8 mei 2025, 04:29:12

Moedervalk plukt

Gestart door Mara, 14 juni 2006, 16:47:12

« vorige - volgende »

Mara

Hoi iedereen

Vorige week is mijn laatste valkje uit het blok gegaan en nu valt het me op dat moeder valk behoorlijk de jongen kaal plukt. Eentje eet zelfstandig al en die bijt ook wel van zich af, maar de anderen niet. Wat moet ik hiermee doen? Apart zetten zolang? Vader valk voert de jongen echt goed, ze zijn levendig en spelen graag maar goed, met deze hitte zijn ze natuurlijk veel rustiger en in de middag zitten ze ook meestal wat te dutten. Verder zijn ze echt levendig.

Groetjes

Mara

vickie

Misschien kan je zo'n plukkooitje gebruiken, zodat ze wel gevoerd kunnen worden maar niet geplukt. Maar omdat ze zijn uitgevlogen is dit geen ideale oplossing. Heb je al gezocht op het forum? Ik denk dat er al meer mensen met dit probleempje te maken hebben gehad.  ;) Trouwens, gefeliciteerd met de kleintjes  :-*
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Tjerk

Hey Mara,

hoe oud zijn de ouder vogels? Te jonge ouders weten vaak niet precies wat ze moeten doen en gaan ze dus het jong plukken. Ik had het vorig jaar ook met een jong popje.
Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is.

Groeten Tjerk

Mara

@Vickie: ze hebben een dag apart gezeten en nu is het over, maar nu eten ze ook meer zelfstandig. Er is er eentje die nog wel bedeld maar de rest niet meer zo. Soms hoor ik ze nog wel en dan voert pa maar een tweede keer trapt ie er niet meer in ;). Bedankt voor je felicitaties, ze zijn echt mooi. Maar dat vind natuurlijk iedereen van zijn valkjes.

@Tjerk, ik weet niet precies hoe oud ze zijn, ik denk een jaar of 2-3.

Groetjes

Mara