18 mei 2025, 23:41:39

oranje vlekjes op borst man

Gestart door gert overweg, 7 juni 2006, 19:30:38

« vorige - volgende »

gert overweg

hoi

mijn valkparkiet man had toen ik hem gekocht had gewooneen wildkleur bont kleur maar ongeveer sinds het voorjaar dus al tijdje geleden heeft hij allemaal oranje vlekjes gekregen op zijn borst het zijn echt veertjes want ik dacht dat het eerst van paprika ofzo was maar het zijn gewoon veertjes heeft dit misschien met 1 of andere mutatie te maken ofzo

groetjes, gert

Tjerk

Hey Gert,

kan het zo zijn dat jou vogel aan het broeden is, want in die periode zijn er meer vogels die oranje vlekjes krijgen.

Groeten Tjerk Voortman

Roosje

Dat zijn inderdaad broedse vlekken. Al mijn bonte vogels en lutino's hebben dit. Na de rui zal het weer verdwijnen.

Echter, ik heb een keer in een park in duitsland vogels gezien die heel veel van deze vlekken hadden, dat was heel apart.

Mara

Een van mijn wildkleur mannetjes heeft die vlekken ook, maar dan echt in de buurt van de oranje wangvlek. Ziet erg vreemd uit maar de lutino man die ik heb heeft het ook en die hebben ook gebroed.

Gr. Mara

Christine

Mijn lutino vrouwtje heeft dit ook!
En verdwijnt idd na de eerste rui!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

gert overweg

oke bedankt :D

groetjes,gert :)