7 mei 2025, 01:25:55

verhuizing

Gestart door Yvon, 12 juni 2006, 16:46:01

« vorige - volgende »

Yvon

Hoi hoi

Ik heb een vraagje,wij hebben binnen een koppeltje zitten met 4 jongen, mogen we ze nu verplaatsen naar de buiten volière ik bedoel wel met het broedblok natuurlijk ? want het is zo warm, we hebben aan de buiten volière ook een nachthok daar zitten ook grasparkieten met nestjes en eitjes en 1 koppeltje valk parkieten met eitjes.De pa en ma die binnen zitten met de jongen gaan ook steeds van het nest af en lopen maar te zeuren dat ze er uit willen, ze gaan wel weer terug naar de jongen hoor die zien er verder goed uit en goed verzorgd de oudste jong is vandaag 10 dagen en de jongste is 6 dagen.

Alvast bedankt

Groetjes Yvonne

Karin

Nee, de kans is te groot dat wanneer je de jongen verhuisd dat de ouders niet meer voeren. Zitten ze in huis of in het binnenhok ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Yvon

Hoi hoi

Nou mijn man heeft een hok gemaakt in de schuur en de schuur zit aan ons huis vast we lopen vanuit de keuken zo de schuur in je moet het zien als een bijkeuken, en in dat hok staat het broedblok.Maar buiten hebben we een nachthok en een vlucht eraan ze kunnen van binnen naar buiten.

Groetjes Yvonne

Karin

En wat is de temperatuur daar ? Ze kunnen best een graad of 30 hebben hoor, als je het blok maar open zet, zeker als één van de ouders in de opening van het blok gaan zitten, want dan kunnen de jongen stikken. Gelukkig gaat het morgen onweren en koelt het was af  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

b

Hallo,

Ik ben het helemaal eens met de antwoorders.
Een broedend koppel moet je echt zoveel mogelijk met rust laten.
Een verhuizing al is het een interne levert veel stress op en de kans dat de ouders niet meer terugkeren naar het blok is wel heel erg groot.

Heb je geen mogelijkheid om 's avond goed te luchten (zonder dat de vogels in de trek zitten natuurlijk), zodat het weer wat aangenamer wordt.
Verder kunnen valkjes best tegen hele hoge temperaturen.
In hun natuurlijke leefgebied kan het wel 40 graden of meer zijn.

Groetjes en succes met je uiteindelijke beslissing

Bianca

Riny

Hoy Ivon
Ik zou het risico ook niet lopen ,dat ze het nest verlaten.
Groetjes Riny :D

Yvon

Oké

Bedankt voor de adviezen, ik laat ze lekker zitten
alhoewel ik niet kan wachten tot de jongen uitvliegen kunnen ze lekker naar buiten toe, daar hebben ze de ruimte. :)

Groetjes Yvonne

Riny

Hoy Ivonne
Kun je aan de bovenkant het broedblok niet wat openzetten voor ventilatie?
En grote kans dat ze door dit warme weer toch eerder het nest verlaten.
Groetjes Riny :D

Yvon

Ja ja hebben we al gedaan,maar het duurt nog wel even hoor voordat ze uitvliegen ze zijn nog erg jong.

Groetjes Yvonne