Help..wie heeft dit ook meegemaakt

Gestart door Gerdy, 13 juni 2006, 20:25:34

« vorige - volgende »

Gerdy

Hoi allemaal.

Ik weet het ff niet meer...Keiko is zes weken en al betijds uit het blok gehaald omdat hij helemaal kaal geplukt werd....

hij begon te trappelen met zijn linker pootje en doet dat nu heel erg veel bijna de hele dag maar dan met alletwee zijn pootjes.

.hij schut ook heel erg veel met zijn koppie..

zijn pootjes voelen erg warm/heet aan.

.hij is gecontroleerd op ongedierte en heeft niets..

hij krijgt dwangvoeding omdat hij niet zelfstandig eet, speelt er alleen mee..ik maak me echt zorgen ik hoop dat iemand mij kan helpen.

gr gerdy

Riny

13 juni 2006, 20:30:31 #1 Last Edit: 13 juni 2006, 20:36:27 by Riny
Hoy Gerdy
dan zou ik snel naar een DA gaan met hem.
Ik wil je niet ongeruster maken als je al bent ,mar dit hoor ik niet graag.
Mag ik vragen of je ervaring hebt met handopfok?
Veel succes Riny :-\

Gerdy

Riny

Hoy Gerdy
Ik ben bang voor kropverzuring ,maar ik ben ook geen dokter.
Ik hoop echt dat ik het mis heb.
Heb je al een DA gebeld, vraag anders Feld om telefonisch advies als er geen bij jou in de buurt zit.
Laat je het nog weten?
Groetjes Riny

Mariska

Hoi Gerdy,

Ik sluit me bij Riny aan.
Ik zou Feld bellen en er niet mee wachten.
Dit klinkt niet goed :-\

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Gerdy

Hoi Riny en Mariska

Ik heb net de assistente van dr Feld gesproken.. na mijn verhaal gaf ze meteen al aan dat het geen kropverzuring is omdat de krop dagelijks helemaal geleegd is..omdat Keiko zo verschrikkelijk geplukt is en ook de pootjes helemaal kaal waren heeft ze het vermoeden dat er jeuk onstaat bij het doorkomen van de pennetjes...ik heb afgesproken dat ik vrijdag nog even contact met ze opneem..

gr Gerdy

Mariska

Hoi Gerdy,

Ik hoop echt heel hard dat ze gelijk heeft!
Maar beter een keer teveel bellen als te weinig hoor ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

margreet

hallo Gerdy,

Heb je gecontroleerd of het geen schurftmijt is. begint bij de washuid van de snavel en daarna ook in de pootjes, het jeukt en dan gaan ze z.g.n. trappelen om de jeuk tegen te gaan.
Is trouwens prima te behandelen.

groetjes Margreet

Gerdy

Hoi Margreet

Zouden de andere vogeltjes er dan ook geen last van moeten hebben? en hoe zou ik kunnen zien of ze dat hebben?

gr Gerdy

Riny

Hoy Gerdy
Gerdy je kunt beter een da bellen, ik weet het ook niet zeker.
Als kropverzuring in een bepaald stadia is komt er een zure lucht uit de snavel.
Anders vraag je of Diana er naar wil kijken , daar komt je valkje toch vandaan , of heb ik het mis.
Groetjes Riny :D

margreet

hallo Gerdy,

Ze vormen kleine gangetjes in de wasneus, heb het zelf een keer gehad met een parkiet, maar die was ouder. Het is besmettelijk maar hij was de enige van de 4 die er last van had.
Laat er inderdaad even na kijken door een DA, dan heb je teminste zekerheid.

groetjes Margreet

Gerdy

Hoi Riny

Ik had dr Feld al gebeld en moet vrijdag ff terug bellen

gr Gerdy

Riny

Hoy Gerdy
Daar heb je dus ook niets aan.
Dan stel ik je een paar vragen.
Leegt het kropje van het jonkie goed, en voelt het kropje soepel aan?
Hoeveel krijgt het jonkie te eten per voeding.
En het gewicht van het jonkie weet ik graag.
wat een vragen he , maar anders kan ik er helemaal niets over zeggen.

Riny

Hoy Gerdy
Het zou ook wel een luchtweginfectie kunnen zijn .
Maar ook dan moet je naar een DA want dan heeft je valkje antibiotica nodig.

moonwitch (diana)

13 juni 2006, 23:04:18 #14 Last Edit: 13 juni 2006, 23:10:48 by moonwitch
Hoi Riny

Ik had al een heel bericht getypt maar dat is verdwenen om de een of ander reden( niet door de site hoor).
Ik had geschreven dat hij geen kropverzuring kan hebben omdat hij maar 1 keer per dag voeding krijgt, en dat is ter aanvulling.
Verder kan het geen luchtweg infectie zijn, hij is super levendig, en zit niet bol.
Schurfmijt is het ook niet want de wasneus is gaaf.
Ik dacht ook aan een of ander ongedierte maar ik heb met verschillende testen niets kunnen vinden (een badje, wit papier onder in de kooi etc.)
Waar ik zelf het meest aan denkt is dat hij enorm veel last heeft van al die doorkomende veertjes in hun hulsen.
Hij was vrij kaal geplukt op zijn pootjes en bij zijn oortjes (daar zie je ook nog erg veel veertjes in hulsjes)
Hij laat zich erg graag kroelen en als je stopt dan bijt hij je zachtjes in je hand en buigt zijn kopje helemaal naar voren.
Dus persoonlijk denk ik dat het komt van het doorkomen van de veertjes.
Alhoewel ik toe moet geven dat het de eerste keer is dat ik het met een valkje meemaakt, maar hij maakt absoluut geen zieke indruk.
Hij zit zich wel heel veel te wassen en te poetsen.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer