27 april 2024, 10:16:55

Kapitein en zijn avonturen ;)

Gestart door Aphrodite, 6 juni 2006, 19:06:19

« vorige - volgende »

Aphrodite

Hier een paar foto's van Kapi(tein)







Een echte fotomodel  :D

Christine

Ik zie dat je het gevonden hebt!
Welkom bij dagboeken!
Kapi lijkt enorm op Flutty, ook een wildkleurtje!
Ik ga dit dagboekje proberen te volgen!

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Wat een leuk valkje! Hij ziet er lekker stoer uit! ;D

Quinten

Leuk valkje! ik hbe ook een wildkleur maar wat ben je ermee vanplan? ga je er een vrouwtje voor kopen om te kweken of hou je hem liever als je allerbeste vriend  ;)?

Aphrodite

Citaat van: Rianne op  6 juni 2006, 22:22:44
Wat een leuk valkje! Hij ziet er lekker stoer uit! ;D

Zo stoer is hij niet, beetje een bangeschijterd als het erop aankomt  ;) maar tis een echte scheetje :D

Aphrodite

Citaat van: Quinten op  7 juni 2006, 19:27:35
Leuk valkje! ik hbe ook een wildkleur maar wat ben je ermee vanplan? ga je er een vrouwtje voor kopen om te kweken of hou je hem liever als je allerbeste vriend  ;)?
.

We zijn aan het denken om een vrouwtje te kopen, omdat hij zich aan het plukken is :-\ (zie forumpost onder kop Verzorging).
We hebben hem al 7 jaartjes en hopen hem lang bij ons te hebben :)

Quinten

plukt hij zich?? dit kan uit verveling zijn of uit stress koop dn maar rap een partner!! of je moet er iets meer aandacht aan geven!

Aphrodite

Nou hij krijgt tamelijk veel aandacht, zeker van mijn moeder. Zou het ook kunnen dat hij dingen aanvoelt, bijvoorbeeld dat je je niet lekker voelt, verdriet hebt enzo?

Aphrodite

8 juni 2006, 12:57:06 #8 Last Edit: 10 juni 2006, 16:12:52 by Aphrodite
Hier nog 2 foto's en 3 filmpjes

dscn0186.mov

Kapi in bad

dscn0125.mov

Kapi die aan het fluiten is (fluitconcert ;))

dscn0106.mov

Kapi die brood aan het pikken is ;)

En hier de foto's  ;D




Aphrodite

En ja hoor, zoals jullie al een tijdje terug vernomen hebben, wilde we een vrouwtje erbij kopen voor kapi, en van dag op dag, is dat ook gebeurd!
Sinds zaterdag is kapi een maatje rijker, waar we nog geen naam voor hebben (nouja me pa wilt haar Fifi noemen :-\).
Mijn ouders waren een eindje aan het fietsen, toen ze in een tuincentrum een kijkje gingen nemen, en daar zagen ze dus 2 valkjes (het zijn zusje van elkaar :)) en die waren 1 jaar oud, en al gewend om uit een hand te eten :).
Mijn ouders vonden ze zo schattig, belde naar mij (ik was er niet bij, was bij me vriend): wat zullen we doen, ik zeg: kopen!
en ja hoor ;D Kapi is dus nu de koning te rijk :P.
Haar kleur doet me denken aan zand, ik denk dat ze een cinnamon is (heb ff gespiekt onder de kop Mutaties ;)) maar jullie kunnen dat beter bepalen als ik wat foto's plaats ;) maar
e is echt een bella donna :D. Zo snel als ik kan zal ik foto's hier plaatsen ;)
Ze maakt hele andere geluidjes dan kapi,
en is heel levendig.

We zullen nog zien of ze we nu al in een kooi gaan stoppen, want kapi zit nog in zijn kooi, en zij in haar nieuwe kooi, dus we hebben geen idee of we daarmee moeten wachten ???, want we zien geen reden waarom niet, want ze doen niet bepaald vijandig naar elkaar toe dus ;).
Ben zo blij met onze nieuwe aanwinst  ;D.
Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes!

*Esther*

Hoi

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ik zou erg voorzichtig zijn met nieuwe vogels gelijk bij eigen vogels zetten.
Ik heb er zelf (vogels en ik) papegaaienziekte aan over gehouden. En dat is echt geen pretje.

Het beste kun je de nieuwe vogel een aantal weken (er zijn verschillende adviezen over hoe lang) apart zetten. Het liefst nog in een andere ruimte.

gr Esther

Aphrodite

14 juli 2006, 21:22:22 #11 Last Edit: 14 juli 2006, 21:26:52 by Aphrodite
Hier foto's van ons nieuw valkje  ;D



Jaja het allereerste kiekje  ;D  ;D  ;D





Jaja ze eet ook grote zaadjes uit haar pootje  :D



Dikke liefde tussen kapi en het nieuwe valkje  ;)


lekker in een bolletje



En ze knaagt ook graag aan snoepstaven  :P



Anja

Hallo,

Ook ik ga proberen je dagboek te volgen.
Hoe is het nu met je 2 valkjes?
Zijn het dikke maatjes geworden?
Ben benieuwd naar je antwoord.

Groetjes Anja

Aphrodite

http://www.zippyvideos.com/3528666386739546/mov00153/

Jaja, alles gaat goed met Misy en Kapi  :) ZE hebben nu een broedhoek (ze zitten inmiddels samen in 1 kooi)

Dit was een nestje, en Misty had daar veel plezier mee  ;)


Aphrodite

En ja hoor, tussen vorige week woensdag en vrijdag,
is er 1 eitje gelegd! Sinds maandag zitten we er met in totaal 3 eitjes, en Misty zit maar al te graag te broeden!. ;D
Kapi moet het wel ongelden, zij valt hem zowat aan, en zij pikt hem, met de bedoeling van: dit is mijn terrein, ik broed die eitjes uit, laat me met rust :D.

Foto's komen eraan  :)