4 mei 2025, 04:32:54

Apart vogeltje.

Gestart door Roosje, 15 juni 2006, 18:56:02

« vorige - volgende »

Roosje

15 juni 2006, 18:56:02 Last Edit: 15 juni 2006, 18:59:37 by Roosje
Onze Pukkie (wildkleur split bont en als het een man is ook voor lutino gepareld) onderscheidde zich al van de anderen door het vele geel achter op zijn kopje. Het is lichter geel dan het geel wat er nog in zijn kuifje zit.

Nu zag ik net weer iets aparts. Buiten de gewone wildkleur- en poppenvlekken heeft hij ook een heleboel kleine stipjes op zijn borst die doorlopen naar zijn vleugels. Ik hoop dat het een beetje te zien is op de foto's, valt niet mee om dat in je eentje op de foto te krijgen ::)

Zouden deze kenmerken nog iets te vertellen hebben over het kleintje? Mutatie, splitten, geslacht?

carco

Hé da's apart!!
Dat koppie is precies het koppie van Sky ( van Esther) alleen is de kuif daar nog meer geel bij.
En de stipjes op de borst ken ik wel, maar dat ze zo doorlopen in de vleugels niet.
Ben ik wel benieuwd naar wat dat is.
GRoetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

:o Wow, wat is tie apart geworden!!

Antwoord kan ik je hier ook niet op geven maar ik ben we heel benieuwd naar wat andere hier over te vertellen hebben.

Doei doei!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Het enige dat dit zegt is dat het geen zuivere wildkleur is volgens mij, eigenlijk zijn het gewoon kleurfoutjes dus hoewel het wel heel leuk is :). Van mijn koppel Silver x Pearl had ik ook een keer zo'n jong, die was split voor gepareld en mogelijk ook voor witmasker en lutino. Jongen met van die vage parels zaten er ieder nest tussen die vlekken op de kop ook (niet zo extreem als bij de jouwe trouwens) en 1 x kwamen beide voor. :)

Leuk beestje :)

Roosje

Ik wist inderdaad dat bij split bont vaak van die plekken voorkwamen, maar dit vond ik wel extreem. Maar die vlekjes komen dus waarschijnlijk van het split gepareld :D Ik vind het wel leuk, van die kleurfoutjes. Hij heeft ook wel een leuk karaktertje, dus hij mag blijven en dan kijk ik of hij van het andere geslacht is dan Primo en mogen zij een koppeltje worden. Het zou leuk zijn als hij een man is, dan krijgt hij natuurlijk een hele aparte kop omdat zijn gezicht nog geel wordt :D.  Hij zit nu met zijn koppie uit het blok ;D

Tjerk

Hey,

dit is inderdaad raar, ik heb dit bij 2 van de 3 Cinnamon jongen (zo´n gele kop overlopen in vaal geel) die ik heb. Wel hebben ze alledrie ook die stippeltjes op de borst.

Groeten Tjerk

Rianne

Hoi Roosje,

mijn wildkleur split bont gepareld heeft deze vlekjes ook. Ze beginnen op de borst en lopen door tot de vleugels. Alleen zie ik bij mijn valkje nog geen gele vlekjes op het kopje, ben benieuwd of dat nog komt als ie helemaal in de veren zit daar. :)

Joyce

16 juni 2006, 14:36:52 #7 Last Edit: 16 juni 2006, 14:44:02 by Joyce
Ziet er bekend uit,dat heeft mijn Spoki witmaskerpop split bont ook :)
Ook een bontvlekje achterop het koppie,en op de rug tussen de vleugels.En witte stippeltjes op buik en ondervleugels
Ze is net weer in een grote rui geweest,en die stippeltjes op de borst is nagenoeg weg,alleen onder de vleugels nog,maar misschien komt dat omdat het een pop is

Hier zie je nog een aantal stipjes

Tjerk

Hey,

maar toch vind ik het heel raar, want bij drie jongen heb ik dit ook. Maar bij oudere vogels geen van allen.

groeten Tjerk

M.

De stipjes op de borst is volgens mij wel normaal bij jonge vogels.

Ik zal mijn wildkleur van bijna een jaar eens bekijken.

De plek in de nek wijst vaak op bont, of split bont volgens mij.
Ik heb een pop met een kleiner vlekje in de nek, zij is 2 jaar oud.

Joyce

Inderdaad split bont ;)

Roosje

Ja dat wist ik al ::)

Maar het is wel veel en ook de pareltjes zijn veel, dus vandaar dat ik het apart vond.

Rianne

Ziet er wel grappig uit, net of ie lang blond haar heeft ;D

hippysuus

Ik vind het wel een lieffie om te zien hoor :-*

Roosje

Ja ik ook. Het is ook echt een leuk vogeltje. Maar Speedy was hier eerder, en heeft al 2 huisjes gehad. Dus helaas :-\ Ik hoop dat ik een leuk plekje voor Pukkie vind :)

Mijn advertentie op marktplaats staat net 5 minuten en nu al een bod :-X Maar met een bod komen ze er niet, ze bellen maar :)