20 mei 2025, 23:09:25

Obesitas?!

Gestart door must, 5 juni 2006, 22:21:45

« vorige - volgende »

must

Hallo allemaal!!

Mijn Birdie eet de laaste tijd nogal veel.....
Kan het zo zijn dat je valkje teveel eet?
Ik heb al zijn snoep staven al weggehaald, maar af en toe eet ie echt wel een uur lang uit haar bakje......
Ik heb ook het idee dat ze iets zwaarder is geworden.
Zou het te maken kunnen hebben met een spuitje dat ze heeft gehad van de vogelarts tegen eieren leggen (ze legde teveel)
Ze is nu soms ook heel stil of moe, dan zit ze voor mijn raam of in mijn bed op mij te wachten met haar oogjes half dicht....Heel moe lijkt ze dan....

Helpen jullie mij??

Liefs Lin en Bird ???

Karin

Ja, dat kan heel goed met het spuitje te maken hebben, omdat het hormonen zijn. Geef haar anders haar halve dosering zaad en vul de andere helft bij met pellets. Daar zitten goede voedingsstoffen in en ze zal er niet te snel te dik van worden lijkt me. Sla je misschien 2 vliegen in 1 klap, leer je haar ook pellets eten  ;D Ik geef zelf nutribird B14 ( eigelijk voor grasjes, maar de andere zijn te groot ) aan mijn valkjes.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

must

Hallo allemaal,

Ik kan haar wel halve dosering zaadjes geven, maar die pellets lust ze niet.
Dat heb ik drie jaar geleden al eens moeten proberen omdat ze toen een blloedpenning (??) had, dat kon ook komen doordat ze alleen de lekkere dingen at en daarom niet voldoende voedingsstoffen binnenkreeg. Ik kreeg toen van de vogeldokter (meneer Bastiaansen) pellets mee (die waren nog duur ook), maar ik heb heel wat geprobeerd, ze laat ze links liggen die dikzak! Beetje verwend is ze ook wel, ze zit nu ookal zo raar te kijken en te zoeken naar haar zaadstaven!

Liefs Linda en Birdie

Karin

Ik gebruik nutribird ( b14 of b18, eigelijk voor grasjes ) en dat eten ze bij mij wel. Maar juist omdat ze nu een verhoogd hongergevoel heeft is het een goede timing om haar ook op pellets proberen te zetten  ;D Nutribird is niet duur, nog geen 4 euro per pak.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

Hoi,
Als je een vogel pellets wilt leren eten, moet je de hoeveelheden zaden ook halveren. Je moet ze een beetje dwingen, maar ook niet te veel. Als ze voldoende zaden hebben, kiezen ze voor het bekende.

Verder kunnen injecties tegen eieren leggen wel bijwerkingen hebben, zoals suikerziekte. Informeer hier eens naar bij de dierenarts.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.