5 mei 2025, 21:09:04

weinig tot niet spelende valkjes

Gestart door Gerdy, 14 juni 2006, 17:50:07

« vorige - volgende »

Gerdy

Hoi

Ik heb twee valkjes Cocy en Dinky..als ze uit de kooi komen vliegen ze een paar rondjes en gaan dan op de kooi zitten..ze klimmen wel rond de kooi en gaan erin om te eten..maar eigenlijk lopen ze af en toe over de kooi en blijven er verder gewoon op zitten..ik heb speeltjes in en op de kooi maar het is zeer zeldzaam als ze daar mee bezig zijn en dan hoor ik van anderen dat hun valkjes ik weet niet hoe lang met een speeltje bezig zijn.Cocy is van okt/nov 2005 en Dinky is van
eind maart 2006.

gr Gerdy

vickie

Ik heb ook tamme valkjes en die willen altijd met mij spelen  ;D Ook heb ik er eventjes achter moeten zoeken welke speeltjes ze leuk vonden. Misschien moet je de speeltjes eens vervangen of zo? Experimenteren werkt altijd en het is nog leuk ook  ;D Hier op het forum heb ik al wat tips gevonden van speelgoed en het is best leuk om zelf te knutselen  ;) Uitproberen dus!
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Joyce

Ik heb een valkje 5 jaar,en heeft nooit interesse in iets gehad.Schommelen was al helemaal taboe.
Nu zit ze al dik 2 jaar met meerdere,en die zijn wel actief,maar zelf onderneemt ze niks
Ligt aan het karakter denk ik ;)

Inger m

Hoi,
Vooral regelmatig het speelgoed vervangen en speelgoed aanbieden dat echt interessant is voor de vogels, dus bv. speelgoed waarin voedsel of trosgierts in is verstopt.

Vogels die als ze jong zijn weinig hebben leren spelen (lees een saaie en weinig veranderende omgeving hebben gehad) zullen op latere leeftijd ook veel minder tot niet spelen.

Geef bv. eens wilg met bladeren of een ruifje met voer erin. Dat is vaak veel interessanter dan een ringetje of een belletje. Vogels willen kunnen knagen, slopen of eten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Gerdy

14 juni 2006, 23:11:05 #4 Last Edit: 14 juni 2006, 23:13:50 by Gerdy
Hoi Vickie, Joyce en Inger

Het speelgoed vervang ik regelmatig..ik heb kralen met belletjes ...een groente korfje...rietjes enz enz.. afgewisseld.
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik het idee heb dat de twee donderstenen die ik heb niet echt gezellig voor elkaar zijn..de oudste is nu ongeveer 8 maanden  zei men.. maar volgens mij is ze een stuk ouder en is een popje en de jongste is van eind maart 2006...de oudste Cocy hapt veel naar Dinky en wil overal zijn waar Dinky ook is en hapt dan naar Dinky..alleen Cocy is nu broeds en als ze weer zo n broedse aanval krijgt kruipt ze zowat in Dinky maar die wil dit niet. ach wie weet moet het allemaal nog wennen ik weet het ook niet...

gr gerdy

Joyce

Citaat van: Inger m op 14 juni 2006, 23:02:32

Vogels die als ze jong zijn weinig hebben leren spelen (lees een saaie en weinig veranderende omgeving hebben gehad) zullen op latere leeftijd ook veel minder tot niet spelen.

Ik heb die valkparkiet 5 jaar,en was ook geen jonkie toen ik hem kocht in de dierenwinkel.De andere die ik van kwekers als jonkie heb,spelen wat af.En inderdaad veel afwisseling.Ik heb een berg speelgoed die ik om de maand weer inruil van wat er nu hangt,zo blijft het weer nieuw en interessant.Evenals de zitstokken/touwen die je dan weer ergens anders hangt

Gerdy

Hoi
Ik ga toch meer eens voor wilgen takken op zoek...ik hoor daar veel positieve geluiden over.
gr Gerdy

gerda73

hoi

Ik heb twee valkjes en de oudste heeft veel verschillende speeltjes gehad maar er echt naar omkijken doet ze nog steeds niet het enige wat zij leuk vind is een houten speeltje met een belletje en de jongste hebben we nog niet zolang dus dat is even uitproberen wat hij leuk vind.
Uit de kooi spelen ze met wc rolletjes enzo maar in de kooi blazen ze er alleen maar naar ???
Ook een boekje "lezen" vinden ze erg leuk.
Groeten Gerda73