6 mei 2024, 08:10:46

Beven + Fluit niet meer..

Gestart door Melocake, 14 juni 2006, 13:11:43

« vorige - volgende »

Melocake

14 juni 2006, 13:11:43 Last Edit: 14 juni 2006, 18:40:13 by Melocake
Hallo,

Voor vaderdag hebben wij onze papa een valkparkiet gegeven.. Hij is dus pas drie dagen bij ons..

Mijn papa is garagist en hij staat dus in de garage.. Waar redelijk veel lawaai is.. Nu zit hij constant te beven en vandaag fluit hij ook niet meer..

De verkoopster in de winkel zei dat we hem wat hoger moeten plaatsen, omdat hij graag een beetje overzicht heeft.. Maar is er nog iets anders dat we kunnen doen?

Dankjewel,

Drie bezorgde dochters..
ps kunnen jullie ons ook nog melden wat eivoer is en ook wat trostgierst  is dankjewel

angelina

hallo,

De plaats waar hij staat zal ook niet echt goed voor hem doen als hij steeds in de herrie zit.
Al ik jullie was zou ik toch maar een wat rustiger plaatje voor hem zoeken.
Dan zal hij wel bij draaien en weer wat gaan fluiten.

Greetz angelique

Love birdies

Riny

Hallo Melocake
Je moet wel zorgen dat het valkje niet op de tocht staat want daar kunnen ze beslist niet tegen.
En of een garage nu zo'n goede plaats is voor een valkje , daar twijfel ik toch sterk aan.
Daar heb je altijd benzinelucht en uitlaatgassen.
Ik zou proberen om het valkje in huis te plaatsen .
Daar heeft het hele gezin plezier van het valkje, dus ook je vader.
Groetjes Riny :D

Karin

Inderdaad, geen goede plek voor een valkparkiet. Ook al staat hij eventueel op een kantoor, toch zal er te veel lawaai en gevaarlijke gassen zijn. Neem het valkje mee naar huis en vertroetel hem daar.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ineke

Snel dat diertje verplaatsen! Zo is t toch niet leuk om n huisdier te hebben? Als je hem in de woonkamer kunt zetten, en geduld hebt zul je een leuk huisdier krijgen. Hier staan tips om je valkje tam te maken:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html
Zonder de juiste voeding, dus alleen wat zaadjes, gaat je valkje ook snel dood. Nog iets dat je beslist even moet lezen:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/voeding.htm
Zelf heb ik heel veel over valkjes geleerd door dit forum en als je n dierenvriend bent zit je hier goed. Er zijn veel mensen die je willen helpen als je vragen hebt.
Succes ermee!
Groetjes, Ineke


Inger m

Hoi,
Vogels zijn vele malen gevoeliger voor allerlei gassen in de lucht. Ik denk dat een garage op korte termijn zelfs dodelijk is voor een valkparkiet. Ook is een valkparkiet een groepsdier en heeft een stabiele en rustige omgeving nodig. Het is ook belangrijk idd dat een valkparkiet hoog staat.

Plaats hem in een rustige ruimte en als dat niet mogelijk is, zoek dan een beter tehuis.

Verder wil ik jullie adviseren om zoveel mogelijk te lezen over ee valkparkiet. Het zijn leuke vogels, maar ze hebben een goede verzorging nodig.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Ineke

Hoi Melocake,
Waar staat de vogel nu en hoe gaat t?
Groetjes, Ineke

Melocake

Halloooo,
allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp.
De valkparkiet is nu echt blij. En fluit veel.
Hij eet al uit onze handen. Dat is tof.
Dat vinden wij toch. We gaan nu proberen de valkparkiet
nog tammer te maken.
Hopelijk lukt het.
We zijn nu ook al slimmer geworden en dat allemaal door jullie.
Bedankt...

goudvis1977

oooh godzijdank hebben jullie je valkje daar weggehaald, dat is toch geen plek voor n huisdier...!!!

monique