raar geluidje, misschien verkouden ofzo?

Gestart door M., 8 juni 2006, 13:34:05

« vorige - volgende »

M.

Mijn ene lutino maakt sinds een paar dagen een raar geluid.
net als je een vloeitje of een graspriet hebt en daar op blaast en het lukt niet....

(nu hopen dat iemand anders dit dus wel eens deed haha ;D)

Hij/zij zit daarbij wat met t koppie omhoog, en t is net of ze de veertjes weg wil blazen, en dan beweegt ze ook steeds wat met haar snavel.

Mijn buuv vermoed dat het een verkoudheid is, maar vraag het hier toch ook even voor de zekerheid.

Ga zoiezo ff vitaminidruppels halen, voor de extra.
Heb nog wel tot 2/2007, maar het ruikt wel erg sterk en het is al bijna een jaar los. Of zou het nog kunnen?

Riny

Hallo M
Dan zou ik toch even een telefoontje plegen met een DA.
Als het werkelijk een verkoudheid is , gaat die niet over met vitaminendruppels.
Groetjes Riny :D

M.

Ik hou hem/haar even goed in de gaten, ze oogt verder niet ziek namelijk. Het is zo nu en dan dat geluidje.

Ik zal als het zo blijft dit weekend even contact op nemen met de DA.

Nadeel is dat ik met dit valkje niet zo maar even heen kan gaan, want het diertje is alles behalve tam en zeer snel gestressd :-\ Ik heb ze afgelopen winter overgenomen van kennissen, en het speelt pas sinds een paar dagen.

Enig idee wat het anders eventueel zou kunnen zijn?

En ik weet dat het met vitadruppels niet over zal gaan, maar het is nooit verkeerd dat te geven voor de extra he ;)

Riny

8 juni 2006, 13:50:37 #3 Last Edit: 8 juni 2006, 13:54:03 by Riny
Hoy M
Ik meende dat het bij een handopfokvalkje was, daarom adviseerde ik om de DA te bellen.
Volwassen valkjes kunnen inderdaad beter tegen een stootje.
Groetjes Riny :D

Inger m

Hoi,
De vogel komt mij vrij benauwd over en ik denk aan een luchtweginfectie. Dit kan allerlei oorzaken hebben. Een bezoek aan een dierenarts is niet verkeerd, want met zieke vogels kun je beter gelijk ingrijpen dan zelf gaan dokteren.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

M.

Nee het gaat om een volwassen valk, en ik hoor het geluid nu 2 dagen. Het is net of hij een veertje uit zn mond blaast.

Hij ziet er verder niet ziek uit, maar dat zegt niets dat weet ik.

Ik heb niet het idee dat hij erg benauwd is Inger, hij klimt en doet verder wel allemaal, en is dan niet buiten adem verder.. maar ik hou het in de gaten.
Is er binnen een paar dagen geen verandering dan bel ik van t weekend even mijn DA (Vragen of hij ervaring heeft met vogels) om te kijken wat die zegt..

Roosje

Naar mijn idee lijkt het alsof er wat vast zit in de neus of keel. Onze papegaai kiki doet dit ook wel eens. Na een paar keer prrfft prfftt is het dan weer over :-X En het klinkt inderdaad precies zoals je het beschrijft ;D

Rianne

Mijn ene valkje maakte na inspanning steeds een geluid, en die bleek een luchtzak ontsteking te hebben. :-\

debby..

hoihoi :)

is het echt zoon geluidje of is het een hard gilletje het zou kunnen dat je valkje broedrijp is ofzo ik zou het anders ook niet weten .
staat hij zij in de trek??

groetjes en succes met je valkje!!

Debby ;) ;D

Inger m

Citaat van: debby.. op 22 juni 2006, 16:34:33
hoihoi :)

is het echt zoon geluidje of is het een hard gilletje het zou kunnen dat je valkje broedrijp is ofzo ik zou het anders ook niet weten .
staat hij zij in de trek??

groetjes en succes met je valkje!!

Debby ;) ;D

Hoi Debby,
Welkom op het forum!
Ik denk echter dat je nu reageert op een bericht dat al twee weken geleden is geplaatst, waardoor het al niet meer zo actueel is.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.