een foto van Pico bij mijn postings. Na het eten er weer even uit, ook bij mijn man op de vinger. Hij ging zich lekker wassen, dus wel een teken dat hij op zijn gemak zit. meteen even foto's gemaakt uiteraad. :-) Als je hem aait, kirt ie al lekker erop los. Ik kan niet wachten op nog zo 1 hahaha. want als Pico tam is, komt er natuurlijk nog 1 bij. 1 = maar alleen toch?

Groetjes, Fiona