1 mei 2025, 21:53:02

net opgehaald en nou al probleemen

Gestart door bert+japio, 13 juni 2006, 23:07:39

« vorige - volgende »

bert+japio

13 juni 2006, 23:07:39 Last Edit: 14 juni 2006, 10:13:47 by bert+japio
Hallo,

Ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen, ik heb net een jong valkje opgehaald die bij iemand in een buiten volliere zat. Het valkje zit bij mij nou in een kooi in de huiskamer en tot mijn verbazing zie ik ineens een hoop zwarte beestjes van +/- 2mm lang en erg dun door zijn veren lopen.
Wat zijn die enge beestjes en wat kan ik er aan doen.

M.v.gr Bert

moonwitch (diana)

Hoi

Als ik het zo leest lijkt het op vederluis wat met een goede spray te verhelpen is.
Zelf heb ik het ook een keer gehad en meestal zijn zwakkere valkjes hier de dupe van, Ik heb U-2 OP gebruikt, en het werkte goed.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

bert+japio

13 juni 2006, 23:24:48 #2 Last Edit: 13 juni 2006, 23:32:20 by bert+japio
het is idd een valkje van 7 a 8 weken, dat spul is gewoon in de winkel te koop of moet ik hiervoor naar een dierenarts

Mandy

13 juni 2006, 23:38:31 #3 Last Edit: 13 juni 2006, 23:41:12 by Mandy
Een dierenwinkel heeft dit wel hoor, of een winkel die ook dierenspullen verkoopt zoals de Boerenbond. :)
Zelf gebruikte ik ook altijd U2 maar nu gebruik ik Beaphar 404, preventief.
Wel vervelend hoor en schrikken ook. Ik heb het zelf nooit gehad/gezien, maar het klinkt alsof het je niet kan ontgaan. :-\
Succes ermee!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

bert+japio

Thanx,

Wat me net nog is opgevallen, is dat die beestjes zowel vooruit als opzij lopen. Doet vederluis dit ook ???

Idd ik wil gewoon het beste voor mijn japio  :-\

patty_dordtse valkjes

ik heb het ook gehad je schrikt je rot.
als je het valkje met beaphar in gaat sopuiten goed tussen de vleugels maar let wel op dat je de oogjes van het valkje beschermt.

succes.

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

bert+japio

owkee, ik heb het spul in huis, vanavond maar even de valk inspuiten  ;D bedankt voor de snelle reactie's

moonwitch (diana)

Hoi

Succes, hopelijk is je valkje er snel weer vanaf.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

bert+japio

Ik heb gisteren avond mijn volgel ingespoten met een middel dat ik van de dierenwinkel heb gehad, nou zag ik net nog z'n beestje lopen en mijn vraag is of die vanzelf nog dood gaat en wanneer ik de vogel eventueel weer kan/moet inspuiten

moonwitch (diana)

Hoi Bert

Van dat alsnog dood gaan durf ik niet te zeggen, maar op de verpakking van het spul dat je hebt gekocht moet toch op staan wanneer je het eventueel moet herhalen.
Groetjes diana
Ps. wat heb je uiteindelijk gekocht tegen de vederluis
R.I.P. Boomer 15-11-06

bert+japio

Ik heb van de dierenwinkelbogena bird spray mee gekregen, helaas staat niet op de verpakking wanneer ik het mag herhalen  :-\

moonwitch (diana)

Hoi Bert

Als ik jou was zou ik toch in ieder geval een paar dagen wachten alvorens de vogel weer in te spuiten.
Meestal wordt wel alles gedood, en niet dood toch vergiftigd.
Hou in ieder geval een wit papier op de bodem van de kooi, dan kun je goed in de gaten houden of er nog veel mijten zijn en of ze dood zijn/gaan.
Hou ons op de hoogte ;).
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06

bert+japio

gelukkig zijn alle beestjes massaal de deur uit gewandeld  ;D alleen wil het parkietje na de spuit actie niet meer bij me komen behalve als hij moe is , dit zal vast wel weer goed komen  ;) nogmaals bedankt voor de reactie's

Valerie

Weet je wat? Verwen hem een keertje lekker met trosgierst! Dan issie de schrik van het spuiten allang vergeten. ;)
Ik hoop dat alle beestjes voorgoed weg zijn!

Annouschka

Hoi,

vergeet ook je kooi, de eet- en drinkbakjes en het speelgoed niet te ontsmetten he!!

groetjes
Annouschka