28 april 2024, 01:06:52

Help!!! wat moet ik doen????

Gestart door Lucky Charlie, 10 juni 2006, 13:37:28

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Zoals sommige mensen hier al weten is dat mijn kuikentje vandaag aan het uitkomen is. Nu heb ik er net even bij gekeken, en zag dat er een groot gat in zat. Maar het is niet zo'n gat van wat het kuikentje zelf doet. Ik had het idee dat de ouders dit gedaan hadden. Ook was het kuikentje heel droog, het vlies was helemaal opgedroogt, en zat aan m vast geplakt. Ik heb hem er uitgepakt, een beetje vochtig gemaakt, en mijn moeder heeft hem een klein beetje gedopt, zodat zijn kopje vrij ligt.
Wat moet ik nu doen???
Komt dit goed?
Moeten we hem helpen?
Gaat ie dood?
Moet je hem er uit halen en in de kamer laten uit komen? Hem telkens zelf bevochtigen?


Anwoord A.U.B snel!!
Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

Hoy Lutske
Je kunt proberen om hem te helpen.
Het is maar heel de vraag of het kuiken de dooier al verteerd heeft.
Anders is de kans heel erg groot ,dat hij het niet overleefd.
Nooit het kuiken helemaal uit het ei halen, het laatste stukje zelf laten doen.
Ik persoonlijk zou het terug leggen bij de ouders.
Anders zul je zelf het jong moeten voeren, vanaf dag 1.
Veel succes!
Groetjes Riny :D

Lucky Charlie

Heey Riny,

Bedankt voor de snelle reactie. Hij ligt inmiddels weer in het blok, al een poosje trouwens. Ik wil alleen niet dat hij dood gaat. Dit is mijn eerste nestje, het is hier bloedheet, en de ouders maken de eieren zelf niet vochtig. Wat ik gedaan heb is: de vader van het nest gehaald, de moeder aan de onderkant nat gemaakt, als de vader van het nest is gaat de moeder er altijd weer op, dit deed ze dus nu ook. Zo worden de eitjes toch nog een beetje vochtig gemaakt. Ik heb niet de mogelijk heid om het jong binnen warm te houden. Ik heb geen warmtelamp ofzo. Ik wil zo graag dat hij blijft leven, ik wil er alles voor doen!!! In ieder geval bedankt.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

Hoy Lutske
Je zou het broedblok aan de bovenkant wat open kunnen zetten door er een stokje tussen te leggen.
Heb je een grote schaal water in de voliere staan, daar kunnen de ouders dan ook verkoeling zoeken.
Als je de bodem van de voliere besproeid met water zorgt dat ook voor afkoeling.
Groetjes Riny :D

Lucky Charlie

Heey, er staat een grote schaal water in de volière, alleen maken de vogels zichzelf niet vochtig, en zeker de eitjes niet. ik heb er nu al een poosje niet meer bij gekekn dus weet ik niet of het jong nog wel leeft :-\ :'(, hij was trouwens geel. Ik zal nu even kijken, maar ik kan een poosje niet meer antwoorden, omdat mijn zus nu achter de pc mag
nogmaals heel erg bedankt.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora